2013-06-21, 10:40
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinarmelad
Vart kommer introt ifrån som The Prodigy live i Tyskland 2009 använder sig av i början av låten "Diesel Power" 2:25, känner igen det väldigt mycket men jag har glömt av det helt enkelt.

http://www.youtube.com/watch?v=PwntZfuyJG0
http://www.youtube.com/watch?v=C1mRO8aqjz8
Kan det vara Pain - Shut Your Mouth?
Citera
2013-06-21, 10:43
Medlem
marder666s avatar
Jag söker den musik som är precis i början, vill ha den utan berättarröst och och annat ljud. så om någon vet vad den heter alt vart jag kan få tag på den så är jag tacksam.
Och trevlig midsommar

http://www.youtube.com/watch?v=rMAZD-x-yAM
Citera
2013-06-21, 10:47
Medlem
marder666s avatar
den verkar bugga videon för mig när jag klickar p länken nu. men det är den från 00:00 och framåt
Citera
2013-06-21, 14:16
Medlem
Penthouses avatar
Letar efter en hip hop låt från 00-talet nån gång. Beskrivningen är lite luddig så jag förstår att detta kan bli svårt, men det är en catchig och lite poppig låt som jag fick tips om i nån tråd över "festlåtar" eller dylikt. Låten heter nåt med punkter och versaler, D.A.N.C.E. eller nåt liknande. Vet inte om låten spelades på radion, men den hade kommersiellt sound. Tror inte det var nån etablerad artist i alla fall. Det var kanske lite inslag av electro eller bounce...Minnet sviktar som fan. Hoppas på ett mirakel med den här beskrivningen.
Citera
2013-06-21, 16:38
Medlem
QuantumFools avatar
Hej, jag har under en tid lyssnat på The Voice och har då och då hört en låt som jag vill veta namnet på (och vem/vilka som sjunger). Av någon anledning kommer den här låten aldrig upp på deras "senast spelad", inte heller om jag anger när den spelades kommer den upp på deras "hitta låt".

Den spelades för övrigt igen för ungefär 10 minuter sedan.

Det är lite hip hop och/eller r n' b (eller vad det nu kallas...) med elektroniska vibbar. Här är lite text jag lyckades tyda (fel förekommer säkert):
Ingenting kan stå vid vår väg nu
Klart vi kommer lyckas
Bergen kommer flyttas
Känns som att det är vår tur nu
Detta sjungs med en elektronisk/digital (?) röst, nästan som gamla Daft Punk. Hoppas någon förstår vad jag menar, jag har väldigt svårt för att beskriva musik.

Tackar!
Citera
2013-06-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumFool
Hej, jag har under en tid lyssnat på The Voice och har då och då hört en låt som jag vill veta namnet på (och vem/vilka som sjunger). Av någon anledning kommer den här låten aldrig upp på deras "senast spelad", inte heller om jag anger när den spelades kommer den upp på deras "hitta låt".

Det är lite hip hop och/eller r n' b (eller vad det nu kallas...) med elektroniska vibbar. Här är lite text jag lyckades tyda (fel förekommer säkert):
Klart vi kommer lyckas
Bergen kommer flyttas
Detta sjungs med en elektronisk/digital (?) röst, nästan som gamla Daft Punk. Hoppas någon förstår vad jag menar, jag har väldigt svårt för att beskriva musik.

Tackar!

Frågade om den låten för några dagar sen. Sjukt bra låt! Det är flöjtliknande melodi och den spelas ganska ofta på the Voice. Jag har för mig att programledaren sa att det var Snooks nya singel. Hoppas innerligt att vi får svar på vilken låt det är.
Citera
2013-06-21, 22:31
Medlem
Red-Pandas avatar
Vad heter låten som spelas när tv6 gör reklam för playstation paketet man kan vinna?
Citera
2013-06-21, 23:58
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumFool

Klart vi kommer lyckas
Bergen kommer flyttas

Tackar!

Fronda - Vår egen väg
Citera
2013-06-22, 01:45
Medlem
QuantumFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Fronda - Vår egen väg
That is it! Tackar, har letat febrilt i flera dagar!
Citera
2013-06-22, 01:48
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Suits, säsong 2 episod 14, 29:30 in. Har letat som en galning efter artist- och låtnamn till den melodin

Bumpar den här. Söker desperat hjälp!
Citera
2013-06-22, 10:45
Medlem
Var ute på klubb igår och hörde en riktigt bra låt men behöver hjälp med artist och titel.
Det var en house låt med en kvinnlig vokalist med ganska ljus röst och jag kommer ihåg att texten innehöll denna mening, "im working on a little dream for you".

Kommer tyvärr inte ihåg mer men skulle någon veta vilken låt jag menar så skulle jag bli sjukt glad.
Citera
2013-06-22, 12:59
Medlem
Letar efter en skön låt som ofta spelas på NRJ, det är en soft "rap-låt" och dem sjunger något i stil med good girl.

Någon som vet vad det kan vara för något med min lagom flummiga beskrivning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in