2013-06-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Magkänsla står det väl...
Sak samma.

Edit:
Relatera mig gärna tillbaka till vilken sida och vilket svar, så kanske jag reviderar min uppfattning här, var säkert magkänsla för den, men medkänsla för andra.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-21 kl. 00:07.
Citera
2013-06-21, 00:03
Medlem
Blivit tyst om detta i media, inget nytt händer.

Är det KJ som är GM eller inte? När är begravningen av VB? Framkommit nya bevis?
Citera
2013-06-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Blivit tyst om detta i media, inget nytt händer.

Är det KJ som är GM eller inte? När är begravningen av VB? Framkommit nya bevis?

Bevis har de, och fler rullar bara in, Begravning tveksam om de håller sådant med hennes nationalitet.
Citera
2013-06-21, 00:10
Medlem
MBoudines avatar
Jag tror att pusselbitarna kommer att falla på plats runt min teori att KJ:s fascination att döda samt hans allt överskuggande intresse för vapen och krigslekar är kopplingen till mordet på Vatchareeya Bangsuan. Misstänker att Kibba av sin Commander fått ett uppdrag, "a Special Assignment" att ordna fram en levande måltavla för att åstadkomma ett mera realistiskt och fältmässigt event än det vanliga knackandet på axeln: "du är död" med en knivattrapp i handen. Fått uppdraget - eller själv erbjudit sig att ordna det. I det läget var VB dispensibel - men synnerligen användbar för ändamålet.
Citera
2013-06-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är det verkligen ingen annan som reagerat på det här med huvud och överkropp?

I kombination med "isärhuggen" tycker jag det låter som om VB skulle ha varit kluven mitt av i midjan. Var finns i så fall underkroppen???? Kan det vara så att de återfunna benen satt fast på,underkroppen?

De där goresiterna som länkats till har ett flertal bilder på kroppar styckade just på det sättet. Vem katten är den där "Schlangen.... Egentligen!

http://opusdiaboli18-ysa.tumblr.com/ otäcka bilder där... Kvinna styckad........ Har småstick över ena bröstet...

OT men kvinnan på bild är väl Elizabeth Short, "The Black Dahlia"?

Vi får alla hoppas att den som gjort detta vidriga mot VB får sitt straff och inte går fri som i fallet ES
Citera
2013-06-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att pusselbitarna kommer att falla på plats runt min teori att KJ:s fascination att döda samt hans allt överskuggande intresse för vapen och krigslekar är kopplingen till mordet på Vatchareeya Bangsuan. Misstänker att Kibba av sin Commander fått ett uppdrag, "a Special Assignment" att ordna fram en levande måltavla för att åstadkomma ett mera realistiskt och fältmässigt event än det vanliga knackandet på axeln: "du är död" med en knivattrapp i handen. Fått uppdraget - eller själv erbjudit sig att ordna det. I det läget var VB dispensibel - men synnerligen användbar för ändamålet.

Glöm det och tänk om KJ är själv, ensam försvarslös, feldiagnosticerad, borde ha dem alla och haft LSS vilket han inte hade. Ta en sup och fira midsommar och komtillbaka på måndag.
Citera
2013-06-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är inte riktigt överens med den kartan. - En av Sävastklintens master ska ha tagit emot signalerna 18:40, och det var också därför man sökte kring Åberget ("friluftsområde i Sävast").
https://www.flashback.org/sp43918209

Man måste hålla isär Bodsvedjan och Sävast.

Sävast friluftområde ligger söder om åbergsfortet och dit når inte åbergsmasten.
Bodsvedjan täcks av åbergsmasten och det finns även en 3G/4G mast vid bilprovningen strax öster torpgärdsleden.

Löpslinorna går ihop från Bodsvedjan och Sävast, bodsvedjans byggdes först och kompletterades senare men sävast då området byggdes 75-82.
Slingan underhölls en gång i tiden av försvarsmakten och jag tror den kallades a8'a slingan, startade vid gamla a8 och slutade även där (garnisonshistorik).

Om 18.40 signalen tagits emot av sävastklinten då befinner sig inte mobilen i Bodsvedjan det är jag helt säker på. (radioskugga)
Senast redigerad av ToZon 2013-06-21 kl. 00:30.
Citera
2013-06-21, 00:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Glöm det och tänk om KJ är själv, ensam försvarslös, feldiagnosticerad, borde ha dem alla och haft LSS vilket han inte hade. Ta en sup och fira midsommar och komtillbaka på måndag.

Haha, inga supar ens på midsommarafton, det är inte min bag, har aldrig varit Schysst midsommar blir det ändå. Så du tror inte att min teori har bäring någotsånär åt rätt håll ? Det är k, har du någon bättre menar du ?
Citera
2013-06-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Bevis har de, och fler rullar bara in, Begravning tveksam om de håller sådant med hennes nationalitet.

Hon är buddist, då har de förmodligen egen ceremoni, kan tyvärr inte på vilket sätt de begraver sina avlidna men jag tror de kremerar.
Citera
2013-06-21, 01:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad betyder det här tecknet, bestående av sju linjer? Jag skrev siffrorna för att hjälpa er att hålla räkningen.
http://img838.imageshack.us/img838/9016/4bab.jpg
Citera
2013-06-21, 01:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
OT men kvinnan på bild är väl Elizabeth Short, "The Black Dahlia"?

Vi får alla hoppas att den som gjort detta vidriga mot VB får sitt straff och inte går fri som i fallet ES

Jag tror att VB:s öde beträffande grymhet når samma nivå som styckmorden på Elizabeth Short och Catrin da Costa. Kan vara detta som är orsaken till att uppgifterna är så knapphändiga från polis och åklagare.
Citera
2013-06-21, 01:10
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man måste hålla isär Bodsvedjan och Sävast.

Sävast friluftområde ligger söder om åbergsfortet och dit når inte åbergsmasten.
Bodsvedjan täcks av åbergsmasten och det finns även en 3G/4G mast vid bilprovningen strax öster torpgärdsleden.

Löpslinorna går ihop från Bodsvedjan och Sävast, bodsvedjans byggdes först och kompletterades senare men sävast då området byggdes 75-82.
Slingan underhölls en gång i tiden av försvarsmakten och jag tror den kallades a8'a slingan, startade vid gamla a8 och slutade även där (garnisonshistorik).

Om 18.40 signalen tagits emot av sävastklinten då befinner sig inte mobilen i Bodsvedjan det är jag helt säker på. (radioskugga)

1) Låt oss anta att VB hade en smartphone + tillhörande abg.

99% av alla människor jag känner(och jag känner en hel del duktiga människor i telekombranchen) har inte gått in i sin telefons inställningar och explicit stängt av sin 3G-mottagning, vilket gör att jag inte heller tror VB hade gjort så. Anledningen till varför jag gör det är enkel. Jag pratar oftast i mobiltelefonenen och oftast när jag kör bil - mer än vad jag använder mobila datatjänster som kräver bandbredd, exempelvis facebook, spotify etc. etc. som alla kids idag med en smartphone använder sig av. Eftersom 3G har en ytterst begränsad räckvidd, ca 3-4 km, jämfört med 2G(gsm) eller 2,5G(gprs/edge) som har en räckvidd på 30-60 km, så blir samtalen betydligt stabilare eftersom a) Mobilen kommer inte byta basstation lika ofta och b) Vissa tidiga 3G antenner hade en förmåga att "klippa" samtal samt c) 3G näten idag är överbelastade. Dvs sannorlikheten att ett samtal avbryts medan man pratar i 2-2,5G är nästan lika med noll.

2) Med all sannorlikhet hade VB alltså sin 3G påslagen och eftersom vi uttryckligen vet att det sista spåret efter VB är en signal från hennes telefon som fångats av en av telemast vid Sävastklinten. Blir slutsatsen att: VB har alltså befunnit sig inom en radie av 3-4 km från Telias mast på Sävastklinten, dvs i terrängen söder om Åberget mot Sävast, mellan älven och väg 95 eller möjligtvis mot gruvberget till.

Du har helt rätt - hade VB befunnit sig i området kring Bodsvedjan, hade hon isåfall med all sannorlikhet blivit uppkopplad mot någon av 3G-masterna norr om Åberget(Det finns som sagt några stycken möjliga där men pratar vi nu Bodsvedjan är det mest troligt masten du benämner Åbergsmasten som ligger norr Åberget i en svacka som i googlemaps kartan är felaktigt benämd 2G-mast).
Senast redigerad av zero73 2013-06-21 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in