Citat:
Ursprungligen postat av
JBugster
Nazister är naturligtvis skevt funtade på så vis att de tror att jorden skapades med nationsgränser dragna. Nationsgränserna skapades av vilda stammar, och har vi inte kommit längre än att vi fortfarande ska vifta med flaggor och kasta spjut på andra stammar år 2013 så ser jag inte riktigt hur utvecklingen gått framåt på det området sedan stenåldern.
..hade inte kunna skriva det bättre själv. Men skulle själv påstå att det även gäller de som tycker att vi ska kasta ut alla invandrare? Men det vi har i sverige är nog ett mycket mer nyanserat problem...
Har varit på Flashback då och då genom åren. Känns som om att många av de "aktuella ämnen" trådarna berör invandring (som vissa kanske sedan förväxlar/förknippar med nazism?) och sen buntas det ihop och man tänker att det är ett nazistforum. Men det är en grov generalisering av en liten grupp människor som jag har den teorin om. Men det behöver bara spridas till en liten grupp människor när man använder begrepp som "nazism" om något för att det snabbt ska få spridning.
F.ö. tycker jag det är underbart med alla forum som finns här på Flashback, t.o.m. de som gör mig illa till mods. Kan t.o.m tycka att jag växer mer som person när jag läser inlägg som är så diametralt mot det jag själv tycker och tänker..det är väl olika åsikter som gör oss till människor...