2013-06-18, 14:32
Medlem
_AlcoStar_s avatar
Om testperioden för mailen har gått ut och man betalar för premium..ligger då mailen kvar sedan testperioden?

Måste få tag på de mailen.
Citera
2013-06-20, 20:32
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _AlcoStar_
Om testperioden för mailen har gått ut och man betalar för premium..ligger då mailen kvar sedan testperioden?

Måste få tag på de mailen.

"Expired Trial accounts will be automatically deleted 12 months after the expire date. Your account will remain intact until it is deleted."

"If your account has expired you will be automatically redirected to the Order page after you entered the correct username and password. "
Citera
2013-06-23, 21:55
Medlem
Intressant chatt med Edward Snowden där läsarna fick ställa frågor. Fastnade för en fråga som jag inte riktigt förstod.
Citat:

Question:
Is encrypting my email any good at defeating the NSA survelielance? Id my data protected by standard encryption?

Answer:
Encryption works. Properly implemented strong crypto systems are one of the few things that you can rely on. Unfortunately, endpoint security is so terrifically weak that NSA can frequently find ways around it.
http://www.guardian.co.uk/world/2013/jun/17/edward-snowden-nsa-files-whistleblower
Vad menas med "endpoint security" och hur bra säkerhet har countermail på det området?
Citera
2013-06-23, 22:55
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Intressant chatt med Edward Snowden där läsarna fick ställa frågor. Fastnade för en fråga som jag inte riktigt förstod.

http://www.guardian.co.uk/world/2013/jun/17/edward-snowden-nsa-files-whistleblower
Vad menas med "endpoint security" och hur bra säkerhet har countermail på det området?
Både klienten (din egna dator) och servern är "endpoints". Oftast är klientdatorn den mest sårbara punkten, och ifall man tappar säkerheten på klientdatorn så spelar ju krypteringen inte så stor roll.
Citera
2013-06-23, 23:25
Medlem
Kingandaces avatar
Kommer ej in på Countermail på min Mac längre. Java är installerat och ominstallerat flertalet gånger. Men varje gång får jag upp en ruta som säger "Applet is not loadet yet".
Kör Mac OS X 10.8.4 med senaste java. Har testat med både Firefox och Safari.
Finns det någon chache eller något som man kan rensa som kanske stör?
Citera
2013-06-23, 23:36
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Kommer ej in på Countermail på min Mac längre. Java är installerat och ominstallerat flertalet gånger. Men varje gång får jag upp en ruta som säger "Applet is not loadet yet".
Kör Mac OS X 10.8.4 med senaste java. Har testat med både Firefox och Safari.
Finns det någon chache eller något som man kan rensa som kanske stör?
Som vanligt är det denna testsida som man skall använda för börja felsökning:
http://www.java.com/en/download/installed.jsp?detect=jre
Citera
2013-06-24, 01:07
Bannlyst
Går det ayt komma im frpn mobilen? Ursåkta stsvfel
Citera
2013-06-24, 01:17
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Går det ayt komma im frpn mobilen? Ursåkta stsvfel

Undrar du om det går att få åtkomst till mailen ifrån mobilen?

Isåfall, https://support.countermail.com/kb/faq.php?id=30
Citera
2013-06-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Både klienten (din egna dator) och servern är "endpoints". Oftast är klientdatorn den mest sårbara punkten, och ifall man tappar säkerheten på klientdatorn så spelar ju krypteringen inte så stor roll.
Tack för svar. Ja det låter rimligt. Servern hos contermail är väl inte alltför sårbar eftersom allt är krypterat?
Citera
2013-06-24, 02:07
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Tack för svar. Ja det låter rimligt. Servern hos contermail är väl inte alltför sårbar eftersom allt är krypterat?
Det farligaste vore väl om webbservern hackas, det skulle drabba alla som inte köra applet lokalt.

Edit, nu förutsätter jag att Simson1 kan sina saker vilket jag också tror, har han tabbat sig rejält är du körd även om du använder applet lokalt.
Citera
2013-06-24, 17:49
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Det farligaste vore väl om webbservern hackas, det skulle drabba alla som inte köra applet lokalt.

Edit, nu förutsätter jag att Simson1 kan sina saker vilket jag också tror, har han tabbat sig rejält är du körd även om du använder applet lokalt.

Det är där deras signerade applet kommer in i bilden

Det är väl mycket svårare att förfalska en signerad applet, Simson1?
Kanske finns något sätt, hur vet jag inte. Men har jag rätt i att det är betydligt svårare? Vad vore annars fördelarna med att signera sin applet?

Sen även att webbservern är disklös gör det väl bara möjligt att reboota web-servern så går allt tillbaka till det normala, förutsatt att man har täppt igen hålet.
Citera
2013-06-24, 18:14
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabeirut
Det är där deras signerade applet kommer in i bilden

Det är väl mycket svårare att förfalska en signerad applet, Simson1?
Kanske finns något sätt, hur vet jag inte. Men har jag rätt i att det är betydligt svårare? Vad vore annars fördelarna med att signera sin applet?

Sen även att webbservern är disklös gör det väl bara möjligt att reboota web-servern så går allt tillbaka till det normala, förutsatt att man har täppt igen hålet.
Japp, rätt på alla punkter.
Men vem kollar vem som har signerat? Bara att signera din egen fejkade applet.
Du skulle även kunna skita i applet och köra en form för inloggning, rätt många skulle nog gå på det.

Glömde bort att de kör disklösa servrar, då ska det inte gå att ändra innehållet alls om man gjort allt rätt vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in