2013-06-12, 14:36
Medlem
Hur blir det nu på fredag den 14/6? Måste FUL redovisa nya bevis för en vidare häktning av KJ eller räcker det bara att flytta fram åtalet pga att de fortfarande väntar på svar från SKL?

Finns det någon möjlighet att KJ släpps fri i väntan på bevissvaren? Är det planerat med ny presskonferens? Undrar om sommarstugan är avspärrad fortfarande? Vet att KJ's lägenhet är det, men är osäker på stugan. Man tycker att teknikerna vore klara med stugan, det har ju gått ett tag trots allt. Kanske har de skickat prover till SKL och avvaktar till de fått svar.

Ingen från polisen läcker med uppgifter vilket kanske ger en indikation på att det inte finns någonting att läcka - inget nytt har framkommit mao.
Citera
2013-06-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När det gäller detta att det var tomt i ödehuset strax innan fynden gjordes har jag fått pm om tidigare, vilket stärker din kommentar ang detta. Hen som skrev pm nämnde " ett par dagar innan" så jag tror nog att vi kan börja konstatera att det kanske var tomt innan den 17