2013-06-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tvivlar jag starkt på. Det var nog någon som bar mobilen. Men signalerna visar var mobilen befann sig, inte var ägaren befann sig.

Den kanske ligger i en (gul) plastpåse som blivit kastad i älven och glidit söderut och vid 21 sjönk den?
Citera
2013-06-14, 11:03
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Troligtvis har du rätt. Jag har bara svårt att tro att KJ skulle vara så korkad att han direkt leder polisen till sig själv. Jag håller mig ändå till torped (som planterat spår) anlitad av AN ett tag till, tills annat bevisats, vilket kanske blir redan idag kl 13. Och jag vet att jag i tråden framstår som en idiot... men jag är ju inte här för att framstå som smart Som många redan skrivit i tråden: Man vill inte tro att ett fall kan vara så här enkelt. Mao blandar man in känslor och egna preferenser som kanske ibland motsäger logiken...

Edit: Det läskiga är ju egentligen, att de som har bäst chans att komma undan med ett mord är de som är erfarna läsare i dessa brottstrådar på flashback...
Har också den där "torped-teorin" lite i bakfickan. Oc blotta tanken på att han sitter där som en oskyldig man och faktiskt inte kan ge någon förklaring till hur blodet hamnat i hans bil (om det nu är i hans bil, hittills verkar det vara en tidningssanning ej bekräftad av polis och åklagare?)... Fasansfullt såklart. Men, då borde han förstås veta vem som haft tillgång till hans bil på ett eller annat sätt, och kläckt ur sig det namnet för länge sen. Alternativet är ju att någon "lånat" hans bil olovligen, och då blir det genast mer långsökt.
Citera
2013-06-14, 11:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Den kanske ligger i en (gul) plastpåse som blivit kastad i älven och glidit söderut och vid 21 sjönk den?
Jag tror en gul plastkasse med mobil sjunker fortare än så. Men prova gärna, jag bor för långt från älven.
Citera
2013-06-14, 11:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om din teori och slutsats har bäring mot verkligheten är gärningsmannen en psyksjuk som helt säkert inte är okänd i vården. Men bakom styckmordet på Vatchareeya ligger inte resultatet av psykisk sjukdom, utan någons/någras morbida intresse av att med utstuderad grymhet plåga henne till döds - a show down för att demonstrera vem som är Herre över liv och död. Det är Ondska 87:an, inte sjukdom.
Begreppen ondska/sjukdom kan man ju filosofera kring en rätt bra stund om man sätter sig ner och börjar klura. Finns ens ondska, eller är det rätt och slätt att betraktas som sjukdom? Egentligen? Vilka diagnoser inbegriper drag som skulle kunna kallas onda?
Det enda som är säkert är nog att ingen kan säga säkert vad som är "ondska" och vad som är sjukdom.
Citera
2013-06-14, 11:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag tror en gul plastkasse med mobil sjunker fortare än så. Men prova gärna, jag bor för långt från älven.

Ville bara tillägga att testobjektet bör även vara en SamsungGalaxy för bästa resultat.

Dessutom betyder inte det så mycket heller, ibland händer det att telefoner ger ifrån sig signaler från havets botten.
Citera
2013-06-14, 11:10
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tänk efter själv vad logiken säger.
Kan han om han bara är misstänkt för medgärning på något sätt påverka utredning kommer han att sitta ett bra tag tills efter att dom fallit.

Tänk efter själv-meningen hade jag kunnat leva utan, men tack för svaret. Då finns det alltså en liten möjlighet att han sitter kvar pga av detta och inte att han är huvudmisstänkt längre. Jag tror att det finns mycket mer bevisning än vad de går ut med, antagligen vet vi bara en bråkdel. Sedan om det är bevisning mot KJ och/eller någon annan lär väl tiden utvisa.
Citera
2013-06-14, 11:12
Medlem
iakttagarens avatar
VB:s mobil fick slut på batteri eller stängdes av kl 21, VB mördades troligen den kvällen/natten.
Hur stor är sannolikheten att batteriet tog slut just vid detta tillfälle?
Sannolikheten att brottet i någon form startat kl 21 är mycket stor såvida inte VB alltid glömde att ladda mobilen.
Om kvinnan som setts vid festen i stugan efter kl 21 är hon troligen någon annan.
Citera
2013-06-14, 11:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tänk efter själv-meningen hade jag kunnat leva utan, men tack för svaret. Då finns det alltså en liten möjlighet att han sitter kvar pga av detta och inte att han är huvudmisstänkt längre. Jag tror att det finns mycket mer bevisning än vad de går ut med, antagligen vet vi bara en bråkdel. Sedan om det är bevisning mot KJ och/eller någon annan lär väl tiden utvisa.

Nej, han sitter häktad för mord på sannolika, då kan det inte finnas utrymme för att någon annan är misstänkt/skyldig för samma brott.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-14 kl. 11:14.
Citera
2013-06-14, 11:13
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii

Kan den teorin förklara att VB:s mobil mellan kl 18 och 21 kopplar upp sig till två olika master beroende på var i älven den varit flytande i den gula 'kaschen'?
Citera
2013-06-14, 11:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagaren
VB:s mobil fick slut på batteri eller stängdes av kl 21, VB mördades troligen den kvällen/natten.
Hur stor är sannolikheten att batteriet tog slut just vid detta tillfälle?
Sannolikheten att brottet i någon form startat kl 21 är mycket stor såvida inte VB alltid glömde att ladda mobilen.
Om kvinnan som setts vid festen i stugan efter kl 21 är hon troligen någon annan.

Jag skulle vilja säga att sannolikheten att en mobil dör, på grund av att batteriet är dött eller att telefonen stängs av, samtidigt som ägaren spårlöst försvinner och hittas senare mördad är lika med 0.
Citera
2013-06-14, 11:15
Medlem
Citat:

Jo om den bara innehåller en mobil och inge luft så har den dålig flytförmåga. Men lite kläder och luft så flyter den nog bra. Men den glider nog snabbt ner för älven om den inte stoppas så man kan tänka sig att den fastnat vid standen ibland och kanske någon gren rivit hål i den?
Kan inte säga att jag tror så mycket på denna teori men är inte omöjlig iaf.
Citera
2013-06-14, 11:18
Medlem
KJ visste kanske om att VB:s mobil dog på ngt sätt vid 21 tiden och i hans logiska värld så är det den tidpunkt som han hänger upp sig på och därmed använder sig av. " om jag säger att hon lämnade mig kl 21, då mobilen dog, så kan ju inte jag vara den skyldige. Utan det måste vara ngn annan". Detta är en logik som en med AS mycket väl skulle kunna använda sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in