Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Nja. De spekulerar utifrån uppgift om att det skulle vara ett mönster som huggits in på hennes kropp. Sen vet vi inte vem källan är och hur tillförlitlig denna är. Vad jag menade var att det inte finns några offentliga uppgifter om rituella inslag utan snarare journalister som gått i spinn på uppgifter från oklar källa. Visst, jag säger inte att det är felaktigt, men tycker att man bör ta de uppgifterna med en stor nypa salt.
Sen benens placering har det ju spekulerats massor om, men det troliga, enligt uppgifter i tråden, är väl att de inte var särskilt rituellt placerade utan snarare lutade mot en vägg alternativ låg ned på golvet. Men, dessa uppgifter är förstås osäkra.
Sen har jag svårt att se KJ, som får betraktas som mest sannolike GM, som rituell mördare, utifrån vad vi vet om honom. Med hans bakgrund har jag svårt att se varför han skulle ritualmörda en f.d. flickvän. Han tycks ju snarare ha kristna värderingar. Möjligen har han i någon form av blint raseri velat skända henne.
Det skrivs då och då att KJ kan ha varit psykotisk när de bestialiska handlingarna utfördes, men har någon som träffat KJ efter c:a 21 den 4 maj uppfattat honom som psykotisk ? Var han inte hos någon av bröderna och spelade dataspel 21 -> ? Kunde ett ev. psykostillstånd hos KJ ha undgått denne broder eller någon annan som träffade honom senare under kvällen ? Tror inte för ett ögonblick att en psykos utlöst ett mordiskt vredesmod hos KJ, det är noggrant planerat och genomfört utan missöden frånsett debaclet vid ödehuset där någonting stört eller skrämt honom från att fullfölja den uppgjorda planen varvid likdelarna påträffades inne i och nödtorftigt övertäckta en bit utanför detta.
Inlägg med påstående om att KJ är psykopat har ju förekommit men psykopati är inte en sjukdom utan en avvikelse från normal personlighetsutveckling och med tiden tillägnade karaktärsdrag vilka vi inte behöver gå in på här, dessa är kända och har avhandlats vid flera tillfällen i tråden och behöver inte upprepas. Av vad som framgått har KJ genomgått en P7:a och det blir intressant att se vad utvärderingen av denna "lilla sinnesundersökning" visar.