2013-06-20, 23:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Nu pratade vi väl ändå om ordet hårdnackads betydelse?
Inte f-n betyder det falsk iaf!
OK, jag missförstod dig. - Vi är överens om betydelsen.
Citera
2013-06-20, 23:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
men kartan över hur VB:s mobil registrerats stämmer väl? https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FEasu2

Nej, den stämmer inte.

1) Telia-masten på Sävastklinten är inte utmärkt. Och i den masten sitter såväl 2G(GSM), Edge som är Telias grejor + 3G(SUNAB - samägt bolag mellan Telia och Tele2).

2) Mast som benäms "Mobilmast 2G" är INTE en 2G-mast och står i en svacka. Har för mig det är en ren 3G-mast och ägs om jag inte minns helt fel av 3GIS(kan ha fel här - det kan även vara Tele2).

Beroende på vilket abg VB hade och beroende på var hon befann sig kl 18:40 den 4 maj så är det mest troligt att hon var uppkopplad mot masten på Sävastklinten eftersom den har klart bästa täckningen mot Åbergsterrängen. Mast 2 i det här fallet är en sk förstärkningsmast mot bostadsområdet i närheten.
Citera
2013-06-20, 23:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Något annat lustigt som fastnat i huvudet är:

Ps: Anmälningar skall hållas hemliga. Antal deltagare skall vara okänt! Så var vänliga och skriv inte i tråden att ni har anmält er.

Längst ner på sidan innan kommentarerna börjar.

http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061

Varför så hemliga? Regler?

Jag kan tänka mig att det handlar om att de olika lagen inte ska veta hur många man det finns på motståndarsidan, syftet är då att öka realismen. Man kan inte förbereda sig och planlägga på samma vis som om man vet. Osäkerhetsfaktor.
Citera
2013-06-20, 23:07
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Självklart nekar KJ, finns ingen anledning att erkänna, upp till åklagaren att bevisa att KJ är skyldig, och det skall vara ställt utom allt rimligt tvivel. KJ behöver inte ha en förklaring till blodspåren, han är inte skyldig att ha det och han ska inte betraktas som mer skyldig eller misstänkt bara för att han inte kan förklara, det kan finnas förklaringar som inte har med brott att göra. Inte för att jag tror det, men det är oväsentligt i vilket fall som helst. Bollen ligger hos åklagaren oavsett hur mycket hon, polisen eller allmänheten tror eller är övertygad om skuld. Går det inte att bevisa och ställa utom allt rimligt tvivel att KJ är skyldig till brott så är det så, kul för KJ i så fall. Åklagaren har ju sagt att de inte vet hur det har gått till, och då kan det ju inte heller uteslutas att någon annan är skyldig oavsett om det finns blod i KJ lägenhet eller inte. Det kan ha varit KJ kompis som gjorde det i lägenheten t ex.

Har åklagaren bevis för att ingen annan har befunnit sig på samma plats som KJ och VB när brottet begicks kommer saken i ett annat läge, men hon vet ju inte ens var och hur det gick till. Jag tror att åklagare får det kämpigt ett bra tag till. Blir ingen promenadseger så som det ser ut just nu.

Håller med dig i stort, men (fetat):
Nej och Jo. Han behöver så klart inte förklara det, men det ligger ju i sakens natur att han blir mer misstänkt om han inte gör/kan det. Även om blodet kom dit av annat sätt än brott så borde han ju åtminstone försöka ge sig på en förklaring till det (en rimlig helst).
Det borde väl också falla utanför "rimligt tvivel" om det hittas oförklarat blod från offret i hans bil och han inte kan förklara det eller påvisa att hon själv eller någon annan har haft tillgång till bilen. Jag menar inte att han har en omvänd bevisbörda, men såvida ingen träder fram och säger "ja, KJ brukade låna ut sin bil titt som tätt" så tror jag de spåren får anses som ganska bindande bevis.
Citera
2013-06-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fastnade för ett namn ni nämnde tidigare. Arth@r pf@ff (u a) Han var med airsoftarna i Boden eller Luleå. Han verkar ju inte ens bo i Sverige, men kommenterar en del på olika forum ang Satan och annat otäckt. På filmen som KJ filmat sitter han som någon sorts befälhavare bakom ett skrivbord. Efter ett tag filmar KJ mest en tom stol. Jag får känslan av att någon ger KJ ett tecken att inte filma deltagarna. Kan vi hitta någon koppling mellan A P och satanistsidan? Kan ju vara så att KJ styrts på något sätt av denna AP? KJ såg säkert upp till denna A P. AP satt bakom skrivbordet som en riktig commander! No Sacrifice No Glory.

