2013-06-13, 22:01
Medlem
Om mitt tidigare inlägg är relevant så pratar vi Luleälven vid Råbäcken (förtöjda båtar) eller lite längre uppströms (också ett antal båtar) vilket stämmer med mobilmast, sökområden och andra iakttagelser i närheten.
Citera
2013-06-13, 22:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tyvärr var hon nog redan död då eftersom KJs picknick med henne gick lite snett. Därför hon vart kvar vid berget när KJ for till festen.

Nu hade vittnet vid stugan sett att en var en kvinna, men det kanske var någon annan än VB?
Citera
2013-06-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, tycker snarare att det verkar väldigt troligt. VB skickade flera irriterade mess vid halv sju, och jag tror att hon satt fast i stugan då. Är det gångavstånd till stan? VB saknade körkort. Hon kan ha blivit "kidnappad" mer eller mindre.

Kidnappad, precis vad som startade polisutredning.

När man väl identifierat KJ som plugg kompisen tog det 24-48 timmar så hade man igång en utredning om människorov och klart är att KJ var i blickfånget direkt hos polisen.
Man köpte alltså inte hans förklaringar och förmodligen så sprack alibi delen också.
Andra tankar var ju att hon höll sig undan frivilligt levde bara "lite" officiellt om man tolkar polisen press.konf 10 maj. Samma att hon skulle trillat/skadat sig mm släppte de den 10'e, man avslutade söken och inriktningen var att hitta VB förmodligen mördad.

Sen hittas VB och det blir en mordutredning och det är samma person som i princip direkt häktas.

Att han är högst inblandad som GM eller minst medGM råder väl knappast några tvivel, nu är det väl att få ihop en gärningsbeskrivning som håller och det kan bli knepigt om man inte hittar MP.

Nya svar från SKL stärker misstanken mot KJ säger åklagare US.
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Som jag skrev tidigare i kväll så tror jag hon var i hanterbart skick och med avtagen och avslagen telefon när hon transporterades från skjutfältet till stugan för vidare nöjen för övriga deltagare i gruppgemenskapen.

Läs detta inslag om DJ så kanske ni också kan utesluta droger och en fest i stugan som slutade i kaos och död.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=5818136

Ska vi hjälpas åt och hålla tråden seriös ?
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan det ha gått till så här: KJ planerar "fest", men festen går ut på att utnyttja VB. Hon körs till stugan, där finns flera grabbar. Det börjar "trevligt" tidig kväll, förutom att VB är förbannad på att hon blir ditförd mot sin vilja, hon skulle ju studera hemma hos KJ...

VB utsätts för övergrepp av killarna (det kan vara alltifrån retards till den här RÅL (hur smart är han?) och sedan spårar det ur totalt. KJ grips, övriga skickar kryptiska meddelanden (eller så är det andra grabbar) och de håller tyst, har kommit överens om det.

Frågan är om kroppen hade brännskador? I så fall verkar teorin om att "det brann vid stugan" tyvärr obehagligt logisk.

Så kan det gått till. VB kanske var arg för hon skulle hem tidigt för hon hade ju önskat en speciell thailändsk efterrätt av mamman och så var hon ju tvungen att plugga inför tentan på måndagen.
Frågan är alibit KJ har, som brorsan givit. Ljuger brorsan eller spelade de tv-spel där i stugan och inte hemma hos brorsan (till en början)? Jag får inte ihop den biten.
De kan ha bränt kläder kanske...eller gjort brasa utomhus, men det var väl rätt kallt då? Inte ute-sittar-temperaturer. Är det grillning det handlar om ser man väl det.
Citera
2013-06-13, 22:07
Medlem
Jag har för mig att fest i stugan kom för 10-12 dagar sedan upp i tråden och polisen visste om det. Men varför blev festen i sommarstugan intressant nu? Jag gissar att man har hittat blod där.
Senast redigerad av matematiker 2013-06-13 kl. 22:10.
Citera
2013-06-13, 22:07
Medlem
Någon som har länk till DJ's facebook? Borde la inte va så svårt att hitta personerna från festen?
Citera
2013-06-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Någon av dessa festdeltagare kanske bara var där och förfestade i stugan inför huvudbegivenheten -utgång i Luleå. Kanske chaufför + VB körde någon till Luleå? Kanske någon av festdeltagarna på onykter kaliber stal hennes telefon där i stugan och senare passerade sävastklint på sin väg till annan adress...men utan VB? Det finns ingenting av allmän kännedom som anger var telefonen befann sig mellan 18.40 fram till 21.00. Kanske åkte man gemensamt och hämtade någon bortåt sävasthållet vid 18.40 tiden för att sedan bege sig till förfest/fest i stugan.
Kanske..
Stugan är väl fortfarande eller till alldeles nyligen avspärrad av en anledning...
Ja, och telefonen kastades ut där, med tanke på hur området blivit dubbelt och delvist trippelt avsök, borde inte telefon blivit hittad?

