2013-06-21, 18:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
/.../ Nu spekulerar jag bara, men på något sätt tycker jag inte att KJ's påstådda självskadebeteende går ihop med bilden som man får av honom, Vad säger ni? kan självskadebeteendet möjligen vara ett spel för galleriet?
Jag får heller inte ihop den bilden. - Däremot får jag ihop en bild av en mt som är ytterst mån om att spela en roll anpassad till situationen. Han har umgåtts med tjejer med självskadebeteende, och han vet att detta beteende sätts i samband med ångest; en ångest han då i sin nuvarande situation blir mån om att ge uttryck för så att alla ska förstå hur frustrerande det är att vara oskyldigt anklagad för ett brott han inte begått.

Mt har exponerat sina armar på många bilder men inte en enda uppvisar minsta skråma. Han har på sin facebook fotograferat sitt pekfinger som fått sig en törn pga att han använt kniv, i stället för skruvmejsel. Han synes fascinerad av blod, och av att exponera sig själv. Vidare synes han upprymd av att ligga i bakhåll för sina fiender; överrumpla dem med list - låt vara under skämtets täckmantel.

Det är möjligt att mt har ett självskadebeteende som dyker upp om han inte får utlopp för sina inneboende lustar. Till stor del kan han ha fått ladda ur sig sina dolda begär genom airsoften, men till slut räckte inte detta, utan han var tvungen att hitta andra vägar för sina pockande behov. - Det kan ha börjat med dissekering av grodor och småkryp, fortsatt med lite skvättande blod när han hållit för kort säkerhetsavstånd till sin kompis ansikte, vidare över till en hundvalp som dött knall och fall under oklara omständigheter - för att så småningom sluta med en människa.
Citera
2013-06-21, 18:18
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Advokaten berättade att KJ pratat om Bodens fästning och att det var i samma område som VB hittades.
http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-pratar-om-fastningen/

Jag tror att detta kan vara KJ:s sätt att ge ut små ledtrådar och plockar inte polisen och advokaten upp dem anser han att de är ointelligenta och inte värda hans svar och engagemang.
Då man jobbar med personer som är så här svåra gäller det att läsa genom raderna och tänka out of the box.

KJ kan ha en koppling till Bodens fästning, men därav betyder inte detta per automatik att det är något brott involverat i det hela. Förhoppningen kan ligga att man hittar fler ledtrådar runt dessa områden som kan leda Polisen till den riktiga GM.

Tänka outside the box, ja. Det är viktigt, i det här fallet är GM utanför "lådan" som många låst fast sig vid, att KJ skulle vara den skyldiga i detta drama.
Citera
2013-06-21, 18:23
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
"Vad säger han om blodspåren som åklagaren lagt fram som bevis?
– Han har ingen förklaring till det. Han vet inte hur de har kommit dit, säger Bo Forssberg."
-Kuriren

Jag har haft min bil i tre år. Jag kan förklara varje blodfläcks tillkomst i den. Några hundra mördade mygg och på spaken där man ställer om ratthöjden (samma knoge varje gång!).

Polisen är inga idioter. Har de hittat blod i bilen har det inte tillkommit på naturlig väg (klämma sig, riva sig etc) och inte placerat på några lättförklarade ställen. Hade det varit så hade de aldrig lagt fram det som bevis och konfronterat KJ med det.
Gissar på genomblödningar och spår i stoppningen till sätena och/eller ansenlig mängd i tyget i bakluckan. Även om han har skrubbat bilen i föräldrarnas garage i flera dygn så har han garanterat inte bytt stoppning och inredning.
Att han hävdar att han inte har någon förklaring och inte vet pekar bara på att han är skyldig. Ganska övertygad om att han aldrig kommer erkänna, mest troligt kanske för att han, enligt sig själv, inte har gjort det.

En del i utredningen har på känn och liksom "vet" att KJ är oskyldig pga en del omständigheter som inte är officiella, en del har kanske sina misstankar som pekar på att han är skyldig, men ett erkännande är inte att vänta. Framförallt inte om han är oskyldig som en del saker tyder på.
Citera
2013-06-21, 18:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag får heller inte ihop den bilden. - Däremot får jag ihop en bild av en mt som är ytterst mån om att spela en roll anpassad till situationen. Han har umgåtts med tjejer med självskadebeteende, och han vet att detta beteende sätts i samband med ångest; en ångest han då i sin nuvarande situation blir mån om att ge uttryck för så att alla ska förstå hur frustrerande det är att vara oskyldigt anklagad för ett brott han inte begått.

