2013-06-20, 13:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
1999.

Ucklum bilskrot äger den. Ligger ovanför Göteborg.

Fast det har nog förmodligen inte nåt med detta att göra. Kan vara nån som blandat ihop trådarna. Får höra vad Bigbanana menade.
Citera
2013-06-20, 13:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Okey då vet man det,men vet du om det är avspärrat någon annanstans
Tyvärr, mina fåglar viskar inte allt.
Citera
2013-06-20, 13:15
Medlem
saltapinnars avatar
Men bilen som polisen intresserat sig av då,kan man fått tag i den.
Vet att det figurerat en annan svart bil,men den spårades om blev avfärdad.

Eldmannen som figurerat lite då o då här,hade ju en video på sin FB,lite skummt det där med mystacken som arbetade för fullt,man får ju konstiga tankar,då det fortfarande fattas kroppsdelar av BO.
Citera
2013-06-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jo, man har rätt till LSS om man har enbart AS

Nej, det måste vara en kombination av t ex AS och autism. Inte alla med AS har autistiska drag/besvär.
Citera
2013-06-20, 13:19
Medlem
saltapinnars avatar
Någon som vet tiden när festen var på kvällen......4maj
Citera
2013-06-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Jag får inte ihop det då han hade span på sig under tidsperioden. Det är där tanken på assistans dyker upp. Han kan ju omöjligen ha kört/burit runt på kroppsdelar med en polis i hasorna. Oavsett klockslag.

Jag tror att tidsspannet där han kunnat agera utan loppa är 4-8(9) maj. Sen förmodar jag att han inte kunnat flytta någon kroppsdel eller liknande utan ytterst stor risk. Han blev s.a.s. känd som plugg kompis ca 8-9 maj och hade allas ögon på sig, inte bara polis utan även media.
Det är en liten stad och ryktet gick som en löpeld.
Citera
2013-06-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej, det måste vara en kombination av t ex AS och autism. Inte alla med AS har autistiska drag/besvär.
AS är en form av autism, en lättare form och det ger rätt till LSS.
Alla som har AS har autistiska egenskaper i större eller mindre omfattning, annars får man inte diagnosen.
Adhd ger däremot inte rätt till LSS.

LSS är lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Det finns tre personkretsar inom LSS. Alla med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd tillhör personkrets 1. Dit hör Asperger syndrom och högfungerande autism. De som har en förvärvad hjärnskada tillhör personkrets två. Övriga varaktiga funktionshinder tillhör personkrets tre. Med övriga varaktiga funktionshinder menar man CP-skador och liknande.

Alla som tillhör personkrets 1 och 2 har rätt till insatser enligt LSS. Det finns tio olika rättigheter i LSS. Många med Asperger syndrom klarar sig utan hjälp från LSS. Det kan dock vara bra att känna till vilka insatser man har rätt att söka när man har Asperger syndrom.

http://www.aspergare.org/artikel4.html

Så då var det förklarat.
Citera
2013-06-20, 13:31
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Någon som vet tiden när festen var på kvällen......4maj

Vilken fest syftar du på? Enl uppgifter i tråden hade KJs lillebror en kompis på besök, i föräldrahemmet, den kvällen, är det detta du menar?
Citera
2013-06-20, 13:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns uppgifter i tråden att VB och KJ var ett par tidigare men fortsatt att umgås som vänner efter att de gjort slut 2010. Detta är en viktig aspekt att ta med i beräkningen för det var väl så att KJ var den som ville avsluta förhållandet. Jag har svårt att tro att han skulle vilja ha henne tillbaka 2013. Jag tror att han var nöjd med att bara umgås med henne som vänner brukar göra.

Jag har inte hittat ett enda motiv till varför KJ skulle vilja döda och stycka henne.

Om KJ:s och VB:s förhållande tagit slut 2010 och hon därefter knullat karatekillen och eventuellt andra är sannolikheten att han blivit sugen på att återuppta förhållandet med henne liten, hon kändes väl begagnad och "smutsig" i hans ögon och relationen hade förmodligen stannat på kompisnivå.

Motivet tror jag är dels hans obetvingliga lust att utföra detta med någon, dels då han ändå inte tyckte sig ha någon annan användning för henne vilket gjorde henne till det självklara målet och offret för ett bestialiskt mord. Jag misstänker att KJ hade fantiserat och levt sig in i scenariot och planerat det här ganska länge.
Citera
2013-06-20, 13:32
Medlem
saltapinnars avatar
Jag har endast läst försvar om MGM att en del inte tror han kan vara GM ,men inget hur han är privat som person.

NU säger jag OM MGM har AS som det skrivits om,sägs det att personer med AS inte kan ljuga.
Det kanske kan stämma,men en sak är att alla med isåfall den diagnosen inte alls reagerar likadant.

Visst kan en med AS få LSS,vilket menas med stöd.
Har själv en grabb med ADHD och autistillstånd,han fick LSS men avböjde.

Kan säga att personer med diagnoser är dålig på det ena,men jävligt duktig på något annat.
Dvs,det dom är intresserad av.....MGM hade väl ett intresse och jag kan nästan sätta mitt huvud på att denna MGM inte varit dum när det gällt att forsla BO kroppsdelar runt där han kännts sig hemma.

MGM har deltagit i MPS sökande alla ggr utom 1,MGM ljög om att han skrivit upp sig på MPS deltagarlista......VARFÖR DET!!

DEt har med teknisk bevisning hittats blod enligt källa hos polisen i MGM bakluckas bil.....
Nu har mer analyserats,alltså mer blod vad jag förstår,men vad kan detta vara då....
Citera
2013-06-20, 13:34
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Vilken fest syftar du på? Enl uppgifter i tråden hade KJs lillebror en kompis på besök, i föräldrahemmet, den kvällen, är det detta du menar?

Ingen aning om det var MGM bror som hade det.
Läste bara hör i tråden att det varit fest,och enligt tidningen,vet nu inte vilken så sa ett vittne att det hade varit trafik tills 2.30 på natten
Citera
2013-06-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror att tidsspannet där han kunnat agera utan loppa är 4-8(9) maj. Sen förmodar jag att han inte kunnat flytta någon kroppsdel eller liknande utan ytterst stor risk. Han blev s.a.s. känd som plugg kompis ca 8-9 maj och hade allas ögon på sig, inte bara polis utan även media.
Det är en liten stad och ryktet gick som en löpeld.
Men det kan väl inte ha varit konstigt om KJ fortsatte vara ute i skogen för att leka med sina vapen? Det var ju en vanlig sysselsättning? Det vore väl mer misstänkt om han slutade med detta?
Sen tror jag inte polisen har kunnat ha span på honom varken när han varit och lekt i skogen eller på Fallen Angel eventet. Den dagen han anhölls så visste väl inte polisen var han var när de skulle anhålla honom? Det talar emot ett att de haft ett effektivt span 24/7 från polisens sida. Han kan ha haft flera luckor, så tror jag.
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-20 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in