2013-06-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej jag vet, jag vet bara att jag läste någonstans att det var han.. åtminstonde vad det gällde det irriterade smset..
Har spekulerats om det ja. Men tråden har aldrig kunnat utröna vem mottagaren var. Vill ha för mig att tiden ska krocka mellan tidpunkt för sms och tiden då VB var hos KJ. Om så är fallet skulle det ju knappast vara KJ som var sms mottagare. Men det är bara nåt jag svagt vill minnas.

Har för mig det finns en intervju i nån tidning med sms mottagaren, men orkar inte söka nu.
Citera
2013-06-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Luckan kan ha reparerats och låsts efter inventeringen och brutits upp i samband med mordet.

Mannen med hunden borde se när fönsteret var bortbruten?
Citera
2013-06-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Har spekulerats om det ja. Men tråden har aldrig kunnat utröna vem mottagaren var. Vill ha för mig att tiden ska krocka mellan tidpunkt för sms och tiden då VB var hos KJ. Om så är fallet skulle det ju knappast vara KJ som var sms mottagare. Men det är bara nåt jag svagt vill minnas.

Har för mig det finns en intervju i nån tidning med sms mottagaren, men orkar inte söka nu.

nej jag vet att TRÅDEN inte har kommit på det, men jag skulle inte heller referera till tråden..
vill få för mig det var en tidning eller nånting jag läste det i.. mne vart det då var var en helt annat fråga
Citera
2013-06-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan du inte åka förbi stugan och lägenheten också och se om dessa fortfarande är avspärrade?
jo det kan vi göra
Citera
2013-06-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Mannen med hunden borde se när fönsteret var bortbruten?

vilken man med hund?
Citera
2013-06-15, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
vilken man med hund?
Jag tror att det är någon av de här personerna som avses. Kan du fråga om luckan har varit stängd?
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-15 kl. 10:50.
Citera
2013-06-15, 10:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Citat:
Aftonbladet kan nu avslöja ytterligare ett spår i jakten.
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Lämnat telefonen
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citera
2013-06-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tack! Lär ju inte vara KJ som är sms mottagare i det fallet?
Citera
2013-06-15, 10:51
Medlem
Citat:
vilken man med hund?

Det har kommit tidigare i tråden att en man som rastar sin hund, passerar varje dag ödehuset. Han berättade att hunden reagerade både på morgonen och kvällen den 20/5.
Citera
2013-06-15, 10:52
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var väl en tjejkompis som bl.a. fått sms, fanns en artikel men hittar det inte nu. Ngn annan kanske hittar?
Min tanke: hon är på stugan, alt är på väg dit och är irriterad över att hamna på en fest?

" En integritetsfråga"
Enligt vad NSD erfar har Vatchareeya Bangsuan sms:at ytterligare minst en annan person än vännen på lördag kväll.

- Det är sånt som ligger i förundersökningen och det är också en integritetsfråga gentemot de personerna. Jag kan inte gå in på några sådana saker.

Kan du säga vad hon sms:ade?
- Nej, absolut inte, om det överhuvudtaget förekommit något sms. Jag kan inte bekräfta något sådant. Allt sådant ligger i förundersökningen, säger Kenneth Rautio.

AB om det "uppretade" sms:et till en "manlig bekant":

Svårt att säga något om tidpunkten för sms:et. I ingressen skriver AB "– Det kom just innan hon försvann. Något verkade ha retat upp henne, säger mannen som fick sms:et."
I brödtexten skriver de däremot "Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant."
I videoklippet använder även speakern det lite vagare "under lördagen".
Kan själv inte påminna mig om att en "tjejkompis" nämnts, men det behöver ju inte betyda nåt!

Edit: Ullstrumpa, såg att du hann före med länken!
Citera
2013-06-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det har kommit tidigare i tråden att en man som rastar sin hund, passerar varje dag ödehuset. Han berättade att hunden reagerade både på morgonen och kvällen den 20/5.
Det är ju BlueChese uppgifter till tråden. Och det var väl en kvinna som gick med hunden?
Citera
2013-06-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att det är någon av de här personerna som avses. Kan du fråga om luckan har varit stängd?

jaha, okey..
tja.. jag kan kolla, men kan inte garantera om de någonsin tänkt på det, eller om de gått på "fel" sida om huset, så luckan varit på baksidan och de gått på "framsidan" med dörren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in