2013-06-20, 22:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
KJ fortsätter att neka trots att det gått, hur länge sen han häktades? Det enda de alltså har är blodet i bilen? Aa ne jag tror att han talar sanning och att nån annan sjuk jävel lånat/tagit KJ:s bil helt enkelt. Möjligt jag får äta upp mina ord sen men då får det bli så.

GM i Örebrostyckningen gjorde samma sak - tills polisen presenterade vattentäta bevis på att han var skyldig, då hängde han sig istället.

Det är något speciellt med styckmördare...
Citera
2013-06-20, 22:19
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här är bilderna som framkallade antingen masspsykos eller så står det ngt...Bestäm ni

Nä, jag sa att det var masspsykos som framkallade den eventuella texten. Nästan alla i tråden ville att det skulle stå något skrivet på golvet, typ ett budskap från mördaren
Men det fanns ju aldrig nån text...
Masspsykoser förekom under 1600-talets häxprocesser, allmogen såg konstigheter överallt; man tyckte sig se budskap från djävulen i form av runskrifter med korslagda pinnar nertill, flygande katter, människor som kunde gå på vattnet, o s v. Häxorna lurade bakom varenda hörn...
Detta beteende lever alltså kvar i 2000-talets Boden - några fläckar på ett golv får folk att tappa all sans och förnuft.
Jag tycker det är skrämmande
Citera
2013-06-20, 22:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Kan meddela att minibussen som polisen använder vid tekniska undersökningar, åkte från Luleå mot Boden hållet ca 08.50 i morse, och den hade bråttom verkade det som eftersom den nästan körde på mig på väg in i mjölkuddsrondellen... nya spår att undersöka månne?

Brådis att köpa mazariner till morronfikat antagligen ..
Citera
2013-06-20, 22:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ok, missförstod, trodde jotnan var kompisen som var på plats med lillebror, sorry. fortfarande är det dock en tredje part, och inte släkting eller nära vän till KJ, som KJ/lillebror använder som falskt vittne:musikern som lillebror jammade med. ett vågspel i sig, är det troligt?
Ingenting talar för att det är något falskt vittne. – Vad är det som hindrar att mt anländer till sitt föräldrahem (där lillebror och dennes kompis satt och jammade) vid 22-23-tiden, och att mt då hunnit med både styckning och fp1 + fp2? - VB:s mobil mastades till Åberget av en mast vid Sävastklinten (inte av Åbergsmasten som är den mast som täcker Bodsvedjan där mt:s bostad är belägen) 18:40, och om mordet t ex skett 19:00 har mt då haft 3-4 timmar på sig. – Om styckningen ägt rum främst pga transport- och hanteringsskäl, kan mord-, styck- resp. fyndplats(er) befinna sig nära lillebrors bostad.
Citera
2013-06-20, 22:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
GM i Örebrostyckningen gjorde samma sak - tills polisen presenterade vattentäta bevis på att han var skyldig, då hängde han sig istället.

Det är något speciellt med styckmördare...

Ja vi får väl se när vi får facit i handen men det är nåt som inte stämmer bara.
Citera
2013-06-20, 22:24
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ärligare vore: Min klient är skyldig, men det finns inga bevis ..

KJ har beskrivits som udda, märklig, vapenfixerad, snäll, lugn, mm., men det verkar då som alla missat hans mest utmärkande särdrag - hårdnackad.

Det är ett särdrag folk brukar minnas, för det kommer inte över en natt.
Citera
2013-06-20, 22:26
Medlem
Chirpas avatar
"Vad säger han om blodspåren som åklagaren lagt fram som bevis?
– Han har ingen förklaring till det. Han vet inte hur de har kommit dit, säger Bo Forssberg."
-Kuriren

Jag har haft min bil i tre år. Jag kan förklara varje blodfläcks tillkomst i den. Några hundra mördade mygg och på spaken där man ställer om ratthöjden (samma knoge varje gång!).

Polisen är inga idioter. Har de hittat blod i bilen har det inte tillkommit på naturlig väg (klämma sig, riva sig etc) och inte placerat på några lättförklarade ställen. Hade det varit så hade de aldrig lagt fram det som bevis och konfronterat KJ med det.
Gissar på genomblödningar och spår i stoppningen till sätena och/eller ansenlig mängd i tyget i bakluckan. Även om han har skrubbat bilen i föräldrarnas garage i flera dygn så har han garanterat inte bytt stoppning och inredning.
Att han hävdar att han inte har någon förklaring och inte vet pekar bara på att han är skyldig. Ganska övertygad om att han aldrig kommer erkänna, mest troligt kanske för att han, enligt sig själv, inte har gjort det.
Citera
2013-06-20, 22:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tror inte det, vore intressant att få det uppnystat en gång för alla.
Absolut!
Citera
2013-06-20, 22:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
KJ har beskrivits som udda, märklig, vapenfixerad, snäll, lugn, mm., men det verkar då som alla missat hans mest utmärkande särdrag - hårdnackad.

Det är ett särdrag folk brukar minnas, för det kommer inte över en natt.
Ja, hårdnackad - och långsint, falsk och envis.
Citera
2013-06-20, 22:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, hårdnackad - och långsint, falsk och envis.

Falsk har jag aldrig hört talas om. Det måste vara fel!
Andra synonymer:
obeveklig, bångstyrig, oresonlig, styvsint, halsstarrig, orubblig, enveten, trotsig, oböjlig, envis.
Citera
2013-06-20, 22:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
/.../ Att han hävdar att han inte har någon förklaring och inte vet pekar bara på att han är skyldig. Ganska övertygad om att han aldrig kommer erkänna, mest troligt kanske för att han, enligt sig själv, inte har gjort det.
Han har enl. åklagaren presenterat en förklaring - som enligt åklagaren är orimlig, men enl. mt förmodligen väldigt sinnrik och smart.
Citera
2013-06-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ingenting talar för att det är något falskt vittne. – Vad är det som hindrar att mt anländer till sitt föräldrahem (där lillebror och dennes kompis satt och jammade) vid 22-23-tiden, och att mt då hunnit med både styckning och fp1 + fp2? - VB:s mobil mastades till Åberget av en mast vid Sävastklinten (inte av Åbergsmasten som är den mast som täcker Bodsvedjan där mt:s bostad är belägen) 18:40, och om mordet t ex skett 19:00 har mt då haft 3-4 timmar på sig. – Om styckningen ägt rum främst pga transport- och hanteringsskäl, kan mord-, styck- resp. fyndplats(er) befinna sig nära lillebrors bostad.
vill bara förtydliga att jag just menar att ifrågasätta att det är ett falskt vittne för att det skulle känns det som ett vågat drag. vittnet är såfall inte ens kompis till KJ, vilken lojalitet kan man förvänta sig?
nu var det väl runt 21:00 KJ skulle dykt upp hos lillebror och inte 22-23-tiden. och så ska han också ner till Sävast med hennes mobil samtidigt, där den registreras 21:00. efter han varit uppe vid fp, och gjort allt det andra, om det är som du menar att han gjort det i ett svep.

men kartan över hur VB:s mobil registrerats stämmer väl? https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FEasu2
Senast redigerad av gileas 2013-06-20 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in