2013-06-14, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
Det enda problemet jag har med honom är hans jävla passiva, man borde kunna göra något för att stoppa den eller i alla fall kunna skada honom/avbryta den på något sätt. Det finns ju inget "counterplay" 1v1 mot den, det har ju Riot haft som andledning flera gånger vid remakes/nerfs/buffs och liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Tror inte den kommer kunna bli avbruten i framtiden, men de kommer förmodligen ändra så man kan skada honom under tiden han healar. Hoppas jag åtminstone.
Det skulle vara mycket bättre.

Skulle vara föga förvånande om vi fick se en mejai som passive på någon snart ...
Citera
2013-06-14, 14:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Det skulle vara mycket bättre.

Skulle vara föga förvånande om vi fick se en mejai som passive på någon snart ...
Fast det är ju jävligt stor skillnad på att få gratis AP än att bli återupplivad? För övrigt så har ju Rengar bonetooth Necklace och det är nog det närmaste vi kommer få en passiv mejais.
Citera
2013-06-14, 14:12
Medlem
MacBlades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast det är ju jävligt stor skillnad på att få gratis AP än att bli återupplivad? För övrigt så har ju Rengar bonetooth Necklace och det är nog det närmaste vi kommer få en passiv mejais.

även Victor har ju en sån.. fast den är väl per level och inte per kill..
Citera
2013-06-14, 14:43
Bannlyst
Citat:
Nope, tycker inte skillnaden är stor .

Gratis GA = gratis AP . W/e.
Citera
2013-06-14, 14:53
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:

Veigar? :-)
Citera
2013-06-14, 15:03
Bannlyst
Det är nästan så man knappt vågar skriva Ez längre när man faktiskt menar Ezreal. Tribunal kanske inte alltid fattar det liksom. Nu så tänker jag hela tiden på det eftersom jag ligger i brännzonen... Fan.
Citera
2013-06-14, 15:07
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard

Nja, den är ju snarare baserad på hur många cs man lasthittar med Baleful Strike. I sådana fall kan ju också Nasus Siphoning Strike ses som en sådan spell
Citera
2013-06-14, 15:14
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard
Veigar måste ju faktiskt csa med sin skill för att få Gratis AP. Det går ju om man nu vill att sabba för honom. Nasus har ju en liknande spell också. Och jag tycker båda dem spellsen är riktigt intressanta och roliga, men jag tror inte att det skulle fungera på en AD carry till exempel.

Citat:
Nope, tycker inte skillnaden är stor .

Gratis GA = gratis AP . W/e.
Fast nu är det ju så att alla gubbar har olika passivs, till exempel har Ryze en passiv som ger honom CDR in direkt, Varus har en passiv som ger honom attack speed när han dödar en unit, Tryndamere får crit, också vidare. Att ge en gubbe gratis AP bara genom att den blir högre level skulle bara gå "meh" då faktiskt tryndamere måste göra något för att få sin crit, och den försvinner. Varus får gratis attackspeed genom att döda någon. Thresh måste plocka upp själar där han försätter sig själv i fara för AP & Armor. Ger man en gubbe gratis AP så kan inte spellsen ha bra scaling (Se Thresh) annars blir det bara puckat.
Citera
2013-06-14, 15:58
Medlem
Citat:
Det är nästan så man knappt vågar skriva Ez längre när man faktiskt menar Ezreal. Tribunal kanske inte alltid fattar det liksom. Nu så tänker jag hela tiden på det eftersom jag ligger i brännzonen... Fan.

varför skulle du vilja skriv "ez" enbart?

tror nog inte någon missuppfattar om du skriver "ez, that was a nice ulti" eller "ez, why did you engage?".

Om du är en sån person som är hjärnskadad och skriver såhär får du skylla dig själv
"ez"
"what"
"are you"
"doing?"
Citera
2013-06-14, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
varför skulle du vilja skriv "ez" enbart?

tror nog inte någon missuppfattar om du skriver "ez, that was a nice ulti" eller "ez, why did you engage?".

Om du är en sån person som är hjärnskadad och skriver såhär får du skylla dig själv
"ez"
"what"
"are you"
"doing?"
Tror man kan bli bannad oavsett var i meningen det står. Det är erfarenheten jag har av tribunal.
Citera
2013-06-14, 16:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Tror man kan bli bannad oavsett var i meningen det står. Det är erfarenheten jag har av tribunal.
Har du hamnat i tribunal så är det nog något annat som gjort att du har hamnat där. Att reporta någon för att man ger en posetiv kommentar är ju bara väldigt korkat. Spelar jag ezreal och någon säger "Nice play'd ez" blir jag bara glad ju..
Citera
2013-06-14, 16:10
Medlem
MacBlades avatar
Citat:

menar du att du blivit bannad för att du skrivit "ez"?

Har du själv testat tribunal?
Det har jag.. det är många rapporter man får läsa igenom och alla rapporter på samma person samlas till en sida som man läser igenom sen tar man beslut för den spelare huruvida man anser att den ska bestraffas eller frias.

Det är dock inte bara en persons röst som räknas utan det är ett gäng som får samma antal rapporter och gör individuella beslut huruvida bestraffning ska utgå eller frias.
är det överhängade på bestraffning så blir det så annars frias man.

Med andra ord krävs det ganska mycket för att man ska bli straffad/bannad.

Det är iallafall min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in