2013-06-15, 09:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är det GM som har brutit bort fönsterluckan samma dag som han placerade kroppsdelar eller den har varit bortbruten en längre tid innan?

Den har varit uppbruten länge. En bild från kommunens inventering visar på minst ett år.
Citera
2013-06-15, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Den har varit uppbruten länge. En bild från kommunens inventering visar på minst ett år.
Luckan kan ha reparerats och låsts efter inventeringen och brutits upp i samband med mordet.
Citera
2013-06-15, 09:53
Medlem
lilltoes avatar
Jag vill tro att åklagaren/åklagarna var lite för snabb/a med anhållandet av KJ. Hade det avvaktats ytterligare några dagar, kan jag ge mig på att utredningsläget hade varit annat. Att anhålla på så lösa grunder var en vild chansning. Politikertryck kanske. Ett intensivt 24/7-span på KJ och fyndområdet + misstänkta platser hade nog gett mer på hand, speciellt om flera GM finns inblandade. Genom historien kan man påstå att det är ett tvång att återkomma till BP. Varför? Återta kontrollen kanske, iaf mentalt, men också kontrollera att inga misstag gjorts. Kanske slutföra vad som avbrutits.

Några kameror, typ de som används vid åtlar, hade kanske kunnat avslöja ålande "soldater" i terrängen. Hårdbevakning av mobiltrafiken, postionera mm.

Det verkar inte som om de har mer än en sammantagen bedömning och än mer luddigt har åklagarens uttalanden blivit, diffusa ordval, som lägger pannan i veck.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-15 kl. 09:56.
Citera
2013-06-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Luckan kan ha reparerats och låsts efter inventeringen och brutits upp i samband med mordet.
Funderat lite kring det. För all annan verksamhet än kommunal hade det ju varit självklart att fönsterluckan monterats upp direkt (inom nån dag) efter inventeringen. Men nu är det ju kommunen som var ansvarig för byggnaden.. 50/50 att dom skulle ha gjort det?
Citera
2013-06-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.kuriren.nu/pitea/?articleid=6838469
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16822380.ab

Var det kanske *ngve som fick det irriterade sms:et?
Visste han att nåt var på gång att hända?

När en reporter frågade polisledaren om smset, svarade han bl.a. att det är en integritetsfråga. Jag har en känsla att hon smsade till någon som hon har ett förhållande med annars kunde polisen säga att hon skickade sms till sin granne. Och tidningen har pratat med *ngve men han sade ingenting om det.
Citera
2013-06-15, 10:12
Medlem
Citat:
När en reporter frågade polisledaren om smset, svarade han bl.a. att det är en integritetsfråga. Jag har en känsla att hon smsade till någon som hon har ett förhållande med annars kunde polisen säga att hon skickade sms till sin granne. Och tidningen har pratat med *ngve men han sade ingenting om det.

hon kan också ha smsat till en vän.
Citera
2013-06-15, 10:14
Medlem
Citat:

Det irriterade smset hade hon väl skickat till KJ tidigare på dagen, men han hade inte sett det förän senare på kvällen`?
Citera
2013-06-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Det irriterade smset hade hon väl skickat till KJ tidigare på dagen, men han hade inte sett det förän senare på kvällen`?

typ.. låt oss (hypotetiskt) säga att han mördade, styckade och hela alltihop
kan det vara det att han blev svartis, för att hon var irriterad på någon (snubbe) som hon var lite intresserad av, och berättade detta, och när han fick veta det så blev han arg
men hon kom dit och pluggade eller vad det nu än var som försegick där.. och så börjar hon fråga om han läst smset och det slinter..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej. Du förstår inte skriven text.

Om man har sett eller varit med om något brottsligt ska man anmäla det till polisen. Du behöver inte själv vara utsatt alltså. Givetvis! Du ser ett brott, och gör då polisanmälan baserat på vad du sett, som vittne.

Om du däremot tror att du kan företräda någon, så tror du fel. Var och en företräder sig själv, vid polisanmälan. Det är DU som anmäler, du anmäler aldrig i någon annans ställe. Läs igen, tänk efter.

VB kan inte ha anmält i sin killes ställe, hon kan däremot ha anmält någon eller något. Vi talar var och en för oss, och om du vill tipsa, varsågod. Du kan inte anmäla i någons ställe, det är DU som anmäler någon eller något!
Det är nog du som har fel: "Man får ha med sig någon när man gör en polisanmälan. Om man inte vågar eller orkar göra anmälan själv kan man be om hjälp av till exempel en kompis, en förälder eller annan vuxen som man litar på. Kanske någon från skolan, en ungdomsmottagning eller vårdcentral, eller från en tjej- eller killjour. För de allra flesta brott kan anmälan göras av någon annan än den som utsatts"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Mig veterligen har Tråden aldrig lyckats utröna vem det är som mottagit sms:et.
Citera
2013-06-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Mig veterligen har Tråden aldrig lyckats utröna vem det är som mottagit sms:et.

nej jag vet, jag vet bara att jag läste någonstans att det var han.. åtminstonde vad det gällde det irriterade smset..
Citera
2013-06-15, 10:24
Medlem
Det var väl en tjejkompis som bl.a. fått sms, fanns en artikel men hittar det inte nu. Ngn annan kanske hittar?
Min tanke: hon är på stugan, alt är på väg dit och är irriterad över att hamna på en fest?

" En integritetsfråga"
Enligt vad NSD erfar har Vatchareeya Bangsuan sms:at ytterligare minst en annan person än vännen på lördag kväll.

- Det är sånt som ligger i förundersökningen och det är också en integritetsfråga gentemot de personerna. Jag kan inte gå in på några sådana saker.

Kan du säga vad hon sms:ade?
- Nej, absolut inte, om det överhuvudtaget förekommit något sms. Jag kan inte bekräfta något sådant. Allt sådant ligger i förundersökningen, säger Kenneth Rautio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in