Citat:
Ursprungligen postat av
ophiaghushannah
Ja. Vi gör kanske bäst i att förenkla i den mån det går att göra så men samtidigt måste man förhålla
sig till helheten, den samlade bilden av fakta, indicier, omständigheter och andra uppgifter som vi känner till. Jag menar att ingenting utesluter att VB som person kan ha befunnit sig vid stugan den
4:e, antingen innan, under tiden eller efter att hon mördades. Var sedan telefonen befunnit sig exakt och i vems ägo, finns det många alternativa möjligheter till.
KJ har setts med en bolagspåse aktuell dag.
KJ har uppgivit att han druckit öl aktuell dag/kväll.
En fest äger rum i KJ:s familjs stuga aktuell dag.
KJ är den sista som, vad känt är, sett VB i livet.
Att titta på stugan som brottsplats är inte att krångla till det hela.
Fortfarande enkelhet och logik om än hypotetisk.
Telefonens sista signal är inte vid stugan och en enkel förklaring kan vara att den befann sig i ett fordon innan batteri togs ur, innan den laddade ur, innan någon slängde den i ett vattendrag utmed vägen. Det sistnämnda alternativet känns väl också ganska möjligt om någon vill göra sig av med den. Varför det då skulle skett kring Bodsvedjan/sävast med omnejd vet jag inte.
Jag tycker inte att det där med stugan krockar med masterna om man tänker så här, att KJ med vänner anlände till stugan ganska omgående efter det att VB plockats upp vid sitt hem runt 16:00. Fram till 18:40 är det nästan tre timmar då något kan ha skett, vid stugan. Därefter läggs VB kropp i ett fordon och man kör mot Åberget/Sävast för att dumpa kroppen, under tiden slocknar mobilen eller någon stänger av den. Man finner kanske Åberget vara en dålig plats, hittar inget undanskymt ställe, någon kläcker idén om det gula huset, där kan man arbeta ostört.
Vem sågs med KJ på Flottiljvägen när KJ hade en systempåse i handen, och vilket klockslag? Det kan vara innan VB plockades upp, strax före 16:00.
Den myckna biltrafiken vid stugan under kvällen och natten kan bero på att man dels fraktar bort VB kropp, men också återvänder för att hämta saker, kör till dumpningsplatsen och grejar(styckar?) och sedan återvänder till stugan.