2013-06-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Skönt, grattis! Jag klarade av teorin idag, 63 poäng - körde i princip bara körkortonline en hel del sedan skummade jag igenom körkortsboken.

Tack! Grattis själv, 63 rätt är inte dåligt.

Samma här. Läste körkortsboken rätt grundligt endast en gång. Nötte därefter igenom frågorna på körkortonline totalt tre gånger under loppet av en månad, och läste på om det området jag kände mig osäkrast inom dagarna innan.
Citera
2013-06-20, 19:53
Medlem
Kattpajs avatar
Hur ligger det till på uppskrivningen angående vilka ämnen frågorna till störst del handlar om?

Jag gör olika tester på min trafikskolas hemsida för tillfället och där finns det 4 olika faser. I fas A och B är det mesta trafikregler, skyltar och trafiksituationer.

Men, i fas C och D är det mycket om miljö och fordonskännedom. Det jag undrar är hur mycket av dessa två ämnen kommer det på uppskrivningen? Har de någon sorts kvot att det ska komma minst så här många miljöfrågor men max så här många? Eller kan det komma riktigt många miljöfrågor på grund av slumpen?
Citera
2013-06-20, 20:42
Medlem
a-has avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Hur ligger det till på uppskrivningen angående vilka ämnen frågorna till störst del handlar om?

Jag gör olika tester på min trafikskolas hemsida för tillfället och där finns det 4 olika faser. I fas A och B är det mesta trafikregler, skyltar och trafiksituationer.

Men, i fas C och D är det mycket om miljö och fordonskännedom. Det jag undrar är hur mycket av dessa två ämnen kommer det på uppskrivningen? Har de någon sorts kvot att det ska komma minst så här många miljöfrågor men max så här många? Eller kan det komma riktigt många miljöfrågor på grund av slumpen?
http://korkortonline.se/fakta/teoriprov/
Citera
2013-06-20, 21:12
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj

Miljödelen är den enklare delen att lära sig, framförallt eftersom mycket av det är sånt som vi hör dagligen i media osv..
Fixar du dom frågorna när du gör faserna så klarar du de som kommer på provet.
Citera
2013-06-21, 15:30
Medlem
Vart ligger skogsvägen i kungälv?
Citera
2013-06-21, 17:24
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
http://korkortonline.se/fakta/teoriprov/

Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Miljödelen är den enklare delen att lära sig, framförallt eftersom mycket av det är sånt som vi hör dagligen i media osv..
Fixar du dom frågorna när du gör faserna så klarar du de som kommer på provet.

Tackar så hjärtligt för svar. Varför jag frågar är att på testen med trafikregler och liknande får jag alltid minst 65 rätt av 70. På miljöfrågorna är det lite knackligare men det ska nog gå vägen.
Citera
2013-06-21, 20:10
Medlem
Gjorde teoriprovet för c-kort för en vecka sedan men rök med 40 poäng och 44 är då godkänt. Losade främst på trafikregler så finns det någon vettig sida där jag kan läsa lite om trafikregler?
Citera
2013-06-22, 01:15
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Gjorde teoriprovet för c-kort för en vecka sedan men rök med 40 poäng och 44 är då godkänt. Losade främst på trafikregler så finns det någon vettig sida där jag kan läsa lite om trafikregler?
Det är ju samma regler för dig som alla andra, bara det att alla regler inte täcker dinky toys-folket. Vad är det du funderar över speciellt?
Kollar du i tungboken så har du mycket regler där som förklaras på ett bra sätt.
Citera
2013-06-22, 12:59
Medlem
Jag klarade min uppkörning i veckan på första försöket. Jag var så nervös så mina händer typ skakade vid ratten, jag körde antingen för fort eller för långsamt samt gjorde diverse trafikmissar. Lyckligtvis fick jag en schysst inspektör som skämtade med mig när jag gjorde fel och han hjälpte mig ett par gånger. Så mycket beror nog på vilken inspektör man får!
Citera
2013-06-22, 17:33
Medlem
kezz89s avatar
Vilken skylt brukar sättas upp efter detta vägmärke http://korkortonline.se/images/vagmarken/alt/A29-19.gif När man då passerat kurvan dvs.
Citera
2013-06-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Vilken skylt brukar sättas upp efter detta vägmärke http://korkortonline.se/images/vagmarken/alt/A29-19.gif När man då passerat kurvan dvs.

Ehum? Kan ju vara vad som helst.
Citera
2013-06-22, 20:32
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Ehum? Kan ju vara vad som helst.

Ja det tyckte jag med.. Fick den frågan på teoriprovet och valde då svaret som visade skylten huvudled men fick fel då med. Skum fråga oavsett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in