Citat:
Vilket inte är samma sak som de som åker fast för brott som i Fokus-undersökningen. Fokus tittade på den grupp som åkt fast. Brå/Säpo gjorde mer allmänna bedömningar inklusive de som inte åkte fast men begår brott.
Citat:
Nu sa rapporterna inte "majoriteten" utan "nästan uteslutande etniska svenskar" och "utländsk härkomst är underrepresenterade"
Att majoriteten av de aktiva är etniska svenskar betyder att 50%+ är det. Inte att 75%+ är det.
Sen är det möjligt att invandrare faktiskt är underrepresenterade i den autonoma rörelsen i stort ändå, jag vågar faktiskt inte säga, framförallt vet jag att det varierar mycket mellan olika städer.
Sen är det möjligt att invandrare faktiskt är underrepresenterade i den autonoma rörelsen i stort ändå, jag vågar faktiskt inte säga, framförallt vet jag att det varierar mycket mellan olika städer.
Citat:
Omöjligt att kontrollera och du har ett egenintresse av ljuga och framställa din kriminella verksamhet i bättre ljus om du nu faktiskt är medlem i någon sådan grupp.
Personer som begår politiskt motiverade brott och är över 25 är mindre vanliga enligt rapportförfattarna. Det tror jag också är en riktig slutsats. Att det skulle vara ovanligt med personer över 25 i den autonoma rörelsen generellt är ju däremot bara snicksnack. Jag är aktiv i en grupp...
Citat:
Något tillfälligt extraknäck när man går i skolan och bor hemma hos föräldrarna ger ingen större erfarenhet av riktigt arbetsliv.
Det är ju en märklig slutsats dels med hänvisning till att det är en felaktig idé att de flesta skulle vara i gymnasieåldern och dels med tanke på att folk i allmänhet tar olika jobb från det att dom är typ 16 och uppåt. Det mesta lönearbete är "riktigt arbete" i mina ögon även om det inte är fast, heltid eller dagtid.
Citat:
Menar du att det "typiska vänsterkiddet" skulle vara medelklass medan våldsvänsterextremisterna skulle vara arbetarklass?
Citat:
Våldsvänstern är vanligen anarkister och inte kommunster enligt Säpo/Brå. Får mig att tvivla på att du är en genuin våldsvänsterextremist.
Ja, det hade ju uppenbart varit dumt att kalla sig för naiva tonåringar ens i de fallen man faktiskt är det, men alltså poängen här antar jag ändå går ut på att påpeka att vänstern ljuger om vilka de faktiskt är. Då är det fånigt att motbevisa påståendet att man är arbetarklass med att hävda att vi egentligen är medelklass, eftersom de flesta med en vettig klassanalys anser att medelklass och arbetarklass är begrepp som överlappar varandra (de är ju begrepp på olika skalor).
Som kommunist motsätter man sig ju också mångkultur men det är du väl inte tillräckligt insatt för att begripa...
Som kommunist motsätter man sig ju också mångkultur men det är du väl inte tillräckligt insatt för att begripa...