2013-06-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jerusalem Post påstår det ja, men de har fått uppgiften i andra hand. Jag tror inte på detta förrän jag ser det bekräftat från en seriös rysk källa.

Vilka som satt i den första sovjetiska regeringen - det så kallade folkkommissariernas råd - har alltid varit känt eftersom det var offentliga poster. Inte konstigare att vi vet vilka som var ministrar i den svenska regeringen vid samma tid.

Bara en av de första folkkommissarierna - Leon Trotskij - var jude. Så är det oavsett vad folk tror att Putin sagt eller inte sagt.

För mer om detta se:

http://www.flashback.org/p42838442#p42838442 (listan på kommissarier)

http://www.flashback.org/p42857123#p42857123 (diskussion av källor)

Den ryska revolutionen brukar i PK-media lyftas fram som en bolsjevismens eller som en folkets revolution mot tsarens förtryck. Men egentligen var det inte alls så. Precis som kommunismen i sig är en judisk idélära med två judiska grundare, Karl Marx och Moses Hess, var den ryska revolutionen eller Oktoberrevolutionen en etnisk-judisk revolution. Och de judiska revolutionärerna hade knappast folket med sig. Kommunisterna var en liten grupp som tog makten genom en statskupp. Därefter bildade det ryska folket oräkneliga motståndsgrupper över hela landet. Bara på ett par veckor efter maktövertagandet mördade Lenin många gånger fler människor än vad tsaren hade gjort under loppet av nästan hundra år. Orsaken till att det inte finns så många filmer om de 60+ miljoner kristna som dog är väl på grund av att judarna är de som kontrollerar Hollywood, därför är det så kallade förintelsen något man inte ska glömma och den bolsheiviska förintelsen något man inte ska komma ihåg.

Sovjets ”Council of People’s Commissars” (”Sovnarkom”) var uppbyggd enligt följande:

Ministerium
(eng. namn) Namn Etnicitet
Chairman V.I. Ulyanov (Lenin) Ryss/Partvis jude
Foreign Affairs G.V. Chicherin Ryss
Nationalities J. Dzhugashvili (Stalin) Georgier (gift med judinna)
Agriculture Protian Armenian
Economic Council Lourie (Larin) Jude
Food Supply A.G. Schlikhter Jude
Army and Navy [Military] L.D. Bronstein (Trotski) Jude
State Control K.I. Lander Jude
State Lands Kaufmann Jude
Works [Labor] V. Schmidt Jude
Social Relief E. Lilina (Knigissen) Jude
Education A. Lunacharsky Ryss
Religion Spitzberg Jude
Interior Apfelbaum Radomyslski (Zinoviev) Jude
Hygiene Anvelt Jude
Finance I. E. Gukovs [and G. Sokolnikov] Jude
Press Voldarski [Goldstein] Jude
Elections M.S. Uritsky Jude
Justice I.Z. Shteinberg Jude
Refugees Fenigstein Jude
Refugees Savitch (Assistant) Jude
Refugees Zaslovski (Assistant) Jude

Av dessa 22 ”Sovnarkom”-medlemmar var alltså tre ryssar, en georgier, en armenier och 17 var judar.

Sovjets ”Central Executive Committee”, bestod av följande höga medlemmar:

