2013-06-23, 12:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, jag hade skrivit samma sak. Det är inte jag som har påstått att VB var eller inte var thai hora, jag kommenterar endast saken i sig, att ingen vad vi känner till har bekräftat det ena eller andra. Just nu kan det inte uteslutas, vad är det du inte förstår? Sedan skiter jag fullkomligt i offrets ursprung och vem det är vi pratar om, och jag väljer själv på vilket vis jag visar respekt.

Tills annat visas kan det inte uteslutas att VB var en thai hora.

Stackars VB, inte nog med att hon vart styck mördad.
Nu ska hon bli ihågkommen som thaihora också.
För att det är teoretisk möjligt enligt dig.
Då kan du lika gärna börja spekulera i att KJ var hennes hallick.
Bara för det är teoretiskt möjligt också. Att KJ mördade henne pga av
att hon var skyldig pengar pga av någon torsk.
Allt som är teoretiskt möjligt är inte alltid automatiskt intressant att spekulera i.
Citera
2013-06-23, 12:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Stackars VB, inte nog med att hon vart styck mördad.
Nu ska hon bli ihågkommen som thaihora också.
För att det är teoretisk möjligt enligt dig.
Då kan du lika gärna börja spekulera i att KJ var hennes hallick.
Bara för det är teoretiskt möjligt också. Att KJ mördade henne pga av
att hon var skyldig pengar pga av någon torsk.
Allt som är teoretiskt möjligt är inte alltid automatiskt intressant att spekulera i.

Du är en av dem som driver och vidhåller uppfattningen om att VB var en thai hora, jag har hela tiden sagt att det inte finns något som talar för eller emot. Men nu när du säger det, varför inte, KJ var kanske hennes hallick, hon ville inte längre men han stod på sig, det gjorde VB irriterad och slutar med ett mord? Inte omöjligt, folk har mördats för mindre. Det här är absolut intressant att spekulera i.
Citera
2013-06-23, 12:13
Medlem
highfives avatar
Boden har vad jag vet haft tre mord som blivit lite mer omskrivna. Det första var ett taxi mord,tror det var 1957. Ett rån som gick överstyr. Sen var det en psykiskt sjuk kille någon gång på 80-talet som slog ihjäl sin fästmö och hennes föräldrar med ett spärrskaft modell större. Sedan händer detta 2013. En ung thailändsk tjej mördas och styckas. Hennes kroppsdelar hittas på två platser vid Mjösjöberget. Vissa kroppsdelar har ännu inte hittats. Hennes ben hittas i ett ödehus. Hon är dödad med nio hugg ev i något sorts mönster. Kroppsdelarna hittas i närheten av Mgms föräldrahem. Mgms beskrivs som en introvert typ med fokus på airsoft. Helt ofarlig enligt närstående. Det som binder Mgm är att man hittad blod troligtvis i Mgms bil.

Med detta som bakgrund så ökar naturligtvis spekulationerna. Hur kan en kille som är så snäll och med sitt intresse för airsoft stycka sin exflickväns kropp? En kille som tillhört både nykterhetsförbund och ett kyrkligt ungdomsförbund. Dessutom ursvensk i många nedslående led.

Att han tagit livet av VB kan nog ha varit kapabel till om hans psykiska status hade försämrats under senvåren. Att sedan stycka kroppen och placera lite kroppsdelar här och där känns inte riktigt som ett verk av denna Mgm om han nu bara lider av Aspergers. I kombination med ex en begynnande schizofreni med vanföreställningar och inre imperativa röster så kan det vara möjligt, men då borde någon i Mps slagit larm och avstyrt KJ att delta i söken. Det är något som inte stämmer? Att han stuckit ned henne i lägenheten och styckat henne i badrummet i sin ensamhet och sedan burit ut delarna till bilen och planterat ut dem på Mjösjöberget känns inte så sannolikt trots allt. Det är något som inte stämmer och det som inte stämmer är att en kille som har span på sig har åkt och flyttat kroppsdelar under tiden som polisen förhoppningsvis skött sitt arbete. Jag får nästan känslan att KJ "gett bort den döda kroppen" till några mot utbyte av något. Sen har de som fått kroppen tappat intresse för den och ännu mindre brytt sig om om den hittas eller ej. Kanske ville man ge sken av att lillebror kunde ligga bakom detta.