Filmen finns på Alex@nder B@ströms fejja.

tror inte dom är bästa kompisar, lill-breivik mr Pfa*f och slangen, de har olika politiska och religiösa uppfattningar (pfa*f verkar kristen, inte satanist, och pro-israel snarare än anti som den mer klassiska neonazislangen är) men de är förmodligen ute på högerkanten bägge. men vore ju väldigt intressant veta vem i boden som har denna sida. har det inte varit aktuellt tidigare om en hemsida med bilder från fp och andra hemska bilder?
Citera
2013-06-20, 23:15
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Något annat lustigt som fastnat i huvudet är:

Ps: Anmälningar skall hållas hemliga. Antal deltagare skall vara okänt! Så var vänliga och skriv inte i tråden att ni har anmält er.

Längst ner på sidan innan kommentarerna börjar.

http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061

Varför så hemliga? Regler?

Lite intressant bland posterna i tråden:

Citat:
"Ett extra tack till SARC-ND som lyfte upp vår strandade King Cab - Chuck Norris-style - ute i mörka skogen kvällen innan."

Undrar om King Caben var svart?
Citera
2013-06-20, 23:16
Medlem
Citat:
tror inte dom är bästa kompisar, lill-breivik mr Pfa*f och slangen, de har olika politiska och religiösa uppfattningar (pfa*f verkar kristen, inte satanist, och pro-israel snarare än anti som den mer klassiska neonazislangen är) men de är förmodligen ute på högerkanten bägge. men vore ju väldigt intressant veta vem i boden som har denna sida. har det inte varit aktuellt tidigare om en hemsida med bilder från fp och andra hemska bilder?
Håller med dig efter att ha kollat på de olika sidorna. Slangens och speciellt de andra sidorna var långt ifrån kristna om vi säger så
Citera
2013-06-20, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
vid niotiden uppger kompisen till lillebrorsan:https://www.flashback.org/p43961082#p43961082
jotnan har hört det av sin kompis (som kanske inte hade en susning om hur mycket klockan var) - Lillebror kan ha varit lika borta han vad betr. tiden - men han är ju s.a.s. lite part i målet. - Hade kompisen något att hänga upp tiden på? - Snack med lillbrorsan, kanske? - "Senkvällen" är ett obestämt klockslag och jotnan uppger inte någon specificerad tid förrän han blir pressad på en sådan.
Citera
2013-06-20, 23:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det han? https://www.facebook.com/WhiteAce

Skulle jag tro. Hittade att han varit i Härnösand och airsoftat. Fanns 194 bilder från det tillfället. Googlar på AP och Sweden. Har mobilen så jag kan inte länka.
Citera
2013-06-20, 23:19
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan tänka mig att det handlar om att de olika lagen inte ska veta hur många man det finns på motståndarsidan, syftet är då att öka realismen. Man kan inte förbereda sig och planlägga på samma vis som om man vet. Osäkerhetsfaktor.

Så är det nog, ja. Ett krig som kan hålla på i all evighet.
Citera
2013-06-20, 23:20
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, jag missförstod dig. - Vi är överens om betydelsen.

Ok! No hard feelings!
Citera
2013-06-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
KJ fortsätter att neka trots att det gått, hur länge sen han häktades? Det enda de alltså har är blodet i bilen? Aa ne jag tror att han talar sanning och att nån annan sjuk jävel lånat/tagit KJ:s bil helt enkelt. Möjligt jag får äta upp mina ord sen men då får det bli så.

Det är väl två punkter som man kan fundera över.

1. Varför kan han inte ge en rimlig förklaring till blodbesudlingen, det borde han efter den tid som gått.

2. Har man så jäkla tunt ännu och famlar efter var dådet utförts men man är säker på att han är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in