Mt har exponerat sina armar på många bilder men inte en enda uppvisar minsta skråma. Han har på sin facebook fotograferat sitt pekfinger som fått sig en törn pga att han använt kniv, i stället för skruvmejsel. Han synes fascinerad av blod, och av att exponera sig själv. Vidare synes han upprymd av att ligga i bakhåll för sina fiender; överrumpla dem med list - låt vara under skämtets täckmantel.

Det är möjligt att mt har ett självskadebeteende som dyker upp om han inte får utlopp för sina inneboende lustar. Till stor del kan han ha fått ladda ur sig sina dolda begär genom airsoften, men till slut räckte inte detta, utan han var tvungen att hitta andra vägar för sina pockande behov. - Det kan ha börjat med dissekering av grodor och småkryp, fortsatt med lite skvättande blod när han hållit för kort säkerhetsavstånd till sin kompis ansikte, vidare över till en hundvalp som dött knall och fall under oklara omständigheter - för att så småningom sluta med en människa.
Att rispa armarna kan vara ett sätt att dölja rivmärken.
Citera
2013-06-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag mår så fruktansvärt illa av att titta på schlangekr*fts sida. Tänk att skaparen av sidan bor i Boden ganska nära fyndplatsen, och dessutom fotograferat den.

http://schlangekraft.tumblr.com/post/47575284033/aftermath-1994

Nej, nu ska jag försöka glömma allt detta och åka på midsommarfirande...

Edit tillägg:
Amatöranalys av personen bakom schlangenkraft:
- Lite av en enstöring men ändå narcissistiska drag
- Lider troligen av psykisk ohälsa/sjukskriven/arbetslös
- Man 22-35
- Lyssnar på black/death metal
- Har hög intelligens
- Kontrollmänniska, försiktig med alkohol och vägrar medicinera mot sin psyk. sjukdom
- Föraktar polis, militär och samhället

Dessutom: fakta är att han bor i Boden, någon/några km från fyndplatsen. Han ingår i ett världsomspännande satanistnätverk som byter foton och filmer med varandra (innehållande styckade kroppar, våldtäkter, nekrofili etc). Plus negativ mot icke ariska personer.

Vad är oddsen att ett (troligtvis) rituellt styckmord innefattande skändning av kroppen, skulle ske i närheten av hans hem, i lilla Boden?

Kan KJ verkligen vara hjärnan bakom detta (ev rituella) styckmord? Finns det några satanister i KJ´s krets som känner/känner till honom. Offras KJ? Är KJ medgärningsman i detta eller är han bara "framed"?

Helt sjukt! Fy vilken vidrig sida. Vet du vem personen är?
Citera
2013-06-21, 18:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
En del i utredningen har på känn och liksom "vet" att KJ är oskyldig pga en del omständigheter som inte är officiella, en del har kanske sina misstankar som pekar på att han är skyldig, men ett erkännande är inte att vänta. Framförallt inte om han är oskyldig som en del saker tyder på.
Jag utgår från att du menar den riktiga utredningen, alltså inte "Flashback-utredningen".
Varför påstår du det? Gissar du eller har du insyn?
Citera
2013-06-21, 18:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
/.../ Tänka outside the box, ja. Det är viktigt, i det här fallet är GM utanför "lådan" som många låst fast sig vid, att KJ skulle vara den skyldiga i detta drama.
Håller med om att man måste vara flexibel i sin tankeverksamhet, men man tvingas också rätta sig efter fakta.

Det har de facto hittats blod i mt:s bagageutrymme och kanske också på annan plats. Detta blod avger mt en orimlig förklaring till.

Om det vore så att mt är utsatt för en komplott och en annan gm (eller flera stycken) planterat blod i hans bil, varför skulle då mt ge åklagaren en orimlig förklaring till hur offrets blod kan ha hamnat i bakluckan på hans bil? - Om han lånat ut sin bil, tror du då inte att han gett polisen uppgifter om vem (vilka) som lånat hans bil - och att polisen noggrant kollat upp dessa personer?

