2013-06-16, 18:49
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Nu verkar det även som att Holloway lämnar, även om det var väntat. Iom den här regeln att ersättningen/spelare ökar ifall fler än 10 lämnar, hur mycket var det den skulle öka till?

Var det alla lags spelare som sammanlagt måste vara minst 10?

Hur många har lämnat hittills?

Lindberg
Granberg
Raffl
Forsberg(?)
Holloway(?)
Nygren(?)
Lämnat behöver de inte vara. De som skrivit på räknas även in i detta.

Så Lundström,A.Forsberg, Tom.Nilsson, Collberg (?), Eriksson är de jag kan komma på utöver det du skrev utan att börja leta på EP.

Dock är jag osäker på hur är med utbetalning på tex Holloway eftersom han redan en gång haft kontrakt med sitt NHL lag.
Senast redigerad av €ric 2013-06-16 kl. 18:52.
2013-06-16, 18:53
Medlem
Holloway räknas väl inte i det där? Är ju hans andra NHL-kontrakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Om det redovisades i bokslutet 2012 så kan de ju ha fått pengarna i juni/juli 2011 redan?
Jodå, men Rundblad signade ju redan 2010 så hade pengarna kommit när de skriver under bör väl det ha redovisats 2011?
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Man får pengar när kontraktet skrivs
Låter konstigt med tanke på ovanstående. Kanske bara var ett specialfall då.

Edit: Får väl se på årsmötet snart om man inkluderar ersättningen för Lindberg och Granberg som skrev på förra sommaren. Om inte återgår jag till föregående tes eller formar en ny om konstiga bokslut.
Senast redigerad av atreyeri 2013-06-16 kl. 19:07.
2013-06-16, 19:00
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Lämnat behöver de inte vara. De som skrivit på räknas även in i detta.

Så Lundström,A.Forsberg, Tom.Nilsson, Collberg (?), Eriksson är de jag kan komma på utöver det du skrev utan att börja leta på EP.

Dock är jag osäker på hur är med utbetalning på tex Holloway eftersom han redan en gång haft kontrakt med sitt NHL lag.

Emanuelsson as well
2013-06-16, 19:17
Medlem
Ferross avatar
Förut så fick man pengarna när kontraktet skrevs, om det inte ändrats väldigt nyligen så är det så det fungerar nu med. Ser inte varför det skulle fungera på något annat sätt heller, när NHL-klubben skriver kontrakt så är det de som har kontrollen och bör således betala samtidigt.
2013-06-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Förut så fick man pengarna när kontraktet skrevs, om det inte ändrats väldigt nyligen så är det så det fungerar nu med. Ser inte varför det skulle fungera på något annat sätt heller, när NHL-klubben skriver kontrakt så är det de som har kontrollen och bör således betala samtidigt.
Ni har helt rätt, efter en lite mer nogrann koll utelämnade Skellefteå bara NHL-ersättningarna och redovisade det 2012 av någon anledning.
Med andra ord kommer förmodligen inte pengarna för Lindberg och Granberg Maj/Juni 2012 och Eriksson och Emanuelsson Juni 2013 redovisas i år heller.
2013-06-17, 09:57
Medlem
siryessirs avatar
http://www.vaxjolakers.se/artikel/38231/

Scott Munroe till Växjö.

Känns som en chansning.
2013-06-17, 10:33
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.vaxjolakers.se/artikel/38231/

Scott Munroe till Växjö.

Känns som en chansning.
Verkligen. Med tanke på pengarna man lagt på andra delar av laget så väljer man att köra rejäla chansningar på kanske den viktigaste.

Men de är jag glad för. Jag hade hoppats att Växjö skulle köra en chansning här och förhoppningsvis går den åt helvete.
2013-06-17, 12:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Verkligen. Med tanke på pengarna man lagt på andra delar av laget så väljer man att köra rejäla chansningar på kanske den viktigaste.

Men de är jag glad för. Jag hade hoppats att Växjö skulle köra en chansning här och förhoppningsvis går den åt helvete.

Det snackades om Gustavsson, Ersberg, Backlund osv, men det slutar med en rejäl chansning på en Nordamerikan. Det känns som att man lika gärna hade kunnat plocka tillbaka Alsenfelt.

Modigs självförtroende verkar ju hindra honom något enormt i utvecklingen. Där ska man nog inte hoppas alltför mycket. Även om han nu är jäkligt duktig ibland.
Senast redigerad av siryessir 2013-06-17 kl. 13:00.
2013-06-17, 14:31
Medlem
För att fortsätta i konversationen angående hur mycket Modo betalade för Hensick / att han endast kom för pengar:

"Då det gäller Hensick så är det en prestigevärvning, men Näslund menar att det handlar om andra värden än pengar.
– Enligt agenten stod Modo högt i kurs då vi har ett gott rykte i Nordamerika. Hockeyvärlden är liten och spelarna pratar med varandra. T.J. säger att han kommer känna sig trygg här."

http://allehanda.se/sport/modo/1.5990783--jattenojd-over-truppen-

Jag har för mig att det var precis det här jag sa för några dagar sedan, men vissa av er kan ju fortsätta famla i mörker.
2013-06-17, 14:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
För att fortsätta i konversationen angående hur mycket Modo betalade för Hensick / att han endast kom för pengar:

"Då det gäller Hensick så är det en prestigevärvning, men Näslund menar att det handlar om andra värden än pengar.
– Enligt agenten stod Modo högt i kurs då vi har ett gott rykte i Nordamerika. Hockeyvärlden är liten och spelarna pratar med varandra. T.J. säger att han kommer känna sig trygg här."

http://allehanda.se/sport/modo/1.5990783--jattenojd-over-truppen-

Jag har för mig att det var precis det här jag sa för några dagar sedan, men vissa av er kan ju fortsätta famla i mörker.

Vad skulle Näslund ha sagt? "Hensick var svindyr och vi satsade som vanligt pengar som vi inte hade, men det ordnar sig säkert ändå.". Har någon sportchef gått ut och sagt att vi fick betala riktigt stora pengar för den här killen då han inte riktigt ville hit?

Visst får du gärna fortsätta tro att Hensick sänkte lönen till juniornivå bara för att få vandra på samma gator som Foppa, men det är nog inte många fler än modoiter som tror det.

Jag hoppas att du förstår att även om han skulle tjäna femtusen mindre i månaden i Modo jämfört med Frölunda så är han fortfarande dyr.

http://allehanda.se/1.5979819

Länken under din länk var snarare mer intressant.
Senast redigerad av siryessir 2013-06-17 kl. 14:56.
2013-06-17, 15:00
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:

Får jag be snällt om att du sparar hatet till om det faktiskt går dåligt??

Mvh.
2013-06-17, 15:05
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Får jag be snällt om att du sparar hatet till om det faktiskt går dåligt??

Mvh.

Tror snarare att det handlar om att han hoppas på att Växjö går sämre än AIK. Vilket jag tvivlar på, men råttorna brukar ju kunna överraska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in