Resultat: .
0%
röster
2013-06-20, 19:11
Medlem
Maaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Vore kul med en supporter till Hellas Verona...

I helvete heller.

Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Ge fan i Chievo...ocharmigare lag får man leta efter.

Pff, charmigare lag får man leta efter. Vilket annat lag har delat ut ett paket Paluani-kakor istället för en vimpel innan match? Forza Mussi Volanti!
2013-06-20, 19:42
Medlem
folkparks avatar
Har bestämt mig, ska agera stödsupporter för Hellas och Parma den kommande säsongen. Att ha två lag tvingar mig att sätta mig in mer i italiensk fotboll.

Motivering: Hellas verkar vara Livornos motsats och jag har väldigt svårt för kommunister. Dessutom så har tydligen Robert Prytz spelat där, samt att de har gul/blåa tröjor!
Parma har god skinka, utomordentligt snygga tröjor, Brolin har spelat där. Vad mer kan man begära? Lite dimma har ingen dött av
2013-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
Luca Tonis barn dog under förlossningen idag, "Det som skulle bli vår vackraste dag i livet blev nu den hemskaste. Vårt barn lämnade hos innan det såg dagens ljus". Kämpa bello.
Så här nästan exakt ett år efter, så är han äntligen pappa.
2013-06-20, 23:19
Medlem
Vafan i helvete.

För tio dagar sedan så fanns det gott hopp:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Nya regler har instiftats för att undvika den löjliga situation som Cagliari har befunnit sig i. Men samtidigt kan det innebära dödstöten för klubben. Alla Serie A-klubbar måste ha en godkänd arena då de registreras inför en ny säsong.

Inför sommarens mercato så står och faller allt med Is Arenas. Agazzi, Astori, Nainggolan m fl kommer att säljas om man inte har en egen arena. Astori och Agazzi måste kanske ändå säljas eftersom man nu missat två års publikintäkter och att allt blivit galet mycket dyrare än planerat.

Och äntligen börjar det komma goda nyheter.

“Cagliari’s plans to renovate the ground have been considered in general and seen as applicable to regulations.
This work, which is said to be focused on fans’ access via one side of the ground and arranging space for disabled spectators, must be completed before Is Arenas can be considered fit for use once more.”

http://www.football-italia.net/35184/cagliari-given-arenas-hope

Dvs rena skitsaker som måste fixas. Problemet är tiden. Arenan måste vara godkänd innan registreringen för den nya säsongen. Annars får den inte användas trots att den sedan är färdig. …
Men idag var sista anmälningsdagen och Is Arenas var ännu inte godkänd.

Cagliari have officially named the Stadio Nereo Rocco in Trieste as their ‘home’ venue, sharing it with Udinese.
As of this season, clubs must have evidence they can use a stadium for all their home fixtures before registering for the Serie A League.

http://www.football-italia.net/35564/cagliari-share-stadio-rocco-udinese

Så Cagliari tvingas spela i exil ännu ett år. De nya hårdare reglerna gäller som sagt bara för nya arenor. Och dit räknas Is Arenas trots att den är byggd på en befintlig arena och bara är tillfällig under tiden man bygger den riktiga arenan, Karalis. Nästan inga arenor i Serie A klarar dessa regler. Inte heller Stadio Rocco…

Fuck you, you fucking fucks
2013-06-21, 00:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Fuck you, you fucking fucks

Är det helt fuckat med kommunens arena då, Sant'Elia? Broarna brända för Cellino? Problem med säkerheten verkar bisarrt. Vadå, rostiga trappräcken? Kommunen borde kunna hålla bygget i tillräckligt skick för att kunna arrangera en fotbollsmatch där. Publiken är van vid ruffiga förhållanden ändå.

Citat:
I samma intervju (fast inte översatt till engelska) som Cellino dillade om att han mött underbara människor bakom galler, så berättade han också att han tänkte rösta på Bustianu Cumpostu. En sardisk nationalist.

Kanske den solstekta komposten Cumpostu kunde lobba för en lösning då. Han som tuggade besynnerlig sardiska i inslaget. För övrigt vanligt med namn som slutar på u på Sardinien. Vinmakaren till det där Cannonau-vinet som rekommenderades hette Murru. Borde vara ett ovanligt namn men nog fan heter en i laget det likväl.
2013-06-21, 01:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
En av de bästa fotbollsmatcher jag sett de senaste åren.

