Citat:
Ursprungligen postat av
saltapinnar
Jag tror inte någon fattar varför detta skett,men vad är din tanke i det hela.
Jag har ingen statistik över huruvida GM i tidigare styckmord är påverkade av olika substanser, men med tanke på detta fall pekar styckningen på att GM har varit starkt påverkad av någon drog eller att han har psykiska vanföreställningar i någon form som föranlett till detta brott.
Kroppen verkar ha varit styckad på ett ologiskt sätt om orsaken skulle vara endast för transport.
Jag tror alltså inte på att anledning till styckning skett för att transportera bort kroppen.
De knivhugg man hittat på kroppen talar för att hon blivit hotad och antagligen torterad före sin död. Två av nio hugg var direkt dödande och det säger mig att det finns en orsak till varför hon har hotats med kniv före döden. GM ville utnyttja/hota henne, annars skulle det ha räckt med ett hugg om det var så att man "bara" ville döda henne.
Vi vet dock inte om hon blivit sexuellt utnyttjad vilket är en viktig pusselbit som fattas för att kunna återge ett realistiskt händelseförlopp. Om man ville se henne död skulle det ha räckt med knivhuggen, styckningen ingår alltså i GM's lustliv där önskan av att begå ett liknande brott är en stark drivkraft till att uppfylla sina sjuka fantasier som legat och pyrt i honom en längre tid.
Jag vill inte gå in i ytterligare spekulationer om vad som har hänt efter att VB lämnat KJ's bostad. Någon har i alla fall tillfredsställt sina sjuka fantasier och våldfört sig på VB på ett fasansfullt tillvägagångssätt och som fortfarande njuter av det.
Jag hoppas egentligen att KJ är skyldig till detta för jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända om det skulle visa sig att fel person sitter häktad för mordet på VB.