2013-06-19, 21:00
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony82
Tillåt mig kräkas

http://www.milliyet.tv/video-izle/Polis-sahilde-oturan-gencleri-dovdu-tL3gkOvXuTYM.html

Du har min tillåtelse att kräkas
Citera
2013-06-19, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Du har min tillåtelse att kräkas

Jag stödjer ingen politisk ideologi eller person i Turkiet förutom att jag skulle gärna se en Turkiet där det finns demokrati, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, pressfrihet, samtidigt som är stark sekulär och långt ifrån konservatism eller som har med religion och göra. Idag är Turkiet raka motsatsen till det jag nämnde.

Anledningen att jag inte vill ha religion i politiken och samhället är att när det inte finns reilgion i ett samhälle eller i ett land då är befolkningen per automatisk väl utbildade, accpterar andras åsikter och oliktänkande och beter sig civiliserad samt har attityd gentemot kvinnor och barn, detta saknas helt och hållet bland den befolkningen som röstat fram AKP eller som röstar på konservativa partier som MHP.

Fortfarande sitter du och försvarar det turkiska politiken och folket som stödjer Erdogan & company så man undrar vad du gör i Sverige?
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-19 kl. 22:17.
Citera
2013-06-19, 22:35
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Mer gas! Fler kanoner! Fler poliser & vapen! Mindre demokrati!

http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-police-to-buy-100000-gas-bomb-cartridges-.aspx?pageID=238&nID=49075&NewsCatID=341
Tänk om sionist islamisten Erdogan kunde vara lika demokratisk och humant som Brasiliens president.

Brasiliens president ”stolt” över protester

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16984794.ab
Citera
2013-06-19, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Tänk om sionist islamisten Erdogan kunde vara lika demokratisk och humant som Brasiliens president.

Brasiliens president ”stolt” över protester

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16984794.ab

Erdogans första reaktion när han såg protesterna var att anklaga oppositionen som skapat detta och sa om "ni" samlar ihop flera tusen, samlar "vi" 1 miljon på gatorna. Märk väl ordvalet "vi" och "ni" med detta menar han att han inte känner samhörighet med de folk som inte röstat fram han eller som visar sig missnöje för honom. Endast diktaturer beter sig och säger något sådant.

Varje argument har börjat med "ni är" och "vi är" i princip alla sina uttalanden under protest perioden.

Man undrar vilka är "ni" och vilka är "vi"? Alla dessa oavsett vilken parti de har röstat på eller har för politiska värderingar är ändå landets medborgare och har lika rättigheter och skyldigheter. Sådant finns inte hos honom och dess anhängare.

Vi får hoppas att detta blir hans straff http://tinypic.com/view.php?pic=2wp2zk6&s=5
Citera
2013-06-20, 01:17
Medlem
Citat:
Erdogans första reaktion när han såg protesterna var att anklaga oppositionen som skapat detta och sa om "ni" samlar ihop flera tusen, samlar "vi" 1 miljon på gatorna. Märk väl ordvalet "vi" och "ni" med detta menar han att han inte känner samhörighet med de folk som inte röstat fram han eller som visar sig missnöje för honom. Endast diktaturer beter sig och säger något sådant.

Varje argument har börjat med "ni är" och "vi är" i princip alla sina uttalanden under protest perioden.

Man undrar vilka är "ni" och vilka är "vi"? Alla dessa oavsett vilken parti de har röstat på eller har för politiska värderingar är ändå landets medborgare och har lika rättigheter och skyldigheter. Sådant finns inte hos honom och dess anhängare.

Vi får hoppas att detta blir hans straff http://tinypic.com/view.php?pic=2wp2zk6&s=5

Väldigt bra skrivet
Kan bara instämma med detta
Citera
2013-06-20, 01:42
Medlem
Citat:

Ja, det är väl inget märkvärdigt. Detta måste ändå vara det dummaste jag läst på väldigt länge. Menar du att han skall säga "vi" när det är oppositionen som organiserar protesterna?

Ifall ett gäng socialdemokrater bestämmer sig för att starta kravaller utanför riksdagen. Har Reinfeldt då inte rätten att gå ut och säga "Ni vinner ingenting på att plundra affärer och kastat sten". Att han säger det på sitt egna partistämma säger dig ingenting?
Senast redigerad av Kamora 2013-06-20 kl. 01:46.
Citera
2013-06-20, 02:42
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Jag stödjer ingen politisk ideologi eller person i Turkiet förutom att jag skulle gärna se en Turkiet där det finns demokrati, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, pressfrihet, samtidigt som är stark sekulär och långt ifrån konservatism eller som har med religion och göra. Idag är Turkiet raka motsatsen till det jag nämnde.