Y. M. Sverdlov [Solomon] (Chairman) Jude
Avanesov (Secretary) Armenian
Bruno Latvian
Breslau Latvian
Babtchinski Jude
N. I. Bukharin Ryss
Weinberg Jude
Gailiss Jude
Ganzberg [Ganzburg ] Jude
Danichevski Jude
Starck Tysk
Sachs Jude
Scheinmann Jude
Erdling Jude
Landauer Jude
Linder Jude
Wolach Tjeck
S. Dimanshtein Jude
Encukidze Georgier
Ermann Jude
A. A. Ioffe Jude
Karkhline Jude
Knigissen Jude
Rosenfeld (Kamenev) Jude
Apfelbaum (Zinoviev) Jude
N. Krylenko Ryss
Krassikov Jude
Kaprik Jude
Kaoul Lett
Ulyanov (Lenin) Ryss
Latsis Jude
Lander Jude
Lunacharsky Ryss
Peterson Lett
Peters Lett
Roudzoutas Jude
Rosine Jude
Smidovitch Jude
Stoutchka Lett
Nakhamkes (Steklov) Jude
Sosnovski Jude
Skrytnik Jude
L. Bronstein (Trotsky) Jude
Teodorovitch Jude
Terian Armenian
Uritsky Jude
Telechkine Ryss
Feldmann Jude
Fromkin Jude
Souriupa Ukrainare
Tchavtchevadze Georgier
Scheikmann Jude
Rosental Jude
Achkinazi Imeretian
Karakhane Karaim
Rose Jude
Sobelson (Radek) Jude
Schlichter Jude
Schikolini Jude
Chklianski Jude
Levine-(Pravdine) Jude

Av dessa 61 medlemmar, var fem ryssar, sex letter, en tysk, två armenier, en tjeck, en imeretian, två georgier, en karaim, en ukrainare, och 41 var judar.

Sovjets ”Extraordinary Commission of Moscow” (Tjekan, säkerhetspolisen senare mer känd som KGB) bestod av följande höga medlemmar:

F. Dzerzhinsky (Chairman) Polack
Y. Peters (Deputy Chairman) Lett
Chklovski Jude
Kheifiss Jude
Zeistine Jude
Razmirovitch Jude
Kronberg Jude
Khaikina Jude
Karlson Lett
Schaumann Lett
Leontovitch Jude
Jacob Goldine Jude
Galperstein Jude
Kniggisen Jude
Katzis Lett
Schillenkuss Jude
Janson Lett
Rivkine Jude
Antonof Ryss
Delafabre Jude
Tsitkine Jude
Roskirovitch Jude
G. Sverdlov (Brother of president of the Central Executive Committee) Jude
Biesenski Jude
J. Blumkin (Count Mirbach’s assassin) Jude
Alexandrovitch (Blumkin’s accomplice) Ryss
I. Model Jude
Routenberg Jude
Pines Jude
Sachs Jude
Daybol Lett
Saissoune Armenian
Deylkenen Lett
Liebert Jude
Vogel Tysk
Zakiss Lett

Av dessa 36 höga medlemmar, var en polack, en tysk, en armenier, två ryssar, åtta letter, och 23 var judar.

Vad mer bevis behöver du?, det var precis som den väldigt kände ryska författaren Aleksandr Solzhenitsyn sade

Citat:
You must understand. The leading Bolsheviks who took over Russia were not Russians. They hated Russians.They Hated Christians. Driven by ethnic hatred they tortured and slaughtered millions of Russians without a shred of human remorse.The October Revolution was not what you call in America the 'Russian Revolution.' It was an invasion and conquest over the Russian people. More of my countrymen suffered horrific crimes at their bloodstained hands than any people or nation ever suffered in the entirety of human history. It cannot be understated. Bolshevism committed the greatest human slaughter of all time. The fact that most of the world is ignorant and uncaring about
this enormous crime is proof that the global media is in the hands
of the perpetrators.”

-- Aleksandr Solzhenitsyn
Senast redigerad av visman 2013-06-22 kl. 21:44.
Citera
2013-06-22, 22:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Sovjets ”Council of People’s Commissars” (”Sovnarkom”) var uppbyggd enligt följande:

