Citat:
Kan hålla med om allt det där. Jag har väldigt svårt att tro att dom här gossarna har någon som helst invandrarbakgrund om man inte räknar med hitflyttad adel från centrala Europa på 1700-talet.Underbart inlägg, så härligt Flashback över det. Det finns alltså två alternativ i din lilla värld:
- Förövarna av icke-svensk härkomst.
- Kvinnorna är influerade av feminismen.
Sammanfattningsvis: Är det inte invandringens fel så är det feminismens.
Antar att du själv inte har några erfarenheter av akademian, men jag kan tala om för dig att det inom vissa program- och andra kårföreningar finns djupt rotade konservativa och sexistiska traditioner. Inte minst gäller det bland civilingenjörsutbildningarna. Jag tror att dessa traditioner på senare år minskat i takt med att fler kvinnor söker in på utbildningarna, men det lever fortfarande kvar här och där, i form av exempelvis studentsånger.
http://www.sydsvenskan.se/lund/kritik-fodde-debatt-om-sexistiska-sanger/
- Förövarna av icke-svensk härkomst.
- Kvinnorna är influerade av feminismen.
Sammanfattningsvis: Är det inte invandringens fel så är det feminismens.
Antar att du själv inte har några erfarenheter av akademian, men jag kan tala om för dig att det inom vissa program- och andra kårföreningar finns djupt rotade konservativa och sexistiska traditioner. Inte minst gäller det bland civilingenjörsutbildningarna. Jag tror att dessa traditioner på senare år minskat i takt med att fler kvinnor söker in på utbildningarna, men det lever fortfarande kvar här och där, i form av exempelvis studentsånger.
http://www.sydsvenskan.se/lund/kritik-fodde-debatt-om-sexistiska-sanger/
Lund är inte enda stället där det finns underliga kårföreningar med väldigt underliga regler, och intagningsreglerna för medlemsskap i dessa föreningar är tämligen snäva, och oftast omfattar det inte t.ex. kvinnor. Det äckliga är att dom har väldigt bra kontakter inom industrin och medlemmar i dessa föreningar brukar generellt få väldigt bra anställningar efter avslutade studier med osannolika anställningsförmåner för en nyutexaminerad ingenjör trots oftast ganska mediokra studieresultat.