2013-06-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Och jag tror och är nästan helt övertygad om att AN dessutom är Rasist dessutom eller iaf mycket främlingsfientlig. så det blir hat mot VB för att hon är invandrare plus att hon har ett personligt agg mot henne pga Oj oj oj Hon måste ju då bubbla av hat inom sig!

Håller med och hon hade dessutom dumheten att vräka ur sig sitt hat på en offentlig FB sida när en flicka är försvunnen slår ta mig fan alla rekord. Att hon är rasist behöver man inte ens fundera över och förmodligen hennes omgivning också.

Hennes familj har ju samtidigt en misstänkt koppling till offret genom karaten fast jag tror inte det har med mordet att göra men de sammanfaller i tid och det kan man inte bortse ifrån innan man har en säker GM.
Citera
2013-06-20, 13:39
Medlem
saltapinnars avatar
MGM har inte betett sig som en gärningsman brukar göra.
Varför.....Undrar vad andra anser om detta
Citera
2013-06-20, 13:42
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Ingen aning om det var MGM bror som hade det.
Läste bara hör i tråden att det varit fest,och enligt tidningen,vet nu inte vilken så sa ett vittne att det hade varit trafik tills 2.30 på natten

Ok. Men mycket tyder på att vittnet i tidningen tagit fel på datum, då en exakt liknande fest hållits i denna stuga lördagen den 18e, (källan till detta finns tidigare i denna tråd) så min slutsats blir att sommarstugan nog stod tom helgen den 4 maj.
Citera
2013-06-20, 13:49
Medlem
Citat:

Kan säga att personer med diagnoser är dålig på det ena,men jävligt duktig på något annat.
Dvs,det dom är intresserad av.....MGM hade väl ett intresse och jag kan nästan sätta mitt huvud på att denna MGM inte varit dum när det gällt att forsla BO kroppsdelar runt där han kännts sig hemma.
.
Dessutom har de ofta högt risktagande-beteende och har väldigt dålig impulskontroll
Citera
2013-06-20, 13:50
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Jag har endast läst försvar om MGM att en del inte tror han kan vara GM ,men inget hur han är privat som person.

NU säger jag OM MGM har AS som det skrivits om,sägs det att personer med AS inte kan ljuga.
Det kanske kan stämma,men en sak är att alla med isåfall den diagnosen inte alls reagerar likadant.

Visst kan en med AS få LSS,vilket menas med stöd.
Har själv en grabb med ADHD och autistillstånd,han fick LSS men avböjde.

Kan säga att personer med diagnoser är dålig på det ena,men jävligt duktig på något annat.
Dvs,det dom är intresserad av.....MGM hade väl ett intresse och jag kan nästan sätta mitt huvud på att denna MGM inte varit dum när det gällt att forsla BO kroppsdelar runt där han kännts sig hemma.

MGM har deltagit i MPS sökande alla ggr utom 1,MGM ljög om att han skrivit upp sig på MPS deltagarlista......VARFÖR DET!!

DEt har med teknisk bevisning hittats blod enligt källa hos polisen i MGM bakluckas bil.....
Nu har mer analyserats,alltså mer blod vad jag förstår,men vad kan detta vara då....

I KJ:s fall känns det ganska uppenbart att hans "specialintresse" är just vapen, något som många hakat upp sig på. Det gör honom dock inte till en mördare.
Just det med specialintressen är väldigt vanligt hos personer med AS.
Citera
2013-06-20, 13:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte någon fattar varför detta skett,men vad är din tanke i det hela.

Jag har ingen statistik över huruvida GM i tidigare styckmord är påverkade av olika substanser, men med tanke på detta fall pekar styckningen på att GM har varit starkt påverkad av någon drog eller att han har psykiska vanföreställningar i någon form som föranlett till detta brott.

Kroppen verkar ha varit styckad på ett ologiskt sätt om orsaken skulle vara endast för transport.
Jag tror alltså inte på att anledning till styckning skett för att transportera bort kroppen.
De knivhugg man hittat på kroppen talar för att hon blivit hotad och antagligen torterad före sin död. Två av nio hugg var direkt dödande och det säger mig att det finns en orsak till varför hon har hotats med kniv före döden. GM ville utnyttja/hota henne, annars skulle det ha räckt med ett hugg om det var så att man "bara" ville döda henne.

Vi vet dock inte om hon blivit sexuellt utnyttjad vilket är en viktig pusselbit som fattas för att kunna återge ett realistiskt händelseförlopp. Om man ville se henne död skulle det ha räckt med knivhuggen, styckningen ingår alltså i GM's lustliv där önskan av att begå ett liknande brott är en stark drivkraft till att uppfylla sina sjuka fantasier som legat och pyrt i honom en längre tid.

Jag vill inte gå in i ytterligare spekulationer om vad som har hänt efter att VB lämnat KJ's bostad. Någon har i alla fall tillfredsställt sina sjuka fantasier och våldfört sig på VB på ett fasansfullt tillvägagångssätt och som fortfarande njuter av det.

Jag hoppas egentligen att KJ är skyldig till detta för jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända om det skulle visa sig att fel person sitter häktad för mordet på VB.
Citera
2013-06-20, 14:01
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
I KJ:s fall känns det ganska uppenbart att hans "specialintresse" är just vapen, något som många hakat upp sig på. Det gör honom dock inte till en mördare.
Just det med specialintressen är väldigt vanligt hos personer med AS.

