Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralBrutal
Hej allihopa!
Spelade ishockey från när jag 6 tills jag var 17. Efter det sjönk jag ner ordentligt i en svacka där jag bara satt och spelade vid datorn i 2 år, och nu när jag går ut gymnasiet och inte har något jobb så har jag funderat en del på GMU. Det som jag är mest orolig över är om jag klarar det rent fysiskt/psykiskt.
Springer 3km på 15 minuter, 4km på 20min och 7km på 45min.
Jag är inte vältränad överkropp.
Jag har klaustrofobi.
Vad tror ni?
Eftersom du har spelat hockey så där länge bör du ju ha en väldigt bra muskelstyrka i ryggen och benen. Konstaterar bara det nu hehe.
Om du verkligen vill gå gmu så är det inget som stoppar dig från att söka. Din klaustrofobi gör dig ju kanske inte lämpad att gå vidare och bli stridsvagnsförare eller dylikt, men du kan ju ändå bli annat om det intresserar dig.
Sen om du bara blir lite obekväm i trånga utrymmen eller får fullständig panik är ju en annan grej. Psykologen kommer fråga dig om det, så det är ju ditt val att vara så ärlig som du är.
annars tycker jag att du bör söka. Det värsta som kan hända är att du får ett nej
När jag gjorde testerna var det en liten spe grabb med dålig syn -2 eller något sånt, dålig hörsel, lyfte en fyra på styrketestet, en fyra på cykel och en trea på datatestet. Detta är ju fruktansvärt dåliga resultat, men han gav det ändå en chans.
Jag har ingen imponerande överkropp men lyfte en sjua, nästan en åtta. Det betyder att det är itne så svårt att prestera bra på testerna.
Om du oroar dig för det fysiska så är det bara att ge fan på att klara det (som med allt annat), det psykiska kan du nog lösa genom att skaffa en bra vän eller något.
Jag tycker du bör söka om GMU verkar vara något för dig, annars kan du spendera tiden på ett jobb där du faktiskt tjänar bra med pengar
Vet itne om det besvarade några av dina funderingar, men hoppas det kan hjälpa dig lite i beslutet om gmu eller inte