2013-06-15, 16:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det verkar finnas två T.B*erg i Boden. En på Ugglegatan och en på Lakaträsk...

Tror de menar den som bor i Lakaträsk, han tycks vara jägare
Citera
2013-06-15, 16:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Skiter fulltsändigt i alla dessa sannolikhetsfantaster och denna besserwisser mentalitet hos vissa här på forumet. Detta säger jag nu, sen får ni tycka vad fan ni vill.
Jag tror INTE Kj är ensam om detta, jag tror att det kan ha intagits nån drog den kvällen vid sommarstugan och sen har det gått utför och kontrollen har gått förlorad. Nånting har utlöst detta vansinnesdåd och tror inte dessa varit vid sina sinnens fulla bruk den aktuella tiden för mordet. De har spårat ur helt!! Förmodligen under starkt inflytande av droger, vi vet alla vad det kan göra och förvandla människor till... Monster!

För många, många inlägg sedan, framförde jag tanken på anabola steroider. Den teorin tror jag fortfarande på. Anabola - särskilt då i samband med alkohol - kan utlösa de mest vedervärdiga handlingar. För många år sen inträffade ett mord i en stad i Mellansverige. Mördaren hade tagit anabola under en längre tid och just den här kvällen var han dessutom kraftigt berusad. BO hade själv bjudit in sin mördare. Det slutade illa, mycket illa. När polisen anlände till BO:s lägenhet, fann de honom sittande på gasspisen - med gaslågorna tända. Och som om det inte räckte med det, var hans kropp huggen sönder och samman med hjälp av machete och svärd. Ett fullkomligt besinningslöst mord.
Samtidigt funderar jag på huggen mot VB:s kropp. Sammanlagt nio hugg/stick, varav två var dödande, enligt åklagarens uppgifter. Två dödande hugg? Kan man då - med absolut säkerhet - hävda att dessa två hugg utdelades av ett "monster" och/eller en "vansinnig"? Är det helt i sin ordning att betrakta mordet på VB som besinningslöst? Hon dog inte av nio hugg, "endast" av två?
Jag tycker det är tveksamt. Dessa två, kraftiga hugg (åklagaren nämnde kraftigt våld mot vitala organ) tyder, enligt mig, snarare på en stark målmedvetenhet hos gärningsmannen. Men, "målmedveten" är inte en benämning jag personligen skulle använda på KJ. Snarare "undflyende"...

Tanken var nog från början att lördagskvällen den 4 maj skulle bli glad och trevlig. Jag vill i alla fall tro att det var så. Men, som du Mouchino säger, något oförutsett inträffade som VB inte ville ställa upp på. Det känns inte bra att behöva säga det, men jag tror att hon blev våldtagen, och inte bara av en person. Om det verkligen var så, fanns ingen återvändo. VB måste tystas och försvinna för gott...och det på ett målmedvetet sätt...
Citera
2013-06-15, 16:37
Medlem
Citat:
Jag säger.. Ta ett ordentligt snack med Herr M*gn*s You*hurt O**fss*n , han tycks dessutom vara bekant med Aya, om det nu är vad jag tror att det är.
Kikat på det och tror du inte han sa så på skämt?
Kändes inte så allvarligt, men kan ju ha fel
Citera
2013-06-15, 16:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag säger.. Ta ett ordentligt snack med Herr M*gn*s You*hurt O**fss*n , han tycks dessutom vara bekant med Aya, om det nu är vad jag tror att det är.

Oki. Och vad tror du att det är ?
Citera
2013-06-15, 16:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Eftersom klockan var 00.06 så kanske man inte ringer, fast nu kanske JAG är omodern?
Nej, så sent ringer man ju inte ens om man är ung och modern, men varför ta diskussionen på nätet.
Om ens kompis har varit inplockad på förhör, talar man inte tyst om spadar då, för att inte riskera en massa rykten.

Snacket kan ju inte ha undgått Boden, men kompisarna verkade tycka att nedstängningen av Facebook var konstig.
Citera
2013-06-15, 16:50
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, så sent ringer man ju inte ens om man är ung och modern, men varför ta diskussionen på nätet.
Om ens kompis har varit inplockad på förhör, talar man inte tyst om spadar då, för att inte riskera en massa rykten.

Snacket kan ju inte ha undgått Boden, men kompisarna verkade tycka att nedstängningen av Facebook var konstig.

Han plockades väl inte in förrän den 23e?
Citera
2013-06-15, 16:50
Medlem
Citat:

Ändå stängde de ner sin egen facebooksida.
Citera
2013-06-15, 16:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Han plockades väl inte in förrän den 23e?
Nej, men han hade ju varit hörd på ett tidigt stadium.
Han var den sista kända som träffat VB, och ryktena måste väl ha varit igång.
Citera
2013-06-15, 16:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Ändå stängde de ner sin egen facebooksida.
Mmm och driver med VB-tråden under R"fr*lsaren"Ås benbild.

Men det skulle förvåna mig om inte dessa killar är ordentligt synade av polisen.
Citera
2013-06-15, 17:03
Medlem
Citat:
Mmm och driver med VB-tråden under R"fr*lsaren"Ås benbild.

Men det skulle förvåna mig om inte dessa killar är ordentligt synade av polisen.
Jag tror också de är synade och att de har munkavle
Citera
2013-06-15, 17:12
Medlem
Citat:
Det verkar finnas två T.B*erg i Boden. En på Ugglegatan och en på Lakaträsk...

MB s bror heter så
Citera
2013-06-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det kanske finns fler möjligheter? Det var Kristi Himmelfärdsdag den 9 maj och klämdag den 10 maj.

Jo det kan nog stämma (?)

Som sagt hon kommer inte ihåg vilken dag det var, men att det var några dagar - en vecka
innan fyndet gjordes. För det var då när allt kom på nyheterna dom kopplade ihop lukten med
fyndet.

Hur såg vädret ut på kristihimmel, lördagen resp söndagen 11e 12e maj, vet inte vilket väderstreck det blir, men om man utgår från Erikslund vårdcentral ungefär och FP,
Ligger FP sydligt, nordligt ect ?

Intressant att få fram hur vindarna stod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in