Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Mycket intressant om Rooney nu, enligt Geoff Arsenal - som anses ha mycket hög trovärdighet - så har United nu gett Arsenal tillåtelse att prata med Rooney. Det talas om ett bud runt 20 någonting miljoner pund, så vad Arsenal och United beträffar så verkar det gå att lösa vad jag kan förstå. Kan man komma överens med Rooney så kan det gå igenom.
Fortsatt massa rykten om Fellaini dessutom. Vore en närmast perfekt duo för Arsenal om man nu tänker vända på slantarna.
Fast är en sådan affär verkligen realistisk? Jag har ingen aning om vem Geoff Arsenal är eller om han är trovärdig, har bara för vana att ta rykten från twitter med en enorm nypa salt.
För mig känns det helt omöjligt att United skulle sälja Rooney till Arsenal men jag har ju ingen aning om hur klubben resonerar, trots att han haft en svag säsong och enligt mig gått ned sig rätt mycket nu den senaste tiden så är han ju fortfarande en fenomenal fotbollsspelare som kanske kan få en nytändning om han flyttar.
Skulle bli väldigt besviken och förvånad om han inte säljs utomlands då jag inte kan se någon anledning att sälja honom till en ligakonkurrent när han har två år kvar på kontraktet.
Hur ställer sig förresten Arsenal till Rooneys lön? Man var ju väldigt ovilliga att ge RvP en löneförhöjning och då sitter Rooney på en mycket högre lön än vad RvP någonsin gjort, med ett väldigt generöst bonussystem dessutom. £250,000 per vecka ska hans nuvarande lön vara, med enorma bonusar då man vinner ligan, går långt i CL, med mera. Han är alltså en av de absolut bäst betalda fotbollsspelarna i världen. Känns inte som någon Arsenal-värvning? Att han vill ha en löneförhöjning för att gå till Arsenal skulle väl inte direkt vara en chock heller.
Vi ser väl vad som händer, senast igår skrev The Guardian som brukar ha väldigt mycket på fötterna innan de publicerar något- att Arsenal var nära att värva Higuain och det känns som en mycket mer trovärdig och realistisk värvning för klubben.