Hur handskas de (personer med AS) med djupa besvikelser, ilska, dvs mycket känslomässiga situationer? Någon som vet? Har haft i min omgivning personer med andra diagnoser (inte AS) men typ depression m.m. och de har haft MYCKET svårt med sina känslor och tappat kontrollen och blivit inlagda.
Nu ser vi bort från hans omskrivna vapenintresse som är mer "superficiel", dvs "kallt". Känslor, ja, hur handskas AS:are med det? Känsligt men intressant ämne.
Citera
2013-06-20, 14:03
Medlem
På svar om hela familjen måste flytta i den händelse KJ gjort detta och blir dömd:
Nej. Men det är upp till familjen. Bara för att en familjemedlem begått ett grovt brott betyder det inte att ngn annan i familjen är involverad. Många familjer har en i familjen som spårat ur i tex miss urk, mord osv och bor ändå kvar i den stad som de bott i. Folk är mer förstående och tycker ofta det är tragiskt vad som hänt. Man får dock vara beredd på att detta kommer att förknippas med familjen i årtal. Vilket är litegrann hurmänniskan fungerar.
Citera
2013-06-20, 14:04
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har ingen statistik över huruvida GM i tidigare styckmord är påverkade av olika substanser, men med tanke på detta fall pekar styckningen på att GM har varit starkt påverkad av någon drog eller att han har psykiska vanföreställningar i någon form som föranlett till detta brott.

Kroppen verkar ha varit styckad på ett ologiskt sätt om orsaken skulle vara endast för transport.
Jag tror alltså inte på att anledning till styckning skett för att transportera bort kroppen.
De knivhugg man hittat på kroppen talar för att hon blivit hotad och antagligen torterad före sin död. Två av nio hugg var direkt dödande och det säger mig att det finns en orsak till varför hon har hotats med kniv före döden. GM ville utnyttja/hota henne, annars skulle det ha räckt med ett hugg om det var så att man "bara" ville döda henne.

Vi vet dock inte om hon blivit sexuellt utnyttjad vilket är en viktig pusselbit som fattas för att kunna återge ett realistiskt händelseförlopp. Om man ville se henne död skulle det ha räckt med knivhuggen, styckningen ingår alltså i GM's lustliv där önskan av att begå ett liknande brott är en stark drivkraft till att uppfylla sina sjuka fantasier som legat och pyrt i honom en längre tid.

Jag vill inte gå in i ytterligare spekulationer om vad som har hänt efter att VB lämnat KJ's bostad. Någon har i alla fall tillfredsställt sina sjuka fantasier och våldfört sig på VB på ett fasansfullt tillvägagångssätt och som fortfarande njuter av det.

Jag hoppas egentligen att KJ är skyldig till detta för jag vågar inte ens tänka på vad som kan hända om det skulle visa sig att fel person sitter häktad för mordet på VB.

Skändningen har skett efter de dödande huggen, om händerna skulle avslöja något annat låter jag vara osagt. De saknas. De övriga 7 huggen är av ytligare slag och gjorda efter de dödande. Stod i någon tidning någonstans.
Citera
2013-06-20, 14:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Skändningen har skett efter de dödande huggen, om händerna skulle avslöja något annat låter jag vara osagt. De saknas. De övriga 7 huggen är av ytligare slag och gjorda efter de dödande. Stod i någon tidning någonstans.

Det har INTE stått i någon tidning vad jag vet. I så fall får du söka rätt på artikeln innan du fastslår något som detta. Annars blir det en trådsanning.
Citera
2013-06-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Hur handskas de (personer med AS) med djupa besvikelser, ilska, dvs mycket känslomässiga situationer? Någon som vet? Har haft i min omgivning personer med andra diagnoser (inte AS) men typ depression m.m. och de har haft MYCKET svårt med sina känslor och tappat kontrollen och blivit inlagda.
Nu ser vi bort från hans omskrivna vapenintresse som är mer "superficiel", dvs "kallt". Känslor, ja, hur handskas AS:are med det? Känsligt men intressant ämne.
Det beror på hur de lärt sig om känslor sedan barnsben. Ilska och besvikelser är ofta svåra att hantera och det kan bli stora utbrott. Framför allt har man svårigheter med förändringar och kan läsa sociala signaler. Att bli kränkt är ofta mycket jobbigt, dvs anklagad för ngt man inte gjort.

Att en person med AS inte kan ljuga är en sanning med modifikation, då de kan vara bra på att frisera sanningen så det passar dem. De kan anse att de inte ljuger eftersom de har en viss uppfattning om hur saker och ting ska vara, även om resten tycker olika. Det gäller att ställa rätt sorters frågor på rätt sätt för att få ut information. Men, poängterar detta, de har inte empati brist som inom antisocial personlighetsstörning, utan bara ett annat sätt att visa det på.
Citera
2013-06-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Dessutom har de ofta högt risktagande-beteende och har väldigt dålig impulskontroll
Detta gäller personer med en adhd diagnos, inte AS. Men man kan ju ha en kombinationav dessa diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in