Tror att det är fynden, men även avsaknaden av vissa kroppsdelar som gör att misstankar om fler inblandade startat. Är det sedan några rituella inslag i det hela så är närheten till ockulta personer inte så långt. KJ har inte uppvisat några sådana beteenden tidigare i sitt liv. Inte vad vi vet iaf.
Senast redigerad av highfive 2013-06-23 kl. 12:32. Anledning: Skriver med mobilen och det blir fel
Citera
2013-06-23, 12:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är en av dem som driver och vidhåller uppfattningen om att VB var en thai hora, jag har hela tiden sagt att det inte finns något som talar för eller emot. Men nu när du säger det, varför inte, KJ var kanske hennes hallick, hon ville inte längre men han stod på sig, det gjorde VB irriterad och slutar med ett mord? Inte omöjligt, folk har mördats för mindre. Det här är absolut intressant att spekulera i.
Men lägg ner den här jävla kvasi-debatten nu. Det finns INTE ett skit som talar för att VB skulle ha sålt sex så varför dra hennes namn i smutsen på detta vis? "Kan inte uteslutas", nä tjena. Det kan inte uteslutas att hon var från Mars heller. Ska vi inte ha en teori om att det var aliens som dödade henne som hämnd för att hon rymde till Jorden från planeten Mars?
Citera
2013-06-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Helt klart och det har jag förståelse för. Men JE har ingen koppling till VB. Och det finns ju en anledning till att någon sitter misstänkt på sannolika skäl. Och oavsett om JE varit satanist finns det inget som kopplar honom till VB och styckmordet. Det enda ni utgår från nu är att han i en intervju för 2,5 år sen sagt att hans religion är satanism/ateism. Han var 19 år när han uttryckte sig så, du tror inte att han kan ha mognat och ändrat syn sen dess? Vilket jag som känner honom kan intyga att han gjort.

Självfallet kan folk ändra sig men det har i det här fallet uppenbarligen inte gått in hos de bodensare som fortfarande varnar för nekrofilen som är sångare i death metalbandet.
Citera
2013-06-23, 12:15
Medlem
saltapinnars avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6873917

MGM fortsätter att neka efter torsdagens förhör,Vad säger han om blodspåren som åklagaren lagt fram som bevis?
– Han har ingen förklaring till det. Han vet inte hur de har kommit dit.
Citera
2013-06-23, 12:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte insideinfo. Men jag tror inte satanister ligger bakom brottet på något sätt, det är en ensam sjuk man som ligger bakom.

Vilket utesluter KJ. Eller är du beredd att hänga en psykisk sjukdom om halsen på KJ ? Förslag ?
Citera
2013-06-23, 12:17
Medlem
saltapinnars avatar
Hur länge ska MGM sitta på rättsspyk.....någon som vet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Boden har vad jag vet haft tre mord som blivi lite mer omskrivna. Det första var ett taxi mord,tror det var 1957. Ett rån som gick överstyr. Sen var det en psykiskt sjuk kille någon gång på 80-talet som slog ihjäl sin fästmö och hennes föräldrar med ett spärrskaft modell större. Sedan händer detta 2013. En ung thailändsk tjej mördas och styckas. Hennes kroppsdelar hittas på två platser vid Mjösjöberget. Vissa kroppsdelar har ännu inte hittats. Hennes ben hittas i ett ödehus. Hon är dödad med nio hugg ev i något sorts mönster. Kroppsdelarna hittas i närheten av Mgms föräldrahem. Mgms beskrivs som en introvert typ med fokus på airsoft. Helt ofarlig enligt närstående. Det som binder Mgm är att man hittad blod troligtvis i Mgms bil.

