2013-06-13, 20:40
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Jag har inga som helst problem att avsluta en relation, jag tror inte du förstår varför jag utnyttjar dessa. Tycker du att jag är skyldig dessa "snälla" killar något när de försöker köpa mig med sin falska vänskap och gåvor? Möjligt att det är fel att utnyttja dem, men det är förbannat kul och jag känner mig inte ett dugg skyldig.

Var rak och ärlig istället för att utnyttja dem, gör du ändå det ja då får du räkna med att få dåligt rykte som en person som utnyttjar andra för egen vinnings skull, den stämpeln kan vara svår att tvätta bort.
Citera
2013-06-13, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Var lär du känna killarNa ?

De "snälla" killarna eller bara killar? Om det är de "snälla" så brukar det vara på någon hemmafest eller att man kanske träffas några kompisar och gör något, ofta brukar de aldrig säga något förutom kanske hej. Sedan addar de på Facebook och börjar försöka nästla sig in, nu har jag träffat en av mina bästa vänner på det viset men han var snäll på ett genuint sätt och inte efterhängsen och desperat.
Citera
2013-06-13, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Var rak och ärlig istället för att utnyttja dem, gör du ändå det ja då får du räkna med att få dåligt rykte som en person som utnyttjar andra för egen vinnings skull, den stämpeln kan vara svår att tvätta bort.

Tänk vad lite jag bryr mig om vad andra tycker om mig, jag har flera bra manliga vänner som jag utan problem kan bjuda på käk om de har ont om pengar eller bio. Det är just dessa "snälla" falska killar jag använder och föraktar.
Citera
2013-06-13, 20:46
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
"Var rak och ärlig"
Om grisar kunde flyga.. att vara "rak och ärlig" är helt inkompatibelt med att vara ett falsk, slemmigt sliddjur.
Citera
2013-06-13, 20:48
Medlem
Citat:
Jag är 23 år gammal och ser väl ganska bra ut, vad jag vill ha sagt med detta är att "snälla" killar flockas runt mig. Jag får ideligen förslag om att gå ut och äta eller varför inte gå på bio, dessa killar har hela tiden massor med förslag bara för att få vara i min närhet. Efter en kortare tid som aktiv inom singelmarknaden var mönstret tydligt, "snälla" killar och såkallade badboys är samma sorts människa där den enda skillnaden är utseendet eller självsäkerheten.

Det finns förstås andra sorters killar, som alltid är att föredra men jag ansåg att dessa kryp till "snälla" killar som inte vågade stå för att de bara ville använda mig sexuellt precis som alla töntiga badboys behövde få betala lite för sin falskhet. Jag började låta dem göra mina hemtentor, betala för min mat på krogen eller varför inte hämta upp mig efter en vända på stan då jag inte ville betala för en taxi.

Varje gång sitter dessa små människor som tror att dem är snälla, för att de gör mig tjänster i hopp om utbyte av sex eller förhållande och gnäller om att de blir behandlade som luft. De tror att om dom bara ser bättre ut så kommer tjejerna flockas till dom trots deras usla och falska personlighet.

Från min synvinkel som tjej så är ni till för att användas, ni är "snälla" med falska intentioner och jag vet att de alla vill inget hellre än att knulla med mig så varför skulle jag respektera dessa fega kräk?

Jag har ett nytt konto för att jag vill inte att de killar på Flashback som jag använder såhär skall se vem jag är, jag tycker dock att det är viktigt att de få som har självinsikt förstår hur det är ifrån en tjejs sida. Ni är inte snälla, ni är falska.

hur vet du att de bara är de. Vad är de för fel med att ge dem sex de kanske stannar och vill umgås mer med dig de vet du inte alls. De finns faktiskt skydd också du kan använda mot sjukdomar och oönskade graviditeter. Sen om du ändå bara känner dig blåst av dessa killar låt dem vara isstället vad är problemet så slipper du dem du är ju lika falsk själv de kan leda till hämnd så låt bli med de att utnyttja dem
Citera
2013-06-13, 20:56
Medlem
Citat:
Du missförstår, jag menar de som inte vågar bjuda ut en utan låtsas vara din vän och sedan börjar betala och göra saker för dig för att de förväntar sig sex. Det är väl inte så svårt att relatera till sådana, du har säkerligen träffat flera sådana som helt plötsligt vill ha sex med dig bland dina vänner.

Jaha, jag missförstod dig lite där!

Jag trodde du menade de som är genuint intresserade, inte sådana som hänger med dig i din vänskapskrets och intalar dig att ni är vänner för att sedan lägga in en stöt.
Sådana finns det också jag vet.
Dom håller jag med om att man kan utnyttja, sådant spel märker man rättså snart.

Men dom killar som är snälla och visar intresse genom att, ja du vet, de är lite sådär överdrivet försiktiga men försöker ändå bjuda ut dig på roliga saker- dessa menar jag att de borde kanske bli lite mer starka i sin personlighet - utan att gå in och försöka bli "vän" som i det fallet ovan.
Dehär killarna kanske bjuder ut dig en gång, tar du det så kan det visa sig vara en bra kille. Tar du det inte så ger de upp rätt så fort eller accepterar att bli din kompis men de kommer aldrig våga gå över kompis gränsen som de falska killarna som du pratar om haha.
Citera
2013-06-13, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelblandning
Jaha, jag missförstod dig lite där!

Jag trodde du menade de som är genuint intresserade, inte sådana som hänger med dig i din vänskapskrets och intalar dig att ni är vänner för att sedan lägga in en stöt.
Sådana finns det också jag vet.
Dom håller jag med om att man kan utnyttja, sådant spel märker man rättså snart.

