Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
När upplösningen kommer på JA-affären är det ganska många svenska journalister som kommer skämmas rätt mycket rätt länge. Nu har vi inte bara JA, utan även Snowden som en favorit i repris.
De kommer inte ha vett på att skämmas. De kommer att förneka allt och därmed göra sig ännu mer ointressanta för tänkande medborgare.
Kanske kan Michael Hastings död väcka någon enstaka Svensk journalist ur sin mentala dvala men jag misströstar. De väljer att tro på att en journalist som känner sig jagad väljer att ta sitt liv.
Mannings rättegång handlar i sak hur han lämnat över information till Wikileaks som benämns fienden av åklagaren. Ingen svensk journalist vad jag sett har orkat följa rättegången. Ingen har reflekterat över att en publicist benämns som fiende av DOD i USA.
Både Snowden och WL/JA tvingas söka skydd för att de informerar världen om de uppenbara rättsövergrepp som pågår av stater i skydd av "krig mot terrorismen".
De som ifrågasätter det rimliga i ett kontinuerligt krig mot att sanningen publiceras kallas foliehattar och fiender.
Samtidigt är vi nu i praktiken med i NATO
och i krig utan att folket får säga sitt.
Nu börjar man leta efter fler krig att skicka Svensk trupp till:
"Nato anser att det svenska försvaret i hög grad har den utrustning och kompetens som krävs för att kunna göra militära insatser tillsammans med Nato, liknande de som nu sker i Afghanistan och Kosovo.
Samtidigt pekar Nato på
risken för att den här förmågan urholkas när den militära insatsen i Afghanistan avslutas i slutet av 2014.
Enligt Sveriges Natoambassadör vill nu militäralliansen hitta former för att se till att svenska soldater upprätthåller sin stridsberedskap och förmåga att jobba tillsammans med Natotrupper."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5569524
Det "militärindustriella komplexet" talar för att vi skall fortsätta att vara aktiva i NATO och vara i krig och mentalt ständigt krigsberedda. Nu i vårt fredliga Europa. Varför? Fundera på det.
Fundera också på varför det inte debatteras.
Krigets första offer är sanningen, var titeln på JA föreläsning i Stockholm 2010. Den titeln stämmer fortfarande. Det är bara det att kriget är mellan medborgarna och vår rätt till frihet, och makten. Och det är väl bara att konstatera att kriget nu förs med allt smutsigare metoder.
Vad de som mjäkat med och deltagit i kriget mot vår frihet och det fria ordet, skall tänka på är att domen kan bli hård åt den dagen när hela sanningen kommer fram.
Och det jag tänker på är att både Snowden och WL/JA säger sig ha mer att avslöja. Mycket mer.
Fattas bara att Snowden och WL/JA visar att terrorismen är skapad av västliga intressenter för att möjliggöra ett krig mot sanningen.
Fy faan vad jag är less på våra fega politiker och journalister.