Med detta som bakgrund så ökar naturligtvis spekulationerna. Hur kan en kille som är så snäll och med sitt intresse för airsoft stycka sin exflickväns kropp? En kille som tillhört både nykterhetsförbund och ett kyrkligt ungdomsförbund. Dessutom ursvensk i många nedslående led.

Att han tagit livet av VB kan nog ha varit kapabel till om hans psykiska status hade försämrats under senvåren. Att sedan stycka kroppen och placera lite kroppsdelar här och där känns inte riktigt som ett verk av denna Mgm om han nu bara lider av Aspergers. I kombination med ex en begynnande schizofreni med vanföreställningar och inre imperativa röster så kan det vara möjligt, men då borde någon i Mps slagit larm och avstyrt KJ att delta i söken. Det är något som inte stämmer? Att han stuckit ned henne i lägenheten och styckat henne i badrummet i sin ensamhet och sedan burit ut delarna till bilen och planterat ut dem på Mjösjöberget känns inte så sannolikt trots allt. Det är något som inte stämmer och det som inte stämmer är att en kille som har span på sig har åkt och flyttat kroppsdelar under tiden som polisen förhoppningsvis skött sitt arbete. Jag får nästan känslan att KJ "gett bort den döda kroppen" till några mot utbyte av klinisk städning. Sen har de som fått kroppen tappat intresse för den och ännu mindre brytt sig om om den hittas eller ej. Kanske ville man ge sken av att lillebror kunde ligga bakom detta.

Tror att det är fynden, men även avsaknaden av vissa kroppsdelar som gör att misstankar om fler inblandade startat. Är det sedan några rituella inslag i det hela så är närheten till ockulta personer inte så långt. KJ har inte uppvisat några sådana beteenden tidigare i sitt liv. Inte vad vi vet iaf.

du missade läkaren som blev mördad i hemmet av en patient framför sin son på sonens femårsdag
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6873917

MGM fortsätter att neka efter torsdagens förhör,Vad säger han om blodspåren som åklagaren lagt fram som bevis?
– Han har ingen förklaring till det. Han vet inte hur de har kommit dit.
Ingen förklaring. Nä, kunde just tro det.
Citera
2013-06-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Men alltså snälla, rara du. Du skrev själv att JFE är "seriös heavy satanist". VILKET HAN INTE ÄR, god damn it, det är ett skämt, en kul grej, på skoj. Han är inte på något sätt, över huvud taget, en äkta, riktig, utövande satanist. Du har inte ens något som kan understryka din lilla tes att denna kille är (återigen, dina ord) en seriös heavy satanist. Hans political views är "satan obviously", hur jäkla seriöst låter det?

Jag kan personligen dementera att han skulle vara en skruvad satanist, och jag kan säga att detta necrofilrykte inte stämmer för fem öre, och förövrigt inte ens existerar! Detta är inget som går runt i Boden och som var och varannan ungdom i Boden vet om, det är orddiarré från flashback, inget mindre, inget mer.

Där har du fel! Det talas visst i Boden, man t o m varnar för honom!
Citera
2013-06-23, 12:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Men lägg ner den här jävla kvasi-debatten nu. Det finns INTE ett skit som talar för att VB skulle ha sålt sex så varför dra hennes namn i smutsen på detta vis? "Kan inte uteslutas", nä tjena. Det kan inte uteslutas att hon var från Mars heller. Ska vi inte ha en teori om att det var aliens som dödade henne som hämnd för att hon rymde till Jorden från planeten Mars?

Hur kan du ens jämföra prostitution med marsmänniskor och aliens. Horor och hallickar finns, sexuell exploatering av kvinnor är ett faktum, ingen ovanlig företeelse. Men marsmänniskor och aliens är tveksamt om du frågar mig, tror inte att det bevisats existera. Da da da da, bla bla gagagaga, ska kanske prata med barn på barns vis så att du förstår?

För att utröna om VB har sålt sex så kan man börja med en spekulation och samla information som kan ge grund för en teori. Jag tänker inte göra det därför att jag i nuläget tror på ett helt annat scenario och motiv. Dock är sex och pengar inte uteslutet som motiv, inte ens osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in