Möjligt att det var en hyfsad fotbollsmatch. I programmet innan matchen var det dock några jävla dårar som dök ner bland krokodiler i Okavango-deltat. Beckmörka labyrinter under papyrusväxtligheten & så följde dom efter 6-metersmonstret in i de okända hålorna!!

Att överbetalda japaner lyckades passa bollen mellan sig & åstadkomma några vassa anfall i programmet efter blev inte lika chockerande minnesvärt.

Om Tahiti hyvlat ner Spanien i spillror så hade det kanske slagit krokodil-programmet, men att Japan åker på uddamålsförlust mot Italien? Nej.
2013-06-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Är det helt fuckat med kommunens arena då, Sant'Elia? Broarna brända för Cellino? Problem med säkerheten verkar bisarrt. Vadå, rostiga trappräcken? Kommunen borde kunna hålla bygget i tillräckligt skick för att kunna arrangera en fotbollsmatch där. Publiken är van vid ruffiga förhållanden ändå.
...
I inlägget med det numera klassiska ”I met marvellous people behind bars” så utesluter Cellino inte det.

2013-06-16:
Citat:
…
“If they let us play in Sardinia, then we can compete for the Europa League places. We are not like other clubs who qualify for a tournament, then regret it and want to be eliminated as soon as possible.”

“I will continue fighting with all my strength to keep Cagliari in Sardinia, first at the Is Arenas and eventually at the Sant’Elia.”

…
http://www.football-italia.net/35388/cellino-i-wont-sell-nainggolan

Problemet med Sant’Elia är att det är en kommunal arena som är i stort behov av renovering. Om man hade fixat upp den till ens i närheten av de krav som Is Arenas uppfyller så hade man fått spela där, eftersom det inte är en ny arena.

Problemet är att klubben Cagliari förväntas betala, och att det även i framtiden ska vara en multiarena med t ex löparbanor och andra styggelser. Denna bit kan jag ha en viss förståelse för eftersom Sardinien är hårt drabbat av krisen och skattepengar behövs desperat till sjukhus och andra allmännyttiga investeringar. (Tänk demonstrationerna i Brasilien.)

Och jag börjar alltmer gå ifrån tanken om att det är en stor konspiration mot klubben Cagliari. Åtminstone från början. Det handlar om diverse påvar runt om i byråkratin som ser en möjlighet att klämma åt framförallt Cellino. Och när en sparkar hänger de andra på, som Roma gjorde. Och naturligtvis personliga kontakter. Som alltid i Italien.

Byråkratin i Italien är enorm. Och ingen kan åstadkomma något i Italien utan att bryta mot lagar och förordningar. Det är hur man tolkar lagen som är avgörande. Cagliaris borgmästare Zedda är son till en väldigt god vän till Italiens nuvarande president Napolitano, och Cellino har ärvt sin koncern från sin pappa. Båda heter Massimo, dvs den störste. Saker är inte alltid vad de verkar. Det handlar väldigt lite om antalet handikapplatser på bortasektionen eller ljuset på parkeringen.

Cellino försökte komma undan alla tillstånd för att snabbt lösa ett akut problem. Han renoverade en befintlig arena i en grannkommun. Den bedömdes som en ny arena, och därmed ett fuskbygge eftersom den inte hade alla tillstånd. Dessutom uppfyller den inte kraven för en ny arena.

Motståndarna menar att lagen måste följas och att inga skattepengar ska ges till Cellino. De har stöd i lagen.

Och nu åmar Cellino och Cagliari sig som maskar för att överleva. Stora investeringar till ingen nytta. Och förlorad tid.

Igår kväll så kallade Regionen Sardiniens President Cappellacci till ett möte med Cellino och la Legas President Beretta om fem dagar. För att säkerställa att Cagliari ska vara kvar på Sardinien.

Cappellacci tillhör PdL, dvs Berlusconis parti. Och Milan är allt godare vänner till Cagliari.

Situationen hade varit oerhört enkel att lösa med lite sunt förnuft. Men Cellino gav politiker, polismyndigheter, sportsliga motståndare osv möjligheten att förstöra. Och det gjorde de. Och nu har händelserna drivit situationen till en Kafka-mardröm där det blir allt svårare för deltagarna att lösa situationen.
2013-06-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
…
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
…
Tack, har nu sett matchen. Underhållande men plågsamt. Märkligt usel inställning och försvarsinsats från gli Azzurri. Tom den annars starke De Rossi var fan kass i eget straffområde.

