2013-06-17, 01:37
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Jag brukar alltid köpa fryst lax på ICA Maxi Stormarknad, ett paket med 4 bitar x 140g kostar 90 kr. Har någon koll på vad respektive fryst lax kostar på Willys? Sitter och sliter med matbudgeten såhär in på natten
Citera
2013-06-17, 01:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
90 kr låter rätt dyrt. Har ingen Willys i närheten så vet inte prisbilden, men Coop t ex har deras Xtra fryst laxfilé 4-pack för runt 70 kr, vanlig Coop fryst lax 4-pack för 80 kr tror jag. När fryst lax är på erbjudande brukar det kosta runt 55-60 kr, så annars tror jag inte du hittar någon billigare än 70 kr som normalpris.
Citera
2013-06-17, 02:09
Medlem
Freakshow2ks avatar
På Willys där jag bor kan man köpa dessa laxbitar till riktigt bra pris. 39,90kr tror jag det är för ett sådant paket du pratar om. Saken är den att bitarna inte är lika stora. Där av priset. Men det är ju samma total mängd. Omegas ojämna bitar tro jag dom heter.

*skriver från mobilen
Citera
2013-06-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakshow2k
På Willys där jag bor kan man köpa dessa laxbitar till riktigt bra pris. 39,90kr tror jag det är för ett sådant paket du pratar om. Saken är den att bitarna inte är lika stora. Där av priset. Men det är ju samma total mängd. Omegas ojämna bitar tro jag dom heter.

*skriver från mobilen
Sen smakar de ofta rutten mört och har massa ben och slemmig konsistens med. Det är min erfarenhet av billig lax. You get what you pay for som alltid.
Citera
2013-06-17, 11:27
Medlem
Det är ganska ofta det är bra extrapriser på sådan lax, det gäller att bunkra då.
Citera
2013-09-03, 21:33
Medlem
90 kr för 4x125g fryst lax, skämtar du? Willys har Findus för 69kr tror jag och omegas för 59kr. Omegas blev faktiskt bäst i test för två år sedan..
Citera
2013-09-03, 22:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
Sen smakar de ofta rutten mört och har massa ben och slemmig konsistens med. Det är min erfarenhet av billig lax. You get what you pay for som alltid.
Jag kan säga att jag bara haft goda erfarenheter av Omegas laxbitar. Oftast hittar man riktigt fina bitar i paketen, men de kanske inte riktigt håller måttet för att packas som laxfilé. Ska man göra fiskgryta eller liknande finns det ingen anledning att köpa laxfiléer och skära sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in