2013-06-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Hur kan det göras det på samma mast, har de triangulerat?

Vilka är övriga master de triangulerat mot?
Citera
2013-06-13, 22:43
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Läs detta inslag om DJ så kanske ni också kan utesluta droger och en fest i stugan som slutade i kaos och död.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=5818136

Ska vi hjälpas åt och hålla tråden seriös ?
Tråden är dessvärre hemsk, det går inte att vara seriös utan att någon blir utpekad
Jag vill inte utpeka en oskyldig brorsa, helt säkert är det inte att den utpekade GM är rätt person
Men något lurt är det med historien beträffande den gripne

I andra sammanhang har omvärlden blivit lurad av ytan, denna historia har dock slutat med kaos och död!
Ofta har också verklighet överträffat filmen
Om jag inte miss minner mig har polisen plockat alla inblandade mobiler utom VB, varför lagens företrädare kanske vet rätt väl om vad som egentligen har hänt
Citera
2013-06-13, 22:43
Medlem
succubusans avatar
Det som känns kusligt är att det verkar finnas så lite info om allt detta.

Jag menar har det varit en fest vid stugan och polisen gått ut med det i media då borde varenda vettig människa SOM varit på festen hört av sig och berättat om kvällen, jag menar då om det var en fest där inget konstigt hände. Eller hur?

Boden är en rätt liten stad med ändå finns så väldigt lite info. Det var tal om att det var väldigt lite folk från boden som engagerade sig i skallgång tex.
Citera
2013-06-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte samma mast. Signalen 18:40 fångades upp av Åbergsmasten, 21:00 av Sävastmasten.

Ok, men finns bara en telemast på det området, och resterande master är försvarets signalmaster.

Så samma mast. Kom ihåg att förflyttning kan bekräftas via triangulering utav master.
Citera
2013-06-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Här anklagas inte ! Fler än du och jag läser väl våra inlägg.

NSD: "Stipendiet på 5 000 kronor, för medmänsklig omtanke tilldelades Ungdomensnykterhesförbund:s ordförande i Boden, DJ. D har genom sitt idoga arbete med barn och ungdomar visat stor medmänsklig omtanke."

DJ verkar att vara en väldigt fin kille. Men KJ kanske övertalade DJ för att han skulle hjälpa honom med förflytning av kroppen. Det är svårt att säga nej till storebror.
Citera
2013-06-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja visst, men i det här fallet har det bollats fram och tillbaka om master hit och dit. Om sista ordet stämmer bör mordplatsen vara nära Sävast.

Ja det är inte omöjligt för det är ingen idag iaf mer än GM var den är. Dock så är området väl genomsökt så sannolikheten är jäkligt liten att den är åt Sävast hållet men den finns.
Man kan ju också befunnit sig inom mastområdet när förmodligen GM stängde mobilen.
Nu vet jag tyvärr inte masternas olika täckningsområden så allt blir bara en gissning som det mesta i tråden.
Citera
2013-06-13, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok, men finns bara en telemast på det området, och resterande master är försvarets signalmaster.

Så samma mast. Kom ihåg att förflyttning kan bekräftas via triangulering utav master.
Det finns en mast vid Åberget, 400 m OSO om KJ:s bostad, och en mast i Sävast, 200 m N om MB:s bostad.
Citera
2013-06-13, 22:47
Bannlyst
Citat:
Övervakning ges ju genom att han sitter på rättspsyk, så där är det klart, häktningsförhållanden är ganska goda i Sverige, däremot inte häktningstider, och varför vill du att de skall få det sämre när de hamnar i fängelse än när de sitter i häktet? Trots allt är de ändå människor.

Jag tror du glömde läsa sista meningen i mitt inlägg.

Varför KJ sitter på rättspsyk kan vara just pga häktningen, jag gillar inte att ställa
diagnoser över nätet men genom Bosses uttalanden till media visar KJ det typiska
beteendemönstret man får av häktning.

Varför frågar du?
Därför att jag anser att skillnaden är stor på att vara misstänkt eller dömd, så är det
bara. Bättre svar kan jag inte ge i denna tråd, då blir det OT.
Citera
2013-06-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
jag länkade denna tidigare: http://www.metrolyrics.com/im-on-a-boat-lyrics-the-lonely-island.html
Där har vi förklaringen till båtkommentarerna
Samt att personen på bilden sitter i EN BÅT OCH FISKAR

ÄR man en hängiven fiskare med någon form av normalt naturintresse så är det väl rätt självklart att man blir förbannad av att hitta massa sopor i vattnet

Och om man tänker tanken att BO blev utsatt för något på en båt i detta område och vad man hittat så finns det flera textrader i denna sång som man inte vill associera till. :-(
Citera
2013-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en mast vid Åberget, 400 m OSO om KJ:s bostad, och en mast i Sävast, 200 m N om MB:s bostad.

Japp, och en är militär mast. den på åberget som väl för övrigt till stora delar ligger i sävast är också sävastmasten.
Citera
2013-06-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, och telefonen kastades ut där, med tanke på hur området blivit dubbelt och delvist trippelt avsök, borde inte telefon blivit hittad?

Sen att samtliga signaler skall just ha kommit i Sävastklinten/Åbergsområdet om hon nu varit i stugan känns också lite konstigt.

Citat:
Vilka är övriga master de triangulerat mot?

Förklara du!
Jag vet inte hur detta har gått till men försöker stöta och blöta som de flesta andra.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-13 kl. 22:54.
Citera
2013-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror du glömde läsa sista meningen i mitt inlägg.

Varför KJ sitter på rättspsyk kan vara just pga häktningen, jag gillar inte att ställa
diagnoser över nätet men genom Bosses uttalanden till media visar KJ det typiska
beteendemönstret man får av häktning.

Varför frågar du?
Därför att jag anser att skillnaden är stor på att vara misstänkt eller dömd, så är det
bara. Bättre svar kan jag inte ge i denna tråd, då blir det OT.

Missförstånd, tolkade det som att du tyckte att de på häktets 6 kvadrat skall ha det ännu bättre än de har det, och när de är dömda snarare skall få 3 kvadrat, inte nog med att de är dömda och bortkopplade från omvärlden osv.

Kämpa vidare så löses nog det här fallet, så kan vi snacka straff när vi har skyldif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in