2013-06-15, 15:42
Medlem
Gimp_offers avatar
Hej kära rollspelsnördar

Jag var och rensade ut källaren idag och hittade den här http://www.amazon.com/Diablo-Tabletop-RPG-Dungeons-Dragons/dp/078691548X

Den är öppnad och lite naggad i kanterna men innehållet är komplett (vad jag kan se) och det ser fint ut.

Jag själv har sysslat väldigt lite med pen och papper rollspel då ingen i min ungdomskrets var ett dugg intresserad av sånt, bara bönder hela bunten.

Det jag undrar är om det finns något värde i den idag? Ska gå till min lokala rollspels butik på måndag och se, men är den värdelös så behåller jag det själv.

Edit: bild på spektaklet går att ordna om någon vill se.
Citera
2013-06-17, 02:48
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Hej kära rollspelsnördar

Jag var och rensade ut källaren idag och hittade den här http://www.amazon.com/Diablo-Tabletop-RPG-Dungeons-Dragons/dp/078691548X

Den är öppnad och lite naggad i kanterna men innehållet är komplett (vad jag kan se) och det ser fint ut.

Jag själv har sysslat väldigt lite med pen och papper rollspel då ingen i min ungdomskrets var ett dugg intresserad av sånt, bara bönder hela bunten.

Det jag undrar är om det finns något värde i den idag? Ska gå till min lokala rollspels butik på måndag och se, men är den värdelös så behåller jag det själv.

Edit: bild på spektaklet går att ordna om någon vill se.

Inbitet D2 fan som jag är så hade det varit roligt med några bilder.
Citera
2013-07-04, 12:38
Medlem
Kultistens avatar
Inte för att man suttit och muppat sönder D2 i sina dar, men diggar både ettan och tvåan som fan. Det där känns som någonting man själv vill lägga vantarna på, tack för upplysandet om dess existens! Visst kanske det är lite lågt intresse för den sortens saker nu för tiden, men det där är ju någonting som även kan få de inbitna Diablo-nostalgikerna att kanske släppa ett par hundralappar. Inget man ser varje dag heller bland rollspelsåterförsäljare i Sverige. Sen beror det ju lite på vad som finns i den också. Är det bara ett par regelböcker och tärningar känns det ju rätt ointressant och är något folk kan kika på på nätet. När det gäller analoga spel lockar ju tufft krimskrams många (i alla fal mig själv) Visa gärna bilder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in