Ministerium
(eng. namn) Namn Etnicitet
Chairman V.I. Ulyanov (Lenin) Ryss/Partvis jude
Foreign Affairs G.V. Chicherin Ryss
Nationalities J. Dzhugashvili (Stalin) Georgier (gift med judinna)
Agriculture Protian Armenian
Economic Council Lourie (Larin) Jude
Food Supply A.G. Schlikhter Jude
Army and Navy [Military] L.D. Bronstein (Trotski) Jude
State Control K.I. Lander Jude
State Lands Kaufmann Jude
Works [Labor] V. Schmidt Jude
Social Relief E. Lilina (Knigissen) Jude
Education A. Lunacharsky Ryss
Religion Spitzberg Jude
Interior Apfelbaum Radomyslski (Zinoviev) Jude
Hygiene Anvelt Jude
Finance I. E. Gukovs [and G. Sokolnikov] Jude
Press Voldarski [Goldstein] Jude
Elections M.S. Uritsky Jude
Justice I.Z. Shteinberg Jude
Refugees Fenigstein Jude
Refugees Savitch (Assistant) Jude
Refugees Zaslovski (Assistant) Jude

Av dessa 22 ”Sovnarkom”-medlemmar var alltså tre ryssar, en georgier, en armenier och 17 var judar.

Suck. Ännu en påhittad lista över sovjetiska judar. Ser att den till stor del sammanfaller med Radio Islams påhittade lista, som vi redan diskuterat här:

http://www.flashback.org/p42857123#p42857123

Problemet med dessa påhittade judelistor är bara ett: de är mycket enkla att vederlägga. Vill du se vilka som verkligen satt i den första sovjetryska regeringen kan du gå till vilken historisk källa som helst. Det är egentligen inte konstigare än att ta reda på vem som var USA:s förste president.

Du hittar t.ex. en lista på engelska Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sovnarkom

Och en mycket snarlik lista på ryska Wikipedia:

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82_%D0%BD%D0%B0%D1%80% D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8B%D1%85_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D 0%B8%D1%81%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2_%D0%A0%D0 %A1%D0%A4%D0%A1%D0%A0

En rysk version med nationalitet för alla kommissarier:

http://www.liveinternet.ru/users/sokol_14/post78353886

Några mindre skillnader mellan dessa riktiga (ej påhittade) listor beror på om man räknar bara dem som var med på det allra första regeringsmötet, eller kommissarier som tillsattes några dagar eller veckor senare.

Ingen version av den riktiga listan stämmer dock med Radio Islams påhittade lista, eller den variant av denna påhittade lista som du citerade, vilket du lätt kan se genom att gå igenom dem namn för namn.

Fatta alltså detta: vi VET vilka som satt i den första sovjetryska regeringen, precis som vi VET vilka som satt i den första amerikanska regeringen.

Det är bara löjligt att påstå att denna regering bestod av helt andra personer, och att nästan alla av dessa var judar. Ungefär som att påstå att USA:s förste president hette Napoleon Bonaparte och var fransman, inte amerikan.
Senast redigerad av Regulus 2013-06-22 kl. 22:43.
Citera
2013-06-22, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
...och där kom beviset att hela tråden är ett skämt! ungefär som Henrik Dorsins redan klassiska sketch "Allt är bögarnas fel". Förlåt mig för att jag inte från början förstod att alla judetrådar på Flashback är menade som svart humor

Det här är chutzpah (judisk fräckhet), kära läsare. Juden Thewellovedone ljuger, konstruerar halmgubbar och undviker att svara på frågor, och så påstår han att judekritikerna är oseriösa.

Så här skrev jag:

Jag frågade dig om du har problem med att jag postar dessa fakta, som till stor del kommer från judiska nyhetssajter, och du svarar med klumpiga halmgubbar. Du skriver till exempel ”du betraktar mig ju inte som människa”. Nu har jag faktiskt aldrig sagt att judar inte är människor; detta är något som du hittat på för att få läsarnas sympatier eftersom du är för korkad för att bemöta riktiga argument.