Anledningen att jag inte vill ha religion i politiken och samhället är att när det inte finns reilgion i ett samhälle eller i ett land då är befolkningen per automatisk väl utbildade, accpterar andras åsikter och oliktänkande och beter sig civiliserad samt har attityd gentemot kvinnor och barn, detta saknas helt och hållet bland den befolkningen som röstat fram AKP eller som röstar på konservativa partier som MHP.
Intresseklubben antecknar....

Citat:
Fortfarande sitter du och försvarar det turkiska politiken och folket som stödjer Erdogan & company så man undrar vad du gör i Sverige?
Fortfarande sitter du och försvarar oppositionen och folket som protesterar och skapar kaos i Turkiet så man undrar vad gör du i Sverige? Varför åker du inte dit och hjälper dem mot 'förtrycket'?
Citera
2013-06-20, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Intresseklubben antecknar....

Fortfarande sitter du och försvarar oppositionen och folket som protesterar och skapar kaos i Turkiet så man undrar vad gör du i Sverige? Varför åker du inte dit och hjälper dem mot 'förtrycket'?

Fly nu inte undan och kom inte med massa bortförklaringar svara min fråga istället. Jag försvarar demonstranterna eftersom de tillhör ingen politisk ideologi och många av de röstar inte på något eller aldrig medverkat i demonstration innan men just nu folk har fått nog. Dessa protesterar för frihet och eftersträvar demokrati.

Den pågående islamiseringen i Turkiet är ett faktum, folk är inte vana att alkohollagar och andra religiösa lagar ska införas i Turkiet eftersom Turkiet har skapats demokratiskt samt frihet åt individen i deras privatliv.

De lagarna som har införts är hot mot sekulära ordningen i Turkiet och ska därmed rivas upp helt och hållet förhoppningsvis efter när författningsdomstolen avsätter AKP.
Citera
2013-06-20, 23:37
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Fly nu inte undan och kom inte med massa bortförklaringar svara min fråga istället. Jag försvarar demonstranterna eftersom de tillhör ingen politisk ideologi och många av de röstar inte på något eller aldrig medverkat i demonstration innan men just nu folk har fått nog. Dessa protesterar för frihet och eftersträvar demokrati.

Den pågående islamiseringen i Turkiet är ett faktum, folk är inte vana att alkohollagar och andra religiösa lagar ska införas i Turkiet eftersom Turkiet har skapats demokratiskt samt frihet åt individen i deras privatliv.

De lagarna som har införts är hot mot sekulära ordningen i Turkiet och ska därmed rivas upp helt och hållet förhoppningsvis efter när författningsdomstolen avsätter AKP.
Svarar inte på frågan om varför du inte åker dit och joinar dem.
Citera
2013-06-22, 12:01
Medlem
tryds avatar
http://presstv.com/detail/2013/06/21/310073/erdogan-is-wests-dupe/

Erdogan is a dupe of the Zionist-controlled West. Vanity is Erdogan’s weakness and the West has promised that he can become the new Caliph of the Middle East. Puffed-up narcissist that he is, Erdogan believes the West when it says that all he has to do to become a powerful Caliph is to ensure the destruction of Syria."
Citera
2013-06-22, 12:04
Medlem
tryds avatar
Citat:

Turkiet blir inte mer islamiserad än vad folket är. Alkohol lagarna i Turkiet är mycket mildare än i Sverige som har monopol på sprit handeln. I Turkiet kan du gå in i nästan vilken butik som helst och köpa sprit.

Att man ändrar tiderna att inte sälja från säg tex 22-06 är ur diverse synpunkter bra och fortfarande är det då mycket enklare att köpa än i Sverige. Dessutom är Erdogan en varg i fårkläder. marionettdocka. Erdogan vet inte vad islam är förnågot.
Citera
2013-06-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
http://presstv.com/detail/2013/06/21/310073/erdogan-is-wests-dupe/

Erdogan is a dupe of the Zionist-controlled West. Vanity is Erdogan’s weakness and the West has promised that he can become the new Caliph of the Middle East. Puffed-up narcissist that he is, Erdogan believes the West when it says that all he has to do to become a powerful Caliph is to ensure the destruction of Syria."

Erdogan är inte ett verktyg av väst. Han må vara Turkiets ledare och samarbetsvillig med västvärlden men han är bortom allt tvivel inte ett verktyg som de försöker beskriva honom som. Anledningen till att han tillåtit terrorister att forsa in över gränsen är för att han är jävligt dum och ovillig att förstå konspirationen som sker mot Bashar Al-Assad. Alawiterna som sitter vid makten har länge varit i konflikt med turkarnas regering och upproret stöttas av sunni majoriteten varav han följer spåret (eftersom Turkiet själv är sunnitiskt). Hur kan han vara ett sionistisk verktyg när han tillhör ett parti som skapades och finansierades av brittiska judar?

I Turkiet är det oppositionen som stöttas av USA och väst. Tro mig, landet skulle köras ner i botten politiskt ifall oppositionen (kemalister) tog makten. Vi har ju sett hur militären (kemalister) förstört landet sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in