2013-06-07, 19:08
Medlem
Rothts avatar
Herregud vad folk överdriver med studenten nuförtiden. Du firar studenten med dina lärare, klasskamrater, vänner, familj och släkt. Ni äter god mat, dricker gott och umgås. Flaket och slutskivan är också något att rekommendera.
Citera
2013-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmeja101
Nallar e väll inte så viktigt? Jag fick jäger och vodka istället av släktingar. Blev lika glad för det!
Haha, jag dricker inte speciellt mycket. Dricker vid stora evenemang, som tex studenten.

Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Det enda, och jag menar enda, du ska göra är att klä dig snyggt och dyka upp på utsatt tid för början av dagen.

Du ska inte fixa ett plakat, du ska inte fixa tårta, du ska inte köpa nallar, du ska inte göra något annat än att vara på plats och bli firad. Om du själv måste stå för din egen studentskiva så kan det vara snyggt att ha något att äta och dricka på plats. Men åter igen, detta borde någon annan isf göra åt dig.

Se till att vara glad och njuta av dagen bara. Skitsamma om du inte får några nallar? Jag fick inga nallar tror jag. Inte för att jag led något av det. Jag vill inte ha en massa skit hängande runt min hals (men fick ändå blommor osv så klart).

Har du ingen familj som vill uppmärksamma att du gått ut gymnasiet eller vad är det frågan om?
Jo, jag har familj. Men mina föräldrar har inte tid med "trams" som de kallar det. Det är jag för mina egna pengar som ska köpa allt och ordna allt. Imorgon ska jag ta och köpa några nallebjörnar och alkoholfri champagne (är inte 20) till utspringet. Mottagningen skiter jag nog i. Ska ändå till slutskivan på kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Herregud vad folk överdriver med studenten nuförtiden. Du firar studenten med dina lärare, klasskamrater, vänner, familj och släkt. Ni äter god mat, dricker gott och umgås. Flaket och slutskivan är också något att rekommendera.
Jag överdriver inte, jag vill bara uppleva det alla andra upplever.
Citera
2013-06-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten2013
Haha, jag dricker inte speciellt mycket. Dricker vid stora evenemang, som tex studenten.

Jo, jag har familj. Men mina föräldrar har inte tid med "trams" som de kallar det. Det är jag för mina egna pengar som ska köpa allt och ordna allt. Imorgon ska jag ta och köpa några nallebjörnar och alkoholfri champagne (är inte 20) till utspringet. Mottagningen skiter jag nog i. Ska ändå till slutskivan på kvällen.

Jag överdriver inte, jag vill bara uppleva det alla andra upplever.

grejen är ju att familj, släkt och vänner ska fira att du har tagit ytterligare ett steg in i vuxenvärlden.
det är ju det den där dagen och mottagningen med smörgåstårta, nallebjörnar, slipsnål i guld och studentmössa handlar om. om dina föräldrar då tycker att det är trams, ja då faller ju mycket av den upplevelsen som 'alla andra' upplever.
det blir ju som att tappa oskulden med en fleshlight, dvs konstigt, inte bra och inte riktigt rätt.
Citera
2013-06-07, 19:51
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Jag firade min student på Sweden rock. Small högre i min bok att supa där med skönt folk och bra musik än att stå dyngfull på ett lastbilsflak genom stan och ge intrycket att man lider av downs syndrom.

Studenten i mitt tycke är ganska överdrivet. Tror att många äldre inte förstår hur slapp skolan verkligen blivit och gör en stor grej av det (för det var verkligen en stor grej förr).

Jag tror om 20 år eller så kommer det inte alls vara lika märkvärdigt som det är idag.
Men vad vet jag, jag har haft fel förr
Citera
2013-06-07, 21:03
Medlem
RutSvenssons avatar
Vad är det för idioter till föräldrar som inte vill fira sin sons student? Att du själv ska fixa tårta och plakat är ju helt absurt.

Jag föreslår att du skiter i mottagningen och släkten för att istället festa hela eftermiddagen och framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Studenten i mitt tycke är ganska överdrivet. Tror att många äldre inte förstår hur slapp skolan verkligen blivit och gör en stor grej av det (för det var verkligen en stor grej förr).

Hah, det säger du? "Förr" så hade man inget utspring, inga plakat, inget flak. Då fick man sina betyg och gick hem.
Citera
2013-06-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler

Angående hur man firar studenten är det ärligt inte så mkt du behöver följa. Lägg ingen tyngd på traditioner och hur andra gör, det viktiga är att man är kraftigt berusad.

Detta var mitt riktmärke på studentdagen, skitkul att gå runt packad en hel dag (försök bara att inte spy på champagnefrukosten, snubbla på utspringet eller vara redlös inför släkten på mottagningen) för att sen kröna det med skivan på kvällen. Inte fan koncentrerade jag mig på att mina läppar skulle röra en tjejs läppar den kvällen, mina läppar ville bara röra vid ölflaskorna
Citera
2013-06-07, 23:17
Medlem
Ttoclaws avatar
Alltså, nallarna känns väl inte så jävla viktiga? Jag fick inga. Ser mest bara barnsligt ut.
Blommor och lite alkohol är det viktiga man får direkt efter urspringet

Fuck 2009. Spöregn på min student
Citera
2013-06-16, 13:29
Medlem
ojojros avatar
Nå? hur gick det med ditt studentfirande? blev det en bra dag trots allt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in