Länka till inlägget i vilket jag sagt att judar inte är människor.
Citera
2013-06-22, 23:39
Bannlyst
Jag skrev följande om den judiske folkmördaren Lazar Kaganovich:

Citat:
En annan viktig sak är hur den riktiga förintelsen, Holodomor, betraktas i median. Holodomor är ett folkmord på den ukrainska befolkningen som begicks av de judiska kommunisterna. Mannen som bar det största ansvaret för det var juden Lazar Kaganovich. Så här står det på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lazar_Kaganovich

http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Citat:
Politiskt korrekta personer förbannar Adolf Hitlers namn eftersom den judiska median påstår att han dödat sex miljoner judar, men nästan ingen av dessa personer känner till juden Lazar Kaganovich som mördade omkring 7 miljoner slaver. Är det logiskt? Vad tror du det beror på?

Jag har ställt den här frågan till flera judeförsvarare, men ingen av dem har velat svara på den.
Citera
2013-06-22, 23:55
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Det här är chutzpah (judisk fräckhet), kära läsare. Juden Thewellovedone ljuger, konstruerar halmgubbar och undviker att svara på frågor, och så påstår han att judekritikerna är oseriösa.

Så här skrev jag:

Jag frågade dig om du har problem med att jag postar dessa fakta, som till stor del kommer från judiska nyhetssajter, och du svarar med klumpiga halmgubbar. Du skriver till exempel ”du betraktar mig ju inte som människa”. Nu har jag faktiskt aldrig sagt att judar inte är människor; detta är något som du hittat på för att få läsarnas sympatier eftersom du är för korkad för att bemöta riktiga argument.

Länka till inlägget i vilket jag sagt att judar inte är människor.

Ja, men ni ÄR ju oseriösa.

Jag påstod aldrig att ni påstår att vi inte skulle vara människor, jag skrev att ni uttrycker er som om vi skulle vara någon sorts elaka troll. Ni demoniserar oss hela tiden men undviker hela tiden att yppa en stavelse om vad ni vill göra med oss. Jag har ingen avsikt att bemöta er eftersom ni inte är mottagliga för argument som går utanför eran box. Att bemöta er är med andra ord slöseri med tid.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-06-23 kl. 00:05.
Citera
2013-06-23, 01:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Jag skrev följande om den judiske folkmördaren Lazar Kaganovich:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lazar_Kaganovich

http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Citat:
Politiskt korrekta personer förbannar Adolf Hitlers namn eftersom den judiska median påstår att han dödat sex miljoner judar, men nästan ingen av dessa personer känner till juden Lazar Kaganovich som mördade omkring 7 miljoner slaver. Är det logiskt? Vad tror du det beror på?

Jag har ställt den här frågan till flera judeförsvarare, men ingen av dem har velat svara på den.

I citatet av dig själv - du älskar ju att citera dig själv - undrar du alltså varför folk som kritiserar Hitler för Förintelsen sällan hört talas om Kaganovich.

Svaret på den frågan är enkelt: de flesta som kritiserar Hitler har faktiskt hört talas om Josef Stalin, vilket är den relevanta jämförelsen. Stalin var - precis som Hitler - en diktator som styrde allt och alla. Inga viktiga beslut togs utan Stalins godkännande, och den som ifrågasatte Stalins order blev inte långlivad.

Sedan hade både Hitler och Stalin horder av lojala underhuggare som genomförde deras beslut. En av Stalins underhuggare var Kaganovich. Han var partichef i Moskva 1930, när han tillsammans med flera andra (premiärministern Molotov var den viktigaste) fick i uppdrag av Stalin att genomföra kollektiviseringen av jordbruket i Ukraina.

Kollektiviseringen, som till stor del genomfördes mot böndernas vilja, fick katastrofala effekter på jordbruket, som i sin tur ledde till en massvält där 3,5 miljoner ukrainare dog. Om detta verkligen var Stalins avsikt, och i vad mån andra faktorer bidrog till massvälten, är något som historikerna fortfarande diskuterar. Ett citat från Wikipediartikeln som du länkade till:

Scholars disagree on the relative importance of natural factors and bad economic policies as causes of the famine and the degree to which the destruction of the Ukrainian peasantry was premeditated on the part of Joseph Stalin.

