Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-15, 13:32
Medlem
ReidarDahlens avatar
Hej!

Jag skulle gärna vilja stötta Flashback via Flattr!
Skulle Flashback kunna tänka sig att låta folk/fä stödja Er via Flattr?

Flattr förklaras för Er som inte känner till det här: I denna Tråd!
Senast redigerad av ReidarDahlen 2010-08-15 kl. 13:39.
Citera
2010-08-15, 14:50
Medlem
Veeoons avatar
Låter som ett bra system men jag tror Flashback redan går plus i ekonomin.
Citera
2010-08-20, 08:53
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Låter som ett bra system men jag tror Flashback redan går plus i ekonomin.
Så bara för att Barncancer fonden går plus bör man inte stödja dem?
Citera
2013-06-12, 08:44
Medlem
Zcapegoats avatar
Bump.
Har många gånger under min FB-historia hört att folk vill stödja FB ekonomiskt, men kanske inte via annonser. Så upp med en Flattr-knapp för bövelen. Smidigare kan det ju inte bli, och vad gör det om FB skulle råka få lite mer pengar än vad driften av forumet gör av med?
Citera
2013-06-12, 17:29
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Bump.
Har många gånger under min FB-historia hört att folk vill stödja FB ekonomiskt, men kanske inte via annonser. Så upp med en Flattr-knapp för bövelen. Smidigare kan det ju inte bli, och vad gör det om FB skulle råka få lite mer pengar än vad driften av forumet gör av med?
Vänta bara tills alla mer eller mindre vansinniga anklagelser om "ju större bidrag desto generösare modering" drar igång. Då kommer vi alla önska att funktionen aldrig infördes.
Citera
2013-06-13, 14:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Bump.
Det stora problemet med bidrag är att folk alltid förväntar sig få något tillbaka, oavsett hur mycket man ger eller på vilket vis.
Även om det stipuleras i stor text att givande är frivilligt och att man inte kan förvänta sig någon skillnad kommer det alltid finnas personer som efteråt kräver att få särbehandlas eller anser att forumet skall utvecklas snabbare eller i annan riktning om man baserar det på användares pengar.

Så länge forumet överlever på andra inkomster finns det ingen anledning att lägga upp möjlighet för donering, bättre då att hålla det helt fritt från beroenden - explicita som implicita.
Citera
2013-06-22, 00:29
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Vänta bara tills alla mer eller mindre vansinniga anklagelser om "ju större bidrag desto generösare modering" drar igång. Då kommer vi alla önska att funktionen aldrig infördes.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det stora problemet med bidrag är att folk alltid förväntar sig få något tillbaka, oavsett hur mycket man ger eller på vilket vis.
Även om det stipuleras i stor text att givande är frivilligt och att man inte kan förvänta sig någon skillnad kommer det alltid finnas personer som efteråt kräver att få särbehandlas eller anser att forumet skall utvecklas snabbare eller i annan riktning om man baserar det på användares pengar.

Så länge forumet överlever på andra inkomster finns det ingen anledning att lägga upp möjlighet för donering, bättre då att hålla det helt fritt från beroenden - explicita som implicita.
Ni har helt klart en poäng. Jag glömde bort att det finns snorungar (oavsett ålder) som skulle gapa och skrika om hur många gånger de minsann har klickat på Flattr-knappen, och därigenom tror att FB är skyldiga dem något slags motprestation. Sålänge man inte kopplar ihop sitt Flattr-konto med sitt FB-konto, så ser ju dock inte någon vem som har klickat när och hur mycket.
Och jag tänkte inte donation via Flattr istället för deras nuvarande finansiering, utan mer som ett komplement där man, om man känner för det, kan pynta några kronor.
Men ni har nog tyvärr rätt.
Citera
2014-01-10, 23:40
Medlem
Mimurs avatar
Jag googlade lite för att hitta någon möjlighet att stödja Flashback, men ser nu att det finns risker med att folk skulle kräva motprestationer. Jag hade nog i så fall tyckt att det skulle framgå att några motprestationer skulle det inte bli tal om i fall det gick att lösa så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in