Sen att samtliga signaler skall just ha kommit i Sävastklinten/Åbergsområdet om hon nu varit i stugan känns också lite konstigt.
Citera
2013-06-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Någon som har länk till DJ's facebook? Borde la inte va så svårt att hitta personerna från festen?

Tycker vi inte skall dra in fler i familjen innan gripanden görs utav fler i familjen, utan att vi lämnar denna familj som säkerligen fått lida nog redan med sonen och broderns häktning. Låt dessa behålla det minsta av värdigt liv de kan innan annat framkommer. Snälla.
Citera
2013-06-13, 22:10
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att fest i stugan kom för 10-12 dagar sedan upp i tråden och polisen visste om det. Men varför blev sommarstugan intressant nu? Jag gissar att man har hittat blod där.
Det har inte framkommit att man har hittat något särskilt i sommarstugan, däremot stod det i NSD idag att polisen i helgen ska ha fått nya vittnesuppgifter om sommarstugan:

Citat:
"Under helgen fick polisen ta del av nya uppgifter om sommarstugan. Den kväll då Vatchareeya Bangsuan försvann, 4 maj, var det aktiviteter i stugan, enligt ett vittne. Vittnet har uppgett till polisen att cirka fem personer, varav en kvinna, befann sig på platsen.

Vittnet, som inte kan säga om kvinnan var den mördade 20-åringen, hävdar att bilar körde fram och tillbaka ända till 02.30-tiden. Det var högljutt och eldades intill stugan."
Citera
2013-06-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag säger så här, skit i de där jäkla masterna, frågan har ältats i varenda försvinnandetråd tror jag, och inte i ett enda fall av de jag hängt med i har jag känt mig övertygad om det som sagts om master och positionering, finns lika många bud som skribenter. Bortse från mastfaktorn, det har lika mycket trovärdighet som anonyma PM om du frågar mig.

Ibland kopplar mobilen upp sig mot närmsta mast, men vid överbelastning mot en annan, och är det söndag efter klockan tretton blir det en tredje mast, för att inte nämna hockey-vm, då kommer en fjärde mast på fråga. Ironi, javisst, dock är det ingen som kan visa källa på hur det fungerar för då kommer en annan med en annan källa som säger något annat, suck!

Jo fast ligger inte Åberget mellan Bodsvedjan och Sävastmasten? Går inte signalerna dåligt genom berg? Inte så flackt. Samt brukar det vara någon större belastning på masterna kring Boden, ingen större ort direkt och under hockey-vm sitter väl de flesta klistrade framför tvn och belastas mobilnätet så hårt egentligen? Sävast är ju större än Bodsvedjan och nära områden då de flesta i närheten av Bodsvedjan är industri och affärslokaler vilket borde betyda högre tryck på masten i Bodsvedjan under vardagar när fler folk rör sig i närområdet?

Edit: hade det rört sig om ett flackt landskap utan större kupering så hade mastbyten inte haft någon betydelse. Samt att det rör sig om fler folk i Sävast än Bodsvedjan med omnejd den tiden finner jag det märkligt.
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-06-13 kl. 22:20.
Citera
2013-06-13, 22:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Läs detta inslag om DJ så kanske ni också kan utesluta droger och en fest i stugan som slutade i kaos och död.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=5818136

Ska vi hjälpas åt och hålla tråden seriös ?

Jag har snarare friat DJ i mina inlägg i kväll om du läser på lite innan du anklagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in