Hur det än var med detta, så hade naturligtvis de ytterst ansvariga - främst då Stalin, som beordrat det hela - ett ansvar för att så många människor dog. Stalin hade ju också många andra liv på sitt samvete, och han brukar ofta jämföras just med med Hitler. Så din fråga är på sätt och vis redan besvarad.

Som antisemit har du dock hakat upp dig på att en av Stalins underhuggare som var med och genomförde kollektiviseringen - Kaganovich - var jude, och gör ett stort nummer av det. Du gör till och med Kaganovich - och inte Stalin - ansvarig för hela kollektiviseringen, och avslutar med att jämföra Kaganovich med Hitler.

Detta är en ohederlig jämförelse av fler skäl. För det första så var alltså Kaganovich en underhuggare som lydde Stalins order. Han kan möjligen jömföras med någon av de tyskar som på Hitlers order genomförde Förintelsen, men inte med Hitler själv.

För det andra, så finns det inga otvetydiga bevis för att avsikten med kollektiviseringen var att folk skulle svälta ihjäl. Detta till skillnad från de tyska nazisternas folkmord på judar och romer, där vi har protokollen från Wannseekonferensen och mängder med andra bevis för nazisternas djävulska planer.

Återigen så fritar det naturligtvis inte Stalin, Molotov, Kaganovich och andra från ansvar för det som skedde. Om Sovjet förlorat kriget hade de säkert ställts inför rätta och förmodligen även avrättats för sina brott. Precis som ett antal ledande nazister dömdes i Nürnberg och blev avrättade.

Men jämförelsen mellan Hitler och Kaganovich haltar alltså i högsta grad. Och varken Stalin - som beordrade kollektiviseringen - eller Molotov var förstås judar.
Citera
2013-06-23, 02:19
Medlem
Citat:
Som antisemit har du dock hakat upp dig på att en av Stalins underhuggare som var med och genomförde kollektiviseringen - Kaganovich - var jude, och gör ett stort nummer av det. Du gör till och med Kaganovich - och inte Stalin - ansvarig för hela kollektiviseringen, och avslutar med att jämföra Kaganovich med Hitler.

För det andra, så finns det inga otvetydiga bevis för att avsikten med kollektiviseringen var att folk skulle svälta ihjäl. Detta till skillnad från de tyska nazisternas folkmord på judar och romer, där vi har protokollen från Wannseekonferensen och mängder med andra bevis för nazisternas djävulska planer

Att avsikten var att kollektivt bestraffa befolkningen är väl så tydligt att det ryker om öronen. En medveten och planerad aktion. Folk kan fortsätta att skylla på kollektiviseringen men det var ingen kollektivisering, man beslagtog jordbruket. Det var ett brutal folkmord. Medan folk låg och svalt i Ukraina satte Stalin och hans judiska kompanjoner och åt i Kremlin. Ukraina hade under de senaste århundraden kämpat för att uppnå självständighet samtidigt som landet varit det allra starkaste fästet med antisemitism så att ordern kommer i det tillfället gör ingen förvånad. Lazar Kaganovich och resterande judar hatade Ukraina.

Ukraina hade förutom det jag nämnde svagast stöd för kommunismen av alla de marxistiska länderna. Man gjorde uppror mot kommunisterna under många tillfällen. Man förbjöd invandring till området, strypte all form av handel och slängde in människor i koncentrationsläger. Varför är detta ett folkmord som barnen inte lär sig i skolorna? Varför matas vi istället med förintelsepropaganda? Självklart finns det ett svar till det: Judarna styr våra samhällen. Barnen skall inte få ta del av de brott judar har begått mot mänskligheten, det kan bidra till antisemitism. Istället skall vi tycka synd om judarna.

