2013-06-15, 12:30
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Jag kämpar förfullt med att minska i vikt. Ligger nu på runt 170kg och har en matbudget på cirka 100 kr om dagen (2 bitar lax till lunch, 2 bitar lax till middag + grönsaker t.ex) , men jag skulle behöva minska på detta med 30-40% och behöver därmed tips på bra och billig mat för min viktminskning.
Citera
2013-06-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Jag kämpar förfullt med att minska i vikt. Ligger nu på runt 170kg och har en matbudget på cirka 100 kr om dagen (2 bitar lax till lunch, 2 bitar lax till middag + grönsaker t.ex) , men jag skulle behöva minska på detta med 30-40% och behöver därmed tips på bra och billig mat för min viktminskning.

Prova att fasta en gång i veckan
Citera
2013-06-15, 12:37
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonsan
Prova att fasta en gång i veckan

Grejen är att äta mindre än man gör av med, fasta är inte så jäkla bra då man kan få hungerkänslor som fasen och klämma i sig mer dagen där på.

Ät mindre kalorier än du gör av med så märks det på vågen.
Är du osäker på hur du ska äta så finns det måltidsmått på apoteket som kan hjälpa dig med att få rätt mängd mat

Att säga hur en människa ska äta och vad är svårt då vi inte vet hur aktiv du är, rör dig, sportar, gym osv.
Citera
2013-06-15, 12:47
Medlem
Før att svara på frågan, tonfisk på konserv.
Citera
2013-06-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customize
Grejen är att äta mindre än man gör av med, fasta är inte så jäkla bra då man kan få hungerkänslor som fasen och klämma i sig mer dagen där på.

Ät mindre kalorier än du gör av med så märks det på vågen.
Är du osäker på hur du ska äta så finns det måltidsmått på apoteket som kan hjälpa dig med att få rätt mängd mat

Att säga hur en människa ska äta och vad är svårt då vi inte vet hur aktiv du är, rör dig, sportar, gym osv.

Du har en poäng där att det är viktigt att inte kompensationsäta efter en fasta, men fördelen med fasta någon dag i veckan är att det inte sänker ämnesomsättningen på samma sätt som en generell sänkning av kaloriintaget. Viktigt givetvis med motion och hur mycket man rör sig, där har du en poäng till.
Citera
2013-06-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Før att svara på frågan, tonfisk på konserv.

Undvik tonfisk i olja utan ta den i vatten
Citera
2013-06-15, 13:09
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonsan
Du har en poäng där att det är viktigt att inte kompensationsäta efter en fasta, men fördelen med fasta någon dag i veckan är att det inte sänker ämnesomsättningen på samma sätt som en generell sänkning av kaloriintaget. Viktigt givetvis med motion och hur mycket man rör sig, där har du en poäng till.

Ja det är väl bara att prova att fasta och se hur man reagerar antar jag, men jag skulle hålla mig på ett lägre kaloriintag, men alla är vi olika och alla olika tips är bra
Citera
2013-06-15, 14:47
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Varnas det inte mer och mer mot att äta fisk och skaldjur allt för ofta pga av alla tungmetaller och miljögifter de numera innehåller?
Citera
2013-06-16, 10:12
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Varnas det inte mer och mer mot att äta fisk och skaldjur allt för ofta pga av alla tungmetaller och miljögifter de numera innehåller?

Jo, fast det varnas även mot att äta massa kött. Nu står det överallt att 100g kött per vecka är nog mycket och att man hellre ska äta "vegetarisk" kost de dagar man inte äter kött..
Citera
2013-07-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Jo, fast det varnas även mot att äta massa kött. Nu står det överallt att 100g kött per vecka är nog mycket och att man hellre ska äta "vegetarisk" kost de dagar man inte äter kött..

Är det inte 300 g rött kött per vecka?
Citera
2013-07-31, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam

Vem varnar för det? Har du någon källa?
Citera
2013-07-31, 23:56
Medlem
Speytos avatar
Frysta grönsaker, bönor i burk, tonfisk, fryst kyckling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in