2013-06-13, 19:39
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shahpour
Du har aldrig funderat på att de kanske har rätt? Eller blir du bara mer hatisk och anti och tror alla andra har fel ju mer du får emot dig?

jag tar ingenting för givet som media eller någon annan skriver till skillnad från många andra. Samma nyhet bör alltid granskas ur flera perspektiv både primära och sekundära källor. Därav har jag inte funderat på om de kanske har rätt, eftersom jag VET att de inte har det...
Sedan bör man även syna metodiken kring rapporten i sömmarna, hur urvalen gjorts, vilka antaganden som gjorts, hur man definierat begreppen, hur beräkningarna är gjorda etc och inte bara köpa resultatet, men i det här fallet var ju inte ens resultatet det som DN ljög om.
Senast redigerad av Ministry.of.Truth 2013-06-13 kl. 19:42.
Citera
2013-06-13, 19:40
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Eller att finnarna är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Ja, särskilt knivbrott!
Citera
2013-06-13, 19:40
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad
¨Han menar: Om du inte sväljer och godkänner hela undersökningen, utan att ens reflektera över metod och tillvägagångssätt, samt om du läser mer ur själva rapporten än vadsom rapporteras i DN så är du RASIST!

Ta tex busschaufförerna här i huvudstaden; nästan bara invandrare.
Samma sak med städare.
Om dessa personer "snor våra jobb", varför är det så få svenskar som söker sig till dessa yrken?

Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
När det visar sig att invandring inte kostar de pengar som rasisterna påstår, måste rasisterna börja ta till de rasistiska argument de tidigare försökt dölja. Det hela kokar ju ner till att man inte gillar människor med visst utseende.

Eller att de aldrig får ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Nu är du ju iof rasist så...

Där satte du nog huvudet på spiken.
Citera
2013-06-13, 19:41
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Räknar du med infrastrukturkostnader så lär inte du och väldigt många andra svenskar heller gå plus för samhället.

Med andra ord borde vi ha ett rejält minus i statsbudgeten - VARJE ÅR!

Nä, kom tillbaks när du har något vettigt att säga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Men skärp dig. Är det något fel med innehållet i artikeln? Stämmer inte innehållet? Isåfall, påpeka gärna. Du får absolut länka till Aftonbladet, när det handlar om fakta. Däremot är det oväsentligt att länka till Aftonbladet om det är ett blogginlägg av Lena Melin.
Jaha jag får länka till Aftonbladet men bara när det passar dig. Har inte artikeln en källa som du kan länka till istället för artikeln, jag vill inte stödja sådana sajter.
Citera
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Enligt rapporten genererar genomsnittssvenskan 6815 euro och genomsnittsinvandraren 896 euro till försörjningen av vårat välfärdssystem.

Hur tror ni Sverige skulle se ut om alla "bidrog" med enbart 896 euro?

Snitten visar ju även intjäningsförmåga. När det gäller genomsnittet för invandrare finns det en väldigt liten grupp som tjänar enormt mycket som drar upp snittet för snyltarna.

Att svenskarna bidrar till 80% av välfärden och invandrarna 20% är dessutom ett bra bevis på varför vi måste ha fördelningspolitik och varför många invandrartäta kommuner blöder. För mycket invandrare på ett och samma ställe blir en katastrof.
Citera
2013-06-13, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
jag tar ingenting för givet som media eller någon annan skriver till skillnad från många andra. Samma nyhet bör alltid granskas ur flera perspektiv både primära och sekundära källor. Därav har jag inte funderat på om de kanske har rätt, eftersom jag VET att de inte har det...
Sedan bör man även syna metodiken kring rapporten i sömmarna, hur urvalen gjorts, vilka antaganden som gjorts, hur man definierat begreppen, hur beräkningarna är gjorda etc och inte bara köpa resultatet, men i det här fallet var ju inte ens resultatet det som DN ljög om.
När du använder ordet vet börjar jag bli tveksam.
Citera
2013-06-13, 19:47
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Snitten visar ju även intjäningsförmåga. När det gäller genomsnittet för invandrare finns det en väldigt liten grupp som tjänar enormt mycket som drar upp snittet för snyltarna.

Att svenskarna bidrar till 80% av välfärden och invandrarna 20% är dessutom ett bra bevis på varför vi måste ha fördelningspolitik och varför många invandrartäta kommuner blöder. För mycket invandrare på ett och samma ställe blir en katastrof.
Men så är det så bland svenskar!

Men tror du att samhälle skulle fungera om det bara bodde en massa direktörer i den?
Det självklara svaret är NEJ! Därför ska man inte stirra sig på pengar, det är bara ett medel. Finns det inga tjänster och varor att köpa är de värdelösa.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Haha nu ser jag att SvD toppar med: "invandringen, en plusaffär för Sverige".

1. Rapporten talar snarare om ett neutralt läge, varken särskilt mycket plus eller minus om man bemödar sig att läsa lite.

2. Som synes i tabell 3.2 så gör Sverige ett underskott på invandringen med 2% av BNP enligt rapporten. Det är alltså inte en plusaffär för Sverige.

Det är verkligen skitjournalistik vi har i det här landet.
Citera
Medlem
Ingen som har någonting sakligt att säga om studien? Enda jag sett som gjort ett sakligt inlägg i hela tråden är Nymfhane

Citat:
Drygt 400sidor och du hittar inte större fel?

Allt han säger är därtill fel.

Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
2. Som synes i tabell 3.2 så gör Sverige ett underskott på invandringen med 2% av BNP enligt rapporten. Det är alltså inte en plusaffär för Sverige.

Det framgår inte alls av tabell 3.2 att man gör en förlust på 2%. Man tar upp tidigare studier, Ekbergs studie är på 1994, det var nästan 20 år sedan.
Senast redigerad av Visf 2013-06-13 kl. 19:53.
Citera
2013-06-13, 19:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja du och de med rasseåsikter lär dö ut relativt snart om du inte anpassar dig och inser att det är gott att leva istället för att gnälla som sura gubbar dygnet runt.
Ser att du fortfarande inte har svarat på min fråga om du kunde hänvisa till någon typ av rapport som visar att alla folkslag är lika bortsett från de uppenbara skillnaderna vi kan se med blotta ögat. Se inlägg #249 för min ursprungliga fråga.
Citera
2013-06-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples

Det är exakt detta jag vill påvisa för dem som försöker hävda att invandringen helt plötsligt skall ses som en plusaffär. Att hävda de bidrar är bara rent nonsens då genomsnittspersonen i Sverige kostar betydligt mer varje år välfärdsmässigt än 896 euro. Skall de bidra måste de generera lite mer än hälften av genomsnittssvenskens 6815 euro annars snyltar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in