2013-06-25, 14:18
Medlem
fakirens avatar
Tänkte sälja min cykel då det dök upp en köpes-annons på lokala köp & sälj-gruppen på Facebook och tänkte höra vad jag kan begära för den utan att begära för mycket samtidigt som att jag inte säljer den allt för billigt.

Det är en sån här cykel (inte min cykel på bilden): http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/76/7657207234.jpg
Cykelkorgen blev lite knöglig, men är så uträtat som det går, och plasthöljet till växlarna på styret var borta efter att den blev stulen en gång. Jag har nyligen bytt bakdäck och handtag till en kostnad på ca 500kr. Men för övrigt så är cykeln helt felfri och alla 3 växlar fungerar som dom ska.

Tack på förhand!
Citera
2013-06-25, 14:31
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Det är en sån här cykel (inte min cykel på bilden): http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/76/7657207234.jpg
Är det denna?
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Dam/Ahwanee-28-271211/

Begagnat är väl dessvärre inte allt för populärt, kanske en tusenlapp? Möjligtvis på topp 1500-2000, mer eller mindre vilda gissningar
Citera
2013-06-25, 15:13
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Är det denna?
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Dam/Ahwanee-28-271211/

Begagnat är väl dessvärre inte allt för populärt, kanske en tusenlapp? Möjligtvis på topp 1500-2000, mer eller mindre vilda gissningar

Nej det är inte den, jag postade en bild när jag skapade tråden.
Citera
2013-06-25, 15:23
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Max 1500:- skulle jag säga.
Citera
2013-06-25, 20:11
Medlem
Du får max 500-1000 kr mer är den inte värd med tanke på defekterna som du skriver om
samt så är cykeln från Biltema = dålig kvalitet
Citera
2013-06-25, 20:15
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Istället för att bara svara vänligt i form av "Nej det är inte den, men hyfsat lik" så ska du börja facepalma mig? på dig själv?!

Om du kan se förbi färgen så är de relativt lika, i alla fall enligt mig. Samma märke (biltemas Yosemite). Tror du jag baserade mig på att cykeln har tre växlar och bara slumpmässigt länkade någon av alla tusentals(?) olika modeller? Givetvis såg jag länken.

http://i.imgur.com/riMZ4wX.jpg

Så det var alltså inte den modellen trots den främmande färgen?
Citera
2013-06-25, 20:18
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick--1986
Du får max 500-1000 kr mer är den inte värd med tanke på defekterna som du skriver om
samt så är cykeln från Biltema = dålig kvalitet

Ja det ligger där nånstans, inte mer. Sen om Biltemas kvalitet på cyklarna är sämre än andra mer eller mindre kända importmärken från Asien tvivlar jag på.

En populär och efterfrågad damcykel i samma stil som TS har är "Karin" och dom ligger från 1500 och uppåt, och aldrig att den cykeln på bilden är värd det.
Citera
2013-06-26, 18:43
Medlem
Skulle aldrig betala mer än 500, men med det sagt kan du säkert klämma ut 1500 från någon idiot.
Citera
2013-06-28, 22:28
Medlem
godboys avatar
Skulle inte köpa en Biltemahoj begagnad för mer än 3-400 kr då de är så billiga som nya. Då hade jag hellre köpt en av deras instegsmodeller för 995 kr. Men som någon innan sa, har du riktig tur så kan du blåsa någon och få ut runt 1500. Generellt tycker jag att många begär alldeles för mycket pengar för sina begagnade cyklar.

Har haft några Biltemacyklar och har varit nöjd med dem i förhållande till priset. De som jag haft har hållit lika bra som cyklar 5-6000 kr klassen. Och eftersom de inte kostar så mycket och har ett sämre rykte än de förtjänar så blir de inte stulna heller. Har några som jag cyklar till jobbet och till stan på.

JAg kan hålla med om att de tidiga modellerna från Biltema var sämre, men de som är idag tycker jag får hjälpligt godkänt, medan jag tycker både Crescent och Nishiki har försämrats betydligt. Tycker inte de är okej i förhållande till pris - hållbarhet.
Citera
2026-02-02, 18:59
Medlem
Lånar tråden, städat förrådet hos mina föräldrar och har två cyklar i bra skick som stått inomhus oanvända i över 10 år, inköpta sannolikt någon gång runt 2010, båda 21-växlade inga synliga tecken på rost. Den ena är en herrcykel och andra unisex "heldämpad mountainbike". Vad anser ni är ett realistiskt pris, finns det överhuvudtaget en marknad för dessa cyklar? Märke på cyklarna är Cykelpro och Target, om det är relevant.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-02-02 kl. 19:10.
Citera
2026-02-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Lånar tråden, städat förrådet hos mina föräldrar och har två cyklar i bra skick som stått inomhus oanvända i över 10 år, inköpta sannolikt någon gång runt 2010, båda 21-växlade inga synliga tecken på rost. Den ena är en herrcykel och andra unisex "heldämpad mountainbike". Vad anser ni är ett realistiskt pris, finns det överhuvudtaget en marknad för dessa cyklar? Märke på cyklarna är Cykelpro och Target, om det är relevant.

Tacksam för svar.

Hur långt är ett snöre?

Liknelse:

"Tjena jag har en bil utan rost till salu"

Det spelar liksom roll vad du har för cykel..

Är det en gratis cykel du fick av Dogge doggelito eller är det något annat?
Citera
2026-02-05, 11:59
Medlem
Intressant att veta forumets värdering av 2 cyklar.
Båda mycket litet använda, men bortåt 30 år gamla.
5-växlade kedjeväxlar.
Båda DBS som köpts nya och "alla papper/kvitton" finns till.
Herrcykeln stålblå 28" utan minsta defekt eller märke.
Damcykeln grön 26" med "sportram"(dubbla övre rör) med några smärre färgskav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in