Är också övertygad om att blodfynden inte är det enda man har att anföra mot mt. - Men visst, kom gärna med alternativa hypoteser, men då måste dessa vara underbyggda av annat än bara "magkänslor" eller diverse vänlistor på facebook.
Citera
2013-06-21, 18:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att rispa armarna kan vara ett sätt att dölja rivmärken.
Ja, det kan det i och för sig också vara, beroende på hur armarna såg ut när mt togs in på förhör.
Citera
2013-06-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag får lite konstiga vibbar av denna AP. Googlade på hans namn och Satan. Dessutom av ren slump så är han airsoftare och besöker Sverige. En dubbelnatur?

Odjuret, odjurets tal och den falske profeten.

F är lika med bokstav nummer 6 i alfabetet.

A @f@ff = fff = 666

Odjuret eller Vilddjuret omnämns i trettonde kapitlet i Uppenbarelseboken.

"Den som har förstånd skall tolka odjurets tal, ty det är en människas tal, och talet är 666."
Citera
2013-06-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Klar det är besvärande för KJ att de funnit blod i hans bil, men det gör honom inte med automatik till en mördare, det kan finnas naturliga förklaringar, vilket KJ har har gjort till åklagaren, dock ej något som åklagaren köper. Hade det presenterats stora mängder blod hade jag nog haft en annan inställning. De borde även funnit annat material från VB i bilen, hårstrån med rötter på (prova att gnida ditt huvud mot en klädsel i ett bagageutrymme) Det som gör mig mest osäker på KJ som GM är att åklagaren inte kunnat komma med mer än två upptäckter av blod som dessutom åklagaren säger kan bindas till 22-åringen. Hänger upp mig på detta "kan" det är inte ett helt säkert uttalande om att det binds till KJ.

De har ju bevisligen varit ett par, inte konstigt om det finns spår av henne i hans bil, visst är det kanske inte det mest vanliga att man springer omkring och blöder i bilar

Skulle KJ vara GM och kört kroppen i bilen, varför har han inte satt eld på bilen, han har ju haft gott om tid på sig, att tro, att man kan städa ur en bil från blod och övrig DNA i ett garage tror jag inte ett skit på. Förvisso har de hittat blod, men de skulle med all säkerhet hittat mer som skulle binda KJ till brottet.

Jag tycker det är väldigt märkligt att han inte snurrat in sig i olika berättelser om kvällen hon försvann och övriga berättelser. Han har ändå satts i en väldigt pressad situation med fulla restriktioner vilket gör att han inte verken hör eller ser på media, han har inte en susning om vad som händer utanför sin lilla värld just nu. Han borde ha brutit ihop för 14 dagar sedan. Det är ju inte en kille som suttit häktad med jämna mellanrum och vet vad som är på gång.

Men som sagt, jag har inget som styrker att det finns en annan GM utan jag bygger detta på min magkänsla, inte medkänsla som är något helt annat.

Har ingen medkänsla över huvud taget till KJ, vet inte vem killen är, beror nog mest på att jag bor mååååååånga mil från Boden, har däremot bott i Boden på -80 talet under en kort period. så jag känner till själva vägnätet som då fanns.

Har det presenterats HUR mycket blod som återfunnits i bilen????
Jag kanske är tvåa på denna men jag har just börjat läsa ikapp
Citera
2013-06-21, 19:16
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Har det presenterats HUR mycket blod som återfunnits i bilen????
Jag kanske är tvåa på denna men jag har just börjat läsa ikapp

Nä, besudlad med blod eller nåt var väl det som nämnts.

Om det är lite eller mycket har inte framkommit.

Den är mastig, tråden... Även om jag försökt hänga med.
Citera
2013-06-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Jag ogillar inte ditt deltagande men jag är orolig att om du nu jobbar inom kriminalvården och ger info om KJ så kanske du bryter mot sekretess lagen och får bekymmer i ditt arbete. Jag står själv under sekretesslagen pga tidigare arbete inom sjukvården och det är väl samma regler inom kriminalvården som övrig vård?

Förstår din tanke Dragonessa666 MEN Warden jobbar väl som vårdare inom psykiatrin i Piteå Kommun där KJ spenderar sina dagar just nu.
Warden har ju inte sagt något vitalt, bara hur han uppfattar KJ av att ha sett honom osv.
Warden har ju inte återberättat något om/som kj talat om. (iallafall inte vad jag läst!)

Men om det vore en vårdare på häktet med insyn i utredningen som berättade snaskig info till hela svenska folket, medans polisen sitter och endast kan titta på, DET VORE SKANDAL..

Glad midsommar på dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in