Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Troligtvis har du rätt. Jag har bara svårt att tro att KJ skulle vara så korkad att han direkt leder polisen till sig själv. Jag håller mig ändå till torped (som planterat spår) anlitad av AN ett tag till, tills annat bevisats, vilket kanske blir redan idag kl 13. Och jag vet att jag i tråden framstår som en idiot... men jag är ju inte här för att framstå som smart

Som många redan skrivit i tråden: Man vill inte tro att ett fall kan vara så här enkelt. Mao blandar man in känslor och egna preferenser som kanske ibland motsäger logiken...
Edit: Det läskiga är ju egentligen, att de som har bäst chans att komma undan med ett mord är de som är erfarna läsare i dessa brottstrådar på flashback...

Har också den där "torped-teorin" lite i bakfickan. Oc blotta tanken på att han sitter där som en oskyldig man och faktiskt inte
kan ge någon förklaring till hur blodet hamnat i hans bil (om det nu är i hans bil, hittills verkar det vara en tidningssanning ej bekräftad av polis och åklagare?)... Fasansfullt såklart. Men, då borde han förstås veta vem som haft tillgång till hans bil på ett eller annat sätt, och kläckt ur sig det namnet för länge sen. Alternativet är ju att någon "lånat" hans bil olovligen, och då blir det genast mer långsökt.