De höjde tempot direkt i andra, för att sedan släppa allt igen. Är normalt att Calcio spelas som en symfoni med tempohöjningar och lugna perioder. Det brukar finnas en historia att berätta om matcherna. Men här var de inte i kontroll, och styrde inte över musiken.

Men det var tur att de vann. Mot Brasilien saknas De Rossi (avstängd) och Pirlo (skadad).
2013-06-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Har bestämt mig, ska agera stödsupporter för Hellas och Parma den kommande säsongen. Att ha två lag tvingar mig att sätta mig in mer i italiensk fotboll.

Motivering: Hellas verkar vara Livornos motsats och jag har väldigt svårt för kommunister. Dessutom så har tydligen Robert Prytz spelat där, samt att de har gul/blåa tröjor!
Parma har god skinka, utomordentligt snygga tröjor, Brolin har spelat där. Vad mer kan man begära? Lite dimma har ingen dött av
Kul! Framförallt med Hellas Verona. Som du märker här i tråden är det inte populärt från vissa håll, men vad är fotboll utan hat? Hellas rivaler är väl främst Napoli och Livorno. Tidigare hade klubbens supportrar vänskapsband med Inters, men det har upplösts p.g.a olika anledningar. Vänskapsband idag finns främst med Fiorentina och Sampdoria, men även med Lazio.

Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Varför hatar ni i tråden Genoa? Hellas vet jag är på den politiska högerkanten är Atalanta också det? Vet iaf att jag INTE kommer stödja Livorno eller Bologna, mest av mitt politiska förakt mot vänstern Då kan nog Hellas ligga riktigt bra till!
Genoa ogillas eftersom de har en riktigt lökig president i Preziosi, som gör sig av och köper in extremt mycket halvdassiga spelare varje mercato. Han har även försökt muta sig till Serie A för några år sedan (vilket ledde till att klubben hamnade i Serie C). Dessutom har de haft få sköna spelare de senaste åren, förutom Marco Rossi och Omar Milanetto som skickades till Padova för några år sedan.

Atalanta är ett vänsterlag.
2013-06-22, 04:24
Medlem
Calogeros avatar
Tja, det här har ju inget som helst med tråden att göra egentligen men det kan väl knappast vara något annat delforum där det är så accepterat att gå utanför ämnet?

Om man måste koppla ihop det på något sätt så är musiken vacker...precis som Il Calcio!

Hur som helst, Michael Kiwanuka är fantastisk. Vår tids Otis Reding.

Glad midsommar.

https://www.youtube.com/watch?v=rEA5lCcga-s
2013-06-22, 14:57
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Är jag ensam om att vara helt övertygad om att Cavani kommer tokfloppa vart han än går utanför Italien? Jag ser absolut ingenting i den spelaren. Men så har jag också alltid haft svårt för kantiga spelare som är totalt ofarliga med bollen vid fötterna. Trez och Inzaghi undantaget.

Romans scoutingöga verkar lämna en del att önska. Shevchenko och Torres kommer kännas som succéer i jämförelse.
2013-06-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Är jag ensam om att vara helt övertygad om att Cavani kommer tokfloppa vart han än går utanför Italien? Jag ser absolut ingenting i den spelaren. Men så har jag också alltid haft svårt för kantiga spelare som är totalt ofarliga med bollen vid fötterna. Trez och Inzaghi undantaget.

Romans scoutingöga verkar lämna en del att önska. Shevchenko och Torres kommer kännas som succéer i jämförelse.
Vart han än går? Nej, det håller jag inte med om. Att han skulle floppa i Chelsea känns däremot snudd på garanterat. Har svårt att tänka mig att han skulle uppnå samma status som han har i Neapel någon annanstans också.

Däremot gör han ju inte bara mål på snabba spelvändningar eller genom att befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle i straffområdet. Har gjort en del snygga saker också, som bl.a. kan ses här: http://www.youtube.com/watch?v=dpe3yY6SIfY

Så det är väl inte speciellt märkligt att han är eftertraktad egentligen. Låter som att du underskattar honom lite grann, även om jag håller med om att flopprisken är rätt stor vid en flytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in