2013-06-13, 10:10
Medlem
Ska ut och samla lite sniglar idag för att ta reda på ett enkelt och billigt sätt att hålla dom borta från plantorna. Har ni några förslag på något jag ska testa för ni gärna skriva det i tråden jag kommer starta.
Citera
2013-06-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Ska ut och samla lite sniglar idag för att ta reda på ett enkelt och billigt sätt att hålla dom borta från plantorna. Har ni några förslag på något jag ska testa för ni gärna skriva det i tråden jag kommer starta.

Gräv ner en petflaska med lite öl i.
Du kan också linda ett par varv med koppartråd runt stammen på platorna, då kommer dom inte upp.
Myror är bra vakter, dom tycker om allt som tycker om att äta på dina plantor.
Citera
2013-06-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalizor
Växer på bra här
https://anonfiles.com/file/662198acda25a92f2760b81890437747
https://anonfiles.com/file/296ef2827b8be14dacd00ae72390f77e

nice vilken strain och hur gamla är dom ?
Citera
2013-06-13, 18:13
Medlem
kollade in mina plantor idag, dom som jag har på det första stället (8st AK47 från ns) var cirka 40-50 cm höga och ganska biffiga/breda alla hade börjat blomma. dom som jag har på de andra stället (6st AK47 och 1st BB också från ns), där var alla lika stora ca 10-15 cm och börjat sitt fjärde bladpar tror jag att det var
Citera
2013-06-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.sticky
kollade in mina plantor idag, dom som jag har på det första stället (8st AK47 från ns) var cirka 40-50 cm höga och ganska biffiga/breda alla hade börjat blomma. dom som jag har på de andra stället (6st AK47 och 1st BB också från ns), där var alla lika stora ca 10-15 cm och börjat sitt fjärde bladpar tror jag att det var
Nice ska du visa lite bilder då?
Citera
2013-06-13, 18:45
Medlem
Snigel tråden. Kom gärna med förslag. https://www.flashback.org/p43890396#p43890396
Citera
2013-06-13, 19:07
Medlem
Herbalizors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
nice vilken strain och hur gamla är dom ?
6st Auto Viking AK47
2st Auto Viking NL
2st Auto Viking Blue

Ungefär 3-4 veckor gammla.
Citera
2013-06-13, 20:05
Medlem
Gynnares avatar
Hallå i tråden!

Om det skulle regna hårt i 2-3dagar kommer planterna att dö då? Kan ju inte köra 6mil varje dag och sätta upp något regn-skydd...
Citera
2013-06-13, 21:18
Medlem
En liten updatering:

För mig går det inget vidare i år. Jag var tvungen att döda mina 39 bebisar pga välbefogad noja. Kändes inte bra att slita upp dem ur jorden kan jag säga.

Alla plantor jag har (20 eller så) är ytterst små än och har inte växt mycket de senaste två veckorna. Jag har inte gett upp hoppet än eftersom förra årets odling också gick väldigt sakta i början, men drömmarna om en stor och fin skörd är som bortblåsta i och med att jag var tvungen att döda de plantor som skulle bli min huvudskörd.
Vissa plantor visade tecken på näringsbrist så jag tillförde 50 liter kogödsel. Jag hoppas att det kickstartar dem lite.

Några bilder har jag inte men det finns inte så mycket att se än. Vid midsommar bör ni ha lite bilder att åtnjuta, dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Gynnare
Hallå i tråden!

Om det skulle regna hårt i 2-3dagar kommer planterna att dö då? Kan ju inte köra 6mil varje dag och sätta upp något regn-skydd...
Det är vanligtvis inga problem. Det är bara om de är jättesmå som de är extra känsliga för överbevattning.
Citera
2013-06-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hortikultur
En liten updatering:

För mig går det inget vidare i år. Jag var tvungen att döda mina 39 bebisar pga välbefogad noja. Kändes inte bra att slita upp dem ur jorden kan jag säga.

Alla plantor jag har (20 eller så) är ytterst små än och har inte växt mycket de senaste två veckorna. Jag har inte gett upp hoppet än eftersom förra årets odling också gick väldigt sakta i början, men drömmarna om en stor och fin skörd är som bortblåsta i och med att jag var tvungen att döda de plantor som skulle bli min huvudskörd.
Vissa plantor visade tecken på näringsbrist så jag tillförde 50 liter kogödsel. Jag hoppas att det kickstartar dem lite.

Några bilder har jag inte men det finns inte så mycket att se än. Vid midsommar bör ni ha lite bilder att åtnjuta, dock.

Det är vanligtvis inga problem. Det är bara om de är jättesmå som de är extra känsliga för överbevattning.

Om du dödat dina plantor hur kan du ha 20st kvar?
Citera
2013-06-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Om du dödat dina plantor hur kan du ha 20st kvar?
Jag satte ut dem tidigare, för 1-2 veckor sedan. Efter det startade jag de andra fröna, de jag kallade "bebisarna" som levde i torvkrukor.
Citera
2013-06-14, 01:41
Medlem
vad ska man köra med för näring utomhus efter 3-4 veckor när all näring har gått ur p-jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in