2013-06-13, 15:27
Bannlyst
Tycker det låter kanon jag.
Skräpet kan hålla sig till skräpet så empatilösa golddiggers och "snälla" killar känns som en alldeles utmärkt kombination.
Citera
2013-06-13, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Du kan ju inte prata om att generalisera när du har bilden av att alla "snälla" killar bara är så för att de vill ligga med dig. I övrigt, sluta leka martyr. Fraser som "Jag kanske inte får ta bilder på mig själv alls, för om jag gör det så måste det betyda att jag behöver uppmärksamhet och jag kan inte bara tycka att det var en jävligt bra hårdag för en gångs skull?" fungerar inte. Du sa det bästa själv, herregud.

Uppenbarligen pratar jag om killar som har epitetet "snälla" som ursäkt för sin falskhet.
Citera
2013-06-13, 15:28
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towarti
Skillnaden är att den ena är en snäll kille på riktigt och den andra är ett falskt kräk med falska löften om vänskap för att få knulla.

Precis. Den andra typen gör du helt rätt att utnyttja bäst du vill.

Å andra sidan hade jag nog inte velat ligga med den "riktiga" snälla killen heller om jag varit tjej, så det är väl lite pest eller kolera.

Det är svårt med de här definitionerna. Jag har svårt att kategorisera mig själv som varken "snäll", badboy", "alfa" eller "nörd". Under min högstadietid var det enkelt, då blev jag helt röd i ansiktet och lutade mig bort om jag tvingades sitta jämte en tjej - så pass nervös blev jag. Nu är det ju inte direkt så längre.
Citera
2013-06-13, 15:29
Medlem
Dawnriders avatar
Jag kommer ihåg en Zelda där en kille hade legat med en prostituerad och inte betalat. Han sade att han i alla fall inte köpt sex. Zelda gick till anfall med att han hade stulit sex.

Din situation är lite liknande. Du är inte en hora, för en prostituerad håller faktiskt sin del av överenskommelsen.

Du har naturligtvis totalt fel när du gör sådana vansinniga förenklingar och att utnyttja andra människor är aldrig rätt - du försöker bara rättfärdiga ditt eget beteende.
Senast redigerad av Dawnrider 2013-06-13 kl. 15:32.
Citera
2013-06-13, 15:29
Medlem
givemefives avatar
Citat:
Jag tror inte direkt du har läst vad jag har skrivit. Jag tror absolut inte att alla killar vill knulla med mig, jag pratar om de killarna som skriver direkt när man kommer in på Facebook. De som försökte lite halvdant i början att få mig att dejta med dem eller skrev lite snuskiga sms. Det som nu gillar varenda bild man lägger upp och som aldrig låter en vara ifred, de som alltid försöker bjuda till och har bara som mål att få knulla för att validera sitt egna taskiga självförtroende.

Hur vet du att dessa killar bara vill knulla? det kanske slutar med att dom blir intresserade av mer än ett knull. Du antar att dom bara vill knulla eftersom dom gillar dina bilder? okej. Snacka om att ta likes seriöst.

Och vem är du att påstå att dom har taskigt självförtroende, hur vet du det?

Om dom nu bara vill knulla kanske det beror på dig. Jag skulle faktiskt tippa på det rent spontant sådär.
Citera
2013-06-13, 15:31
Medlem
aeons avatar
Citat:
Uppenbarligen pratar jag om killar som har epitetet "snälla" som ursäkt för sin falskhet.

Vilket epitet sätter du på dig själv för att ursäkta din egen falskhet då du lurar(använder dig utav) dessa "snälla" killar?
Citera
2013-06-13, 15:31
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Jag kommer ihåg en Zelda där en kille hade legat med en prostituerad och inte betalat. Han sade att han i alla fall inte köpt sex. Zelda gick till anfall med att han hade stulit sex.

Din situation är lite liknande. Du är inte en hora, för en prostituerad håller faktiskt sin del av överenskommelsen.

Du har naturligtvis totalt fel när du gör sådana vansinniga förenklingar och att utnyttja andra människor är aldrig rätt - du försöker bara rättfärdiga ditt eget beteende.

Någon sorts poäng här naturligtvis.

Killen lurar dig för att få ligga, men du lurar killen för att få skjuts och pengar. Killen ger dig skjuts och pengar, men han får inte ligga - du bryter alltså din del i den tysta överrenskommelsen.

Bara ligg med dem så kan du ju skörda frukterna bäst du vill!
Citera
2013-06-13, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider

Du menar att det skrivs ett kontrakt som är bindande om någon erbjuder sig att betala min middag? Njae, inte riktigt va?
Citera
2013-06-13, 15:32
Medlem
Men det ligger rätt mycket i det TS skriver. "snälla" killar vill egentligen bara ligga.

Man märker även som kille att det är skillnad på snällhet och snällhet. En del hjälper andra människor för att de verkligen bryr sig och vill hjälpa till. Dessa personer går rask vidare efter att ha hjälpt någon och ägnar inte en tanke åt att få något i utbyte.

Andra som vill vara snälla är som klister på tjejerna. De går inte därifrån förrän tjejen säger att nu har hon annat att göra.

Vad som stör mig mest är hur mesiga de falska snälla killarna egentligen är. Varför säger de aldrig vad de känner? Varför flockas de runt de snygga tjejerna fast det är hopplöst att få ett ligg?

Se till jobba istället. Skaffa hög lön och bygg upp en förmögenhet. Sen kan du efter dina första miljoner få vilken tjej som helst. För det finns många tjejer som är falska också och som är beredda låta dig ligga i utbyte mot lite lyxliv, men då snackar vi inte om korv och bröd på stan eller en betald taxi hem. Pfff..
Citera
2013-06-13, 15:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Den killen som jag har någon attraktion av som är genuin i sitt intresse för mig och vem jag är och har ett eget självständigt liv. Svårare än så är det inte.

Hur ska du någonsin få upp ögonen för någon karl, om du dömer dem att bara vilja ligga så fort de gillar en bild på facebook, bjuder dig på någonting eller visar något intresse för dig? Du har ju redan en förutfattad inställning till precis alla.
Citera
2013-06-13, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Någon sorts poäng här naturligtvis.

Killen lurar dig för att få ligga, men du lurar killen för att få skjuts och pengar. Killen ger dig skjuts och pengar, men han får inte ligga - du bryter alltså din del i den tysta överrenskommelsen.

Bara ligg med dem så kan du ju skörda frukterna bäst du vill!

Du skulle alltså ha problem att ta pengar av någon som försökte förskingra pengar av dig? Om jag tar med dig till en skidort enbart för att sälja på dig en Time-share utan att ha berättat om det innan har du alltså skyldighet att köpa den?
Citera
2013-06-13, 15:34
Medlem
Dawnriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemefive
Hur vet du att dessa killar bara vill knulla? det kanske slutar med att dom blir intresserade av mer än ett knull.

Jag har varit ihop med samma tjej, trogen i mer än femton år.

När vi först träffades så gav jag henne sjuss, kollade in hennes bröst och fantiserade lite om att sätta på henne i bilen.

Det betyder inte att jag var oseriös eller bara tänkte på henne som en knulleksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in