Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Du låter ju nästan som Lagro. Kan du förklara på vilken grund du drar dessa slutsatser? Jag kan inte komma på någon annan än att du har läst FU:n (vilket verkar otroligt osannolikt) eller utgår från att sådana fynd skulle ha offentliggjorts av åklagaren. Även det senare verkar ju vara en märklig slutsats med tanke på förundersökningsekretessen och att åklagaren sagt att man av utredningstekniska skäl kommer att vara MYCKET restriktiv med att offentliggöra information om utredningen i det här läget.
Jag kan inte se hur någon seriös person som INTE har tillgång till FU:n skulle kunna göra en faktaunderbyggd bedömning av målet som ändar upp i slutsatsen "mycket talar för en annan GM". Det är bara en i huvudsak emotionell uppfattning du har, fast du inte verkar klara av att erkänna det ens för dig själv. Precis som i Pierre Nilsson-fallet med andra ord.
Men om åklagaren är så säker på sin sak, rätt man är häktad, varför inte släppa mer av det man har på KJ? Han kan inte göra något åt saken där han sitter. Kan ju knappast störa utredningen om allmänheten får ta del av bl a var i bilen blod hittats och i vilken omfattning.
Jag kan bara se ett enda skäl, det är att antingen så söker man medhjälpare eller medgärningsmän, eller så kan inte åklagaren skapa en gärningsbeskrivning med det hon har vid handen. Hur kan hon då vara så säker på att KJ är skyldig, om hon inte ens vet hur det har gått till. Det kan ju lika gärna vara någon annan som är GM, kan ju inte hellet uteslutas att spåren är planterade.
Jag tror att den häktade är inblandad, troligen GM, men det är inte ställt utom allt rimligt tvivel, inte för mig iaf.