2013-06-15, 16:53
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Mycket intressant om Rooney nu, enligt Geoff Arsenal - som anses ha mycket hög trovärdighet - så har United nu gett Arsenal tillåtelse att prata med Rooney. Det talas om ett bud runt 20 någonting miljoner pund, så vad Arsenal och United beträffar så verkar det gå att lösa vad jag kan förstå. Kan man komma överens med Rooney så kan det gå igenom.

Fortsatt massa rykten om Fellaini dessutom. Vore en närmast perfekt duo för Arsenal om man nu tänker vända på slantarna.

Fast är en sådan affär verkligen realistisk? Jag har ingen aning om vem Geoff Arsenal är eller om han är trovärdig, har bara för vana att ta rykten från twitter med en enorm nypa salt.

För mig känns det helt omöjligt att United skulle sälja Rooney till Arsenal men jag har ju ingen aning om hur klubben resonerar, trots att han haft en svag säsong och enligt mig gått ned sig rätt mycket nu den senaste tiden så är han ju fortfarande en fenomenal fotbollsspelare som kanske kan få en nytändning om han flyttar.

Skulle bli väldigt besviken och förvånad om han inte säljs utomlands då jag inte kan se någon anledning att sälja honom till en ligakonkurrent när han har två år kvar på kontraktet.

Hur ställer sig förresten Arsenal till Rooneys lön? Man var ju väldigt ovilliga att ge RvP en löneförhöjning och då sitter Rooney på en mycket högre lön än vad RvP någonsin gjort, med ett väldigt generöst bonussystem dessutom. £250,000 per vecka ska hans nuvarande lön vara, med enorma bonusar då man vinner ligan, går långt i CL, med mera. Han är alltså en av de absolut bäst betalda fotbollsspelarna i världen. Känns inte som någon Arsenal-värvning? Att han vill ha en löneförhöjning för att gå till Arsenal skulle väl inte direkt vara en chock heller.

Vi ser väl vad som händer, senast igår skrev The Guardian som brukar ha väldigt mycket på fötterna innan de publicerar något- att Arsenal var nära att värva Higuain och det känns som en mycket mer trovärdig och realistisk värvning för klubben.
Senast redigerad av Skrank 2013-06-15 kl. 16:58.
2013-06-15, 16:58
Medlem
devilzeuss avatar
Jag har inte orkat sätta mig in i hela soppan kring Rooney 100% men vad är nuvarande konsensus om varför han vill lämna? Vill han ha högre lön, alltid vara förstavalet på topp eller hatar han helt enkelt Moyes? En kombination?
2013-06-15, 17:19
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag har inte orkat sätta mig in i hela soppan kring Rooney 100% men vad är nuvarande konsensus om varför han vill lämna? Vill han ha högre lön, alltid vara förstavalet på topp eller hatar han helt enkelt Moyes? En kombination?

Det är väl ingen som vet egentligen, troligtvis en kombination. Min personliga teori är att han inte har trivts med att vara efter RvP i hierarkin den här säsongen och att det är huvudanledningen för att han vill lämna - och att han på allvar trodde att klubbar som Barcelona, Bayern och Real Madrid skulle slåss om hans signatur som kanske skulle varit fallet för 3-4 år sedan. Samtidigt som klubben och fansen skulle gå ned på knä och bönfalla honom att stanna.

Det slog inte riktigt ut som han hade planerat det och nu står han här med erbjudanden från PSG och Arsenal. Är i princip hatad av Unitedfansen med en stor majoritet som absolut aldrig vill se honom i klubben igen. Kan inte vara så här han planerade att det skulle bli. I slutändan kommer han nog krypa tillbaka med svansen mellan benen för att det inte finns någon klubb i Uniteds klass som är intresserade av honom eller så flyttar han till PSG och får en saftig megalön. Alternativt Arsenal men det har jag i ärlighetens namn svårt att se. Det ska väl vara att Arsenal nu på allvar vill visa att de minsann också kan värva.
2013-06-15, 17:49
Bannlyst
Rooney till Arsenal hade varit klockrent, hoppas det blir av.
2013-06-15, 18:22
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus

Jag skulle tro att det bara är så enkelt att Rooney inte har en aning om vad han vill. Jag är däremot relativt säker på att han inte tänkte sig: Arsenal är klubben jag vill gå till - ingen annan.
2013-06-15, 18:43
Medlem
Joves avatar
Hela denna Rooney-soppan är så underbart ironisk, när han förra gången lämnade in en transferbegäran hette det bl.a att klubben inte var ambitiös nog och och att han ville se större värvningar.
När vi nu gjort det Rooney ville, dvs värvat en världsspelare av RvPs kaliber, är Rooney helt plötsligt inte den självklara frontfiguren och då passar inte det heller.
Så för att knyta ihop säcken hade det ju rent objektivt varit fruktansvärt komiskt om han hamnar i just Arsenal, fast personligen hoppas jag han skeppas långt från dom brittiska öarna, inte bara pga det negativa i att sälja till en ligakonkurrent utan för att behöva se människan så lite som möjligt, tyvärr tror jag det slutar med att han stannar trots allt.
2013-06-15, 20:16
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Rooney till Arsenal hade varit klockrent, hoppas det blir av.
Tänk tillbaka ett och ett halvt år och säg att Rooney ska spela i Arsenal och Van Persie i United. Helt sjukt egentligen men tror som andra var inne på att det troligaste nog är att han stannar kvar missnöjd.
2013-06-15, 21:03
Medlem
Allt snack om att Fabregas är på väg bort ifrån Barca verkar vara riktigt skitsnack. Kan inte se honom lämna redan efter 2 säsonger.
Senast redigerad av FreddeF 2013-06-15 kl. 21:05.
2013-06-15, 22:32
Medlem
Hur har pool tänkt få £50M från Real Madrid för SuareZ?
2013-06-15, 22:39
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Hur har pool tänkt få £50M från Real Madrid för SuareZ?
Enkelt, de vill inte sälja och sätter därför ett högt pris. Suarez kommer stanna, då inget lag kommer ge vad som krävs.
2013-06-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Mycket intressant om Rooney nu, enligt Geoff Arsenal - som anses ha mycket hög trovärdighet - så har United nu gett Arsenal tillåtelse att prata med Rooney. Det talas om ett bud runt 20 någonting miljoner pund, så vad Arsenal och United beträffar så verkar det gå att lösa vad jag kan förstå. Kan man komma överens med Rooney så kan det gå igenom.

Fortsatt massa rykten om Fellaini dessutom. Vore en närmast perfekt duo för Arsenal om man nu tänker vända på slantarna.
Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte Walcott Arsenals bäst betalda spelare på uppåt £120k i veckan, har Arsenal verkligen råd eller ens beredda att gå så långt att mer än fördubbla det för att göra Rooney klubbens bäst betalda spelare på någonstans mellan £250k-300k i veckan, inkluderat bonusar, knappast troligt med tanke på hur strikta de varit med lönestrukturen.
Det är en sak att Arsenal må ha avsevärt mer att spendera i sommar (upp till bevis) men att helt strunta i sin strikta lönepolicy har jag väldigt svårt att se.
2013-06-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TsarenSvikerAldrig
Enkelt, de vill inte sälja och sätter därför ett högt pris. Suarez kommer stanna, då inget lag kommer ge vad som krävs.

Kan pool förvänta sig en likadan säsong från Suarez sida som förra isf?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in