2013-06-20, 17:04
Medlem
Han kan väl inte vara den där äldre manliga släktingen som kom och förstörde sin dotters student? Som både hon och dottern skriver om i sina bloggar???
Citera
2013-06-20, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrEggman
Ser ut som Perra har flyttat ut från Carola, står med adress på syltföretaget nu på Ratsit. Ensam med 9 kids, stort hus och husvagn! Wow!

Förståeligt. En fågel viskade till mig att Carola är väldigt svår att leva med, hon har ett tydligt kontrollbehov.
Citera
2013-06-20, 18:37
Medlem
Incendios avatar
Det verkar ju vara just Perra det är problem med, hans sida av släkten var ju på studentkalaset hos Carola så de kan ju inte hata varandra i varje fall.
Citera
2013-06-20, 20:07
Medlem
Fire78s avatar
Jag orkar tyvärr inte läsa igenom alla sidor för att se om detta tagits upp redan. Så ber om ursäkt för min lathet. Här kommer min fundering:

Är det någon som vet varför de från Älvdalen separerade? *nyfiken i en strut* Lär ju vara ännu drygare att vara ensamstående till alla ungar, fast deras kanske är relativt gamla nu.
Citera
2013-06-21, 08:19
Medlem
Och hon i Älvdalen ska tydligen försöka göra sin stockholmspojkvän avundsjuk, från bloggen:

" Jag och Linnéa tog en liten mysfrukost i fiket innan min buss till Mora kom.
Kramades hejdå och jag ska komma till Stockholm och vi ska ut och göra stan osäkert.
Partners in crime sen Rumäninen…det som hände i Brasov, stannar i Brasov "

Gud så barnsligt!!! Fattar hon inte att det förhållandet var över innan det startat?? Smårik ungkarl från Stockholm, skulle han ge upp sitt liv där och flytta till en överfull lgh i Dalarna med 10 bonusbarn? Näääääh!
Citera
2013-06-21, 20:51
Medlem
Ny här men har läst denna tråd länge... Ovanligt många av storfamiljerna som nu tydligen separerat. Inte så underligt iofs, det måste ju vara oerhört 'tärande' att ha så stor familj!! Är förvånad över Walle o Maria, dom var ju så bra ihop. Ilmruds är jag väl också förvånad över, fast egentligen inte. Hon Madde verkar ganska ego och har ju barn med så många snubbar från förr, så kanske hon har svårt att hålla ihop det??? Men ändå.

Sen Carola o Perra... Ja jag tyckte ju det var underligt redan i fjol somras när hon typ campade ensam. Eller man funderade var Perra var då han knappt nämndes? Förut har hon nämnt honom i varje inlägg, det har varit Perra hit o dit. Han har skjutsat nån unge eller så har hon klagat att han jobbat mycket. Nu i vår har hon inte nämnt honom alls!!!! Sku dom inte va skiljda och han inte skulle vilja figurera i bloggen skulle hon väl bara kunna skriva det då. Att man ska respektera det. Neeej, nog är det nåt konstigt nog. Men, om dom är skiljda: han måste väl ändå vilja se sina barn??? Är han dit o träffar dom?? nu verkar det ju som att Carola är helt ensamstående med de äldre barnen som barnvakter. Och helt plötsligt har även hennes föräldrar börjat figurera i bloggen, som nu aldrig förr varit involverade...

Men inte konstigt om det kraschat egentligen. Carola verkar ju bara vilja vara hemma, medan P ska jobba o dra in stålar. Varför är inte hon förresten alls involverad i hans syltföretag? Eller dom stora döttrarna? Förr skrev hon ju om att nån av döttrarna var o hjälpte till, men inte längre...

Den äldre släktingen som ställde till det, kunde det va P:s mor?
Citera
2013-06-21, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ny här men har läst denna tråd länge... Ovanligt många av storfamiljerna som nu tydligen separerat. Inte så underligt iofs, det måste ju vara oerhört 'tärande' att ha så stor familj!! Är förvånad över Walle o Maria, dom var ju så bra ihop. Ilmruds är jag väl också förvånad över, fast egentligen inte. Hon Madde verkar ganska ego och har ju barn med så många snubbar från förr, så kanske hon har svårt att hålla ihop det??? Men ändå.

Sen Carola o Perra... Ja jag tyckte ju det var underligt redan i fjol somras när hon typ campade ensam. Eller man funderade var Perra var då han knappt nämndes? Förut har hon nämnt honom i varje inlägg, det har varit Perra hit o dit. Han har skjutsat nån unge eller så har hon klagat att han jobbat mycket. Nu i vår har hon inte nämnt honom alls!!!! Sku dom inte va skiljda och han inte skulle vilja figurera i bloggen skulle hon väl bara kunna skriva det då. Att man ska respektera det. Neeej, nog är det nåt konstigt nog. Men, om dom är skiljda: han måste väl ändå vilja se sina barn??? Är han dit o träffar dom?? nu verkar det ju som att Carola är helt ensamstående med de äldre barnen som barnvakter. Och helt plötsligt har även hennes föräldrar börjat figurera i bloggen, som nu aldrig förr varit involverade...

Men inte konstigt om det kraschat egentligen. Carola verkar ju bara vilja vara hemma, medan P ska jobba o dra in stålar. Varför är inte hon förresten alls involverad i hans syltföretag? Eller dom stora döttrarna? Förr skrev hon ju om att nån av döttrarna var o hjälpte till, men inte längre...

Jag är också (mest) förvånad över Maria och Walle, de verkade ha det så fint tillsammans. Och precis köpt hus.
Citera
2013-06-22, 08:31
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vad fint det är när någon tar en bild på sig själv i spegeln med smartmobilen. Det ser så vuxet ut. Absolut. Och jag tycker verkligen "Barbamamma" (vilket knasigt namn, tihi) ska skilja sig en fjärde gång. Det heter ju som vi alla vet "femte gången gillt". Hon kommer bli lycklig med sin näste man. DEN HÄR GÅNGEN håller det livet ut.
Citera
2013-06-26, 09:18
Medlem
Konstigt att ingen av Carolas större döttrar jobbar alls i sommar och hur i all värld får Carola ihop det ekonomiskt om inte Perra bor där? Ok, han måste säkert betala, men ändå.

Hon bad ju om respekt i nåt tidigare inlägg så vi får väl veta tids nog...
Citera
2013-06-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vad fint det är när någon tar en bild på sig själv i spegeln med smartmobilen. Det ser så vuxet ut. Absolut. Och jag tycker verkligen "Barbamamma" (vilket knasigt namn, tihi) ska skilja sig en fjärde gång. Det heter ju som vi alla vet "femte gången gillt". Hon kommer bli lycklig med sin näste man. DEN HÄR GÅNGEN håller det livet ut.

Har hon mött en ny redan???? Barbamamman eller muminmamman eller vad hon kallar sig????!!???
Citera
2013-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina

Eller P själv
Citera
2013-07-04, 15:27
Medlem
verkar ordna sig för madde o micke "härligt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in