Men dom killar som är snälla och visar intresse genom att, ja du vet, de är lite sådär överdrivet försiktiga men försöker ändå bjuda ut dig på roliga saker- dessa menar jag att de borde kanske bli lite mer starka i sin personlighet - utan att gå in och försöka bli "vän" som i det fallet ovan.
Dehär killarna kanske bjuder ut dig en gång, tar du det så kan det visa sig vara en bra kille. Tar du det inte så ger de upp rätt så fort eller accepterar att bli din kompis men de kommer aldrig våga gå över kompis gränsen som de falska killarna som du pratar om haha.

Precis, det finns riktigt snälla killar och dessa som försöker lura en. De första är guld värda, och ibland kan man missa dom men det är ju dom som luras fel. Går ju knappt att lita på någon som vill vara snäll mot en längre, även om dom som du säger aldrig skulle gå över kompisgränsen självmant.
Citera
2013-06-13, 21:02
Moderator
v50s avatar
Citat:
Tänk vad lite jag bryr mig om vad andra tycker om mig, jag har flera bra manliga vänner som jag utan problem kan bjuda på käk om de har ont om pengar eller bio. Det är just dessa "snälla" falska killar jag använder och föraktar.

Du kanske inte tänker på det nu men på sikt så kommer du med stor sannolikhet göra det fast då kanske det är för sent om du lyckats få ett mindre smickrande rykte om dig
Citera
2013-06-13, 21:04
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Om grisar kunde flyga.. att vara "rak och ärlig" är helt inkompatibelt med att vara ett falsk, slemmigt sliddjur.

Nu föredrar jag att inte kalla tjejer för slidjur då jag tycker det är nedvärderande mot kvinnor som grupp vilket är fel dock finns det en grupp som inte är så mycket att hänga i granen bland kvinnorna. Men i sak är det så att många kvinnor har synnerligen svårt att vara just rak och ärlig även om det finns sådana som klarar av det men de är förhållandevis få.
Citera
2013-06-13, 21:38
Medlem
Du avskyr alltså falskt och bedrägligt beteende och för att råda bot på sånt, lära dem en läxa, göra världen till ett lite bättre ställe, så beter du dig - falskt och bedrägligt?

Jag vet inte jag, om det är en så himla bra plan, faktiskt. Nu har du ju bara ökat på antalet falska, bedrägliga personer. Det vore klädsammare, tycker jag, att skaffa sig lite ryggrad och mena allvar med sina principer, eller att erkänna att du inte är bättre själv och egentligen tycker att det är rätt OK att försöka utnyttja folk.
Citera
2013-06-13, 21:49
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Jag är 23 år gammal och ser väl ganska bra ut, vad jag vill ha sagt med detta är att "snälla" killar flockas runt mig. Jag får ideligen förslag om att gå ut och äta eller varför inte gå på bio, dessa killar har hela tiden massor med förslag bara för att få vara i min närhet. Efter en kortare tid som aktiv inom singelmarknaden var mönstret tydligt, "snälla" killar och såkallade badboys är samma sorts människa där den enda skillnaden är utseendet eller självsäkerheten.

Det finns förstås andra sorters killar, som alltid är att föredra men jag ansåg att dessa kryp till "snälla" killar som inte vågade stå för att de bara ville använda mig sexuellt precis som alla töntiga badboys behövde få betala lite för sin falskhet. Jag började låta dem göra mina hemtentor, betala för min mat på krogen eller varför inte hämta upp mig efter en vända på stan då jag inte ville betala för en taxi.

Varje gång sitter dessa små människor som tror att dem är snälla, för att de gör mig tjänster i hopp om utbyte av sex eller förhållande och gnäller om att de blir behandlade som luft. De tror att om dom bara ser bättre ut så kommer tjejerna flockas till dom trots deras usla och falska personlighet.

Från min synvinkel som tjej så är ni till för att användas, ni är "snälla" med falska intentioner och jag vet att de alla vill inget hellre än att knulla med mig så varför skulle jag respektera dessa fega kräk?

Jag har ett nytt konto för att jag vill inte att de killar på Flashback som jag använder såhär skall se vem jag är, jag tycker dock att det är viktigt att de få som har självinsikt förstår hur det är ifrån en tjejs sida. Ni är inte snälla, ni är falska.

Vilken snygg tjej har inte det som du? Jag skulle aldrig låta mig hunsas runt av dig, så jag antar att jag är en bad boy. Jag skulle lätt belöna dig med middagar och upphämtningar, om du knullade mig då och då.
Citera
2013-06-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ja, jag utnyttjar dem som är falska. Jag har inget problem att utnyttja potentiella rovdjur som drogar tjejer för att få knulla eller försöker nästla sig in som en vän. Jag är ledsen att du känner dig träffad likt många i den här tråden, jag kan bara beklaga att du inte har en personlighet och att du vill köpa dig till sex.
Fast hur vet du att de bara är ute efter att ligga med dig? De kanske vill lära känna dig lite bättre och vet inte riktigt hur de ska uttrycka sig. Om de genom att vara mesigt snälla bara är ute efter sex så är det en mycket dålig strategi som de knappast haft någon större lycka med. Fördomsfull som jag är så tror jag inte det är många mesigt snälla killar med en sådan strategi.

Tänkt om du inte är så bra på att läsa folk som du tror och det "potentiella rovdjur som drogar tjejer för att få knulla" i själva verket är en snäll kille som inget annat vill än att lära känna dig?

Men risk för tillsägelse så kan jag inte låta bli att tänka på att TS inte riktigt har rent mjöl i påsen utan är en kortväxt person, låt säga ungefär 152 cm lång, som söker ryggdunk från andra personer med liknande personlighet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in