Om Stalin, Kaganovich och den bolsjevistiska regimen verkligen ville rädda folket i Ukraina skulle man ha gjort det på mindre än 24 timmar. Tyvärr hade man inte avsikt för att göra det och det är uppenbart.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-23 kl. 02:48.
Citera
2013-06-23, 02:42
Medlem
Citat:
Suck. Ännu en påhittad lista över sovjetiska judar.
Några mindre skillnader mellan dessa riktiga (ej påhittade) listor beror på om man räknar bara dem som var med på det allra första regeringsmötet, eller kommissarier som tillsattes några dagar eller veckor senare.

Ingen version av den riktiga listan stämmer dock med Radio Islams påhittade lista, eller den variant av denna påhittade lista som du citerade, vilket du lätt kan se genom att gå igenom dem namn för namn.

Fatta alltså detta: vi VET vilka som satt i den första sovjetryska regeringen, precis som vi VET vilka som satt i den första amerikanska regeringen.

Det är bara löjligt att påstå att denna regering bestod av helt andra personer, och att nästan alla av dessa var judar. Ungefär som att påstå att USA:s förste president hette Napoleon Bonaparte och var fransman, inte amerikan.

Enligt flera pålitliga källor och judiska tidningar http://www.timesofisrael.com/putin-first-soviet-government-was-mostly-jewish/ , http://www.jta.org/2013/06/19/news-opinion/world/putin-first-soviet-government-was-mostly-jewish så sade Putin att de var runt 80-85% , jag tror med all säkerhet att president Vladimir Putin vet mycket mer än oss båda om sitt land, sovjetregimen och Rysslands historia
Citera
2013-06-23, 03:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Att avsikten var att kollektivt bestraffa befolkningen är väl så tydligt att det ryker om öronen. En medveten och planerad aktion. Folk kan fortsätta att skylla på kollektiviseringen men det var ingen kollektivisering, det var ett brutal folkmord. Medan folk låg och svalt i Ukraina satte Stalin och hans judiska kompanjoner och åt i Kremlin. Ukraina hade under de senaste århundraden kämpat för att uppnå självständighet samtidigt som landet varit det allra starkaste fästet med antisemitism så att ordern kommer i det tillfället gör ingen förvånad. Lazar Kaganovich och resterande judar hatade Ukraina.

Man ska ha klart för sig att ukrainarna själva är oense om detta. De västvänliga politiker som tog över efter den oranga revolutionen (eller kuppen) ville gärna framställa det som ett av Stalin planerat folkmord för att slå in en kil i relationen till Ryssland. Paradoxalt nog glömde man att Stalin inte var från Ryssland utan från Georgien, som Ukraina hade goda förbindelser med efter den CIA-stödda kuppen där.

När den ryssvänlige Viktor Yanukovych tog över som president år 2010 sade han dock:

"The Holodomor was in Ukraine, Russia, Belarus and Kazakhstan. It was the result of Stalin's totalitarian regime. But it would be wrong and unfair to recognize the Holodomor as an act of genocide against one nation."

Vilket fick USA-anhängarna i Ukraina att gå i taket.

Frågan om huruvida det var ett planerat folkmord eller inte har alltså blivit ukrainsk inrikespolitik.

Vad är då sanningen? Det kan vi inte veta säkert efter som Stalin tog den med sig i graven. Som jag skrev ovan finns det inga bevarade dokument som styrker att det var ett planerat folkmord, men den typen av dokument har ju en tendens att försvinna.

Vad vi vet om Stalin är att han var en känslokall psykopat som helt klart var kapabel att ge en sådan order. Dock var han också en intelligent och beräknande person som alltid agerade för att stärka Sovjets och sina egna intressen. Av den anledningen förefaller det mindre troligt att Stalin med avsikt skulle ha tillfogat Sovjet en enorm skada som försvagade landet under lång tid framåt, vilket blev resultatet av den ukrainska massvälten.

Jag lutar därför åt att det inte var Stalins avsikt att flera miljoner ukrainare skulle svälta ihjäl. Möjligen ett mindre antal för att statuera ett exempel, men inte så många att det skadade hela Sovjetunionens livsmedelsförsörjning.

Att det sedan gick så långt som det gjorde tror jag delvis berodda på att folk inom partiet var rädda för Stalin. Ingen av dem som genomdrev kollektiviseringen vågade åka till Moskva och säga till Stalin: Det här håller på att gå åt helvete. Dina planer fungerar inte.

Ungefär samma sak hände långt senare, när flera miljoner kineser svalt ihjäl under det "stora språnget framåt". Ingen av partifunktionärerna vågade åka till Peking och säga till Mao: Det här håller på att gå åt helvete. Dina planer fungerar inte.
Citera
2013-06-23, 03:13
Medlem
Citat:
Enligt flera pålitliga källor och judiska tidningar http://www.timesofisrael.com/putin-first-soviet-government-was-mostly-jewish/ , http://www.jta.org/2013/06/19/news-opinion/world/putin-first-soviet-government-was-mostly-jewish så sade Putin att de var runt 80-85% , jag tror med all säkerhet att president Vladimir Putin vet mycket mer än oss båda om sitt land, sovjetregimen och Rysslands historia

Den frågan har han fortfarande inte kunnat svara på. Även om det varit ett ett allmänt faktum hos personligheter som Churchill, Hitler, Stalin, Putin och brittiska journalister så sägs han veta bättre. Jag tror tyvärr att han inte vill acceptera att så var fallet.

Vad man bör komma ihåg är att judarna krypterade sin etnicitet i Ryssland och bytte oftast sina förnamn och efternamn för att undvika antisemitiskt misstänksamhet. Profilen Trotsky är ett exempel (heter egentligen Bronstein). Bolsjevik rörelsen var så fullproppad med judar att man var tvungen att göra någonting åt saken. Man bytte namn och undanhöll bakgrunderna. Man var ryssar, georgier, armenier - inte judar. Regulus verkar tyvärr inte förstå att det i princip vore ett politisk självmord. Exempelvis ser han inte mönstret som följde de marxistiska revolutionerna i reservländerna Ungern, Tyskland, Polen där alla ledande gestalter var judar. Är det verkligen svårt att lista ut?

De flesta judar under den tiden råkade vara kommunister, kommunismen skapades av judar. Alltså gör det ingen förvånad.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-23 kl. 03:22.
Citera
2013-06-23, 03:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det är inte alls flera pålitliga källor utan samma JTA-telegram som snurrar runt i olika israeliska tidningar.

Innan vi sett en trovärdig rysk källa vet vi inte vad Putin möjligen sade om detta. Inte minst på grund av att översättningar från ryska till hebréiska och sedan vidare till engelska lätt kan bli fel.

Inte ens Putin är dock så mäktig att han kan ändra på historien. Om han - mot förmodan - verkligen sagt detta, så är det likt förbannat fel.
Citera
2013-06-23, 03:25
Medlem
Citat:
Det är inte alls flera pålitliga källor utan samma JTA-telegram som snurrar runt i olika israeliska tidningar.

Fast om till och med judiska tidningar skriver om detta så blir det ännu mer uppenbart.

Citat:
Innan vi sett en trovärdig rysk källa vet vi inte vad Putin möjligen sade om detta. Inte minst på grund av att översättningar från ryska till hebréiska och sedan vidare till engelska lätt kan bli fel.

Inte ens Putin är dock så mäktig att han kan ändra på historien. Om han - mot förmodan - verkligen sagt detta, så är det likt förbannat fel.

Även när Rysslands president Putin säger detta är det fel, okej okej du vet sanningen
Senast redigerad av Kamora 2013-06-23 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in