2013-06-16, 18:48
Avslutad
backade lite bakåt och kollade igenom dom närmaste kj....
nog för att det är länge sedan så kändes ändå obehagligt

läs och avgör själv!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=324249290926435&set=a.1948019505378 37.48241.100000241014581&type=1&theater
Citera
2013-06-16, 18:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag såg en mörk pickup, en jänkare, till salu på en Facebooksida, typ köp och sälj i Boden. Jag hittar den inte nu, nån annan som har sett den. Säljaren var en tjej och jag har för mig att den var avställd.

Nån med fax som kan se vem som ägde pickupen ARY 101 tidigare, alltså före F*rsell.
Citera
2013-06-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, ophiaghushannah, det är intressanta uppgifter.

Och jag ser att Steelmachine33 redan har korrigerat folkbokföringsadressen, Sj*vägen 1* ska det vara (ö, 6)

Kan lägga till lite av det jag skrev om inatt: M*kael K*rlsson har en plåtslagarfirma med verkstad i industriområdet på Gj*tvägen, längs en av dom eventuella färdvägarna som man kan ta mellan Flott*ljv och Uggl*g: Google map.

Samt att industriområdet är ganska lugnt en lördagkväll, kan jobba ostört där samt ha tillgång till verktyg och har inte plåtslagare tillgång till syratvätt eller vad de använder till att tvätta plåt?
Citera
2013-06-16, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag såg en mörk pickup, en jänkare, till salu på en Facebooksida, typ köp och sälj i Boden. Jag hittar den inte nu, nån annan som har sett den. Säljaren var en tjej och jag har för mig att den var avställd.

Nån med fax som kan se vem som ägde pickupen ARY 101 tidigare, alltså före F*rsell.
H*ns *k (ae), Boden
Citera
2013-06-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här fick jag mig tillsänt via PM och publicerar med tillstånd av PM:aren.

Säger det er någonting mer än vad ni redan känner till?

TF är Th*rese Fo*sell, syster till J*akim Fo*sell vars bil sågs igår vid ett stort garage/förråd bara 100-150m från ödehuset. (Vi åkte förbi ödehuset igår och då stod pickupen där, vilket den inte gjort tidigare) någon i tråden kollade upp reg nyår på pickupen som plötsligt stod parkerad och den tillhör J*akim Fo*sell, bilen är dessutom avställd sedan 05..
Källa att dessa två är syskon?
Tror fortfarande att bilen stod där för att de ville kolla runt, leka detektiver (vilket det är fler som gör ) alt. rasta hundar...
Citera
2013-06-16, 19:02
Medlem
highfives avatar
Gör ett kort inhopp. Fått ett kompletterande pm ang myndighetsperson som skulle ha varit i ödehuset kring 13/5. Denna tjänsteman hade inte varit där i tjänsten, utan som privatperson. Vidare är denna persons bil inte mörk. Tydligen hade någon noterat bilen antingen pga logga eller regnr och meddelat detta till polisen efter fynden gjordes den 20/5. Därför har denna myndighetsperson även blivit förhörd av polisen.

Återkommer om jag får nya uppgifter. Ställt några följdfrågor som ej fått svar på ang de nya uppgifterna.
Citera
2013-06-16, 19:02
Medlem
lilltoes avatar
Men den tillsyningsman, som inspekterat ödehuset, har hen Försvarets gamla bilar i sitt ämbete?

Bodens fästning tillhör numer Statens fastighetsverk, som faller under Socialdepartementet.
De förvaltar skog, mark, slott, teatrar, muséer och slott för att nämna några.
Citera
2013-06-16, 19:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
H*ns *k (ae), Boden

Han har också varit på tapeten tidigare.
Citera
2013-06-16, 19:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
H*ns *k (ae), Boden
Jaha, han har ju redan figurerat i tråden.
Var han ägare sen långt tillbaka? Du kan se de tre senaste, eller?
Citera
2013-06-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här fick jag mig tillsänt via PM och publicerar med tillstånd av PM:aren.

Säger det er någonting mer än vad ni redan känner till?

TF är Th*rese Fo*sell, syster till J*akim Fo*sell vars bil sågs igår vid ett stort garage/förråd bara 100-150m från ödehuset. (Vi åkte förbi ödehuset igår och då stod pickupen där, vilket den inte gjort tidigare) någon i tråden kollade upp reg nyår på pickupen som plötsligt stod parkerad och den tillhör J*akim Fo*sell, bilen är dessutom avställd sedan 05..

Här i tråden så tror man uppenbarligen på fullaste allvar att GM eller medGM åker in och parkerar i ett område som är hett och drar sig till blickar just p.g.a. det som hänt och fynden där.
Vad skulle de då göra där, kanske köpt en bildammsugare och vill städa upp lite diskret.

Notabelt är att mtGM sitter bakom lås o bom och skulle det finnas medGM så lovar jag att de ligger lågt, om inte säga "de har grävt ner sig".. alla dessa vansinniga utpekanden på personer är bara att vissa tycks må gott av att vältra sig i denna tragedi.

Det finns klart underbyggt att mtGM är huvudperson annars skulle aldrig TR vid nu två tillfällen godtaga åklagarens bevisföring. De poliser som jobbar med fallet är inga duvungar och förstärkningen från riks.krim. tyder på att ärendet har hög prioritet och man sätter kompetent personal på det.
Citera
2013-06-16, 19:05
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Gör ett kort inhopp. Fått ett kompletterande pm ang myndighetsperson som skulle ha varit i ödehuset kring 13/5. Denna tjänsteman hade inte varit där i tjänsten, utan som privatperson. Vidare är denna persons bil inte mörk. Tydligen hade någon noterat bilen antingen pga logga eller regnr och meddelat detta till polisen efter fynden gjordes den 20/5. Därför har denna myndighetsperson även blivit förhörd av polisen.

Återkommer om jag får nya uppgifter. Ställt några följdfrågor som ej fått svar på ang de nya uppgifterna.

Tack! Det var precis det här jag höll på att spåna i, om tillsynen sköttes med Försvarets gamla bilar, då Bodens fästning tillhör och förvaltas av Statens fastighetsverk.
Citera
2013-06-16, 19:06
Medlem
Citat:
H*ns *k (ae), Boden

Han har nämnts tidigare i tråden. Var det inte han som skadade sig samma natt som VB försvann? Han sökte vård för ett jack i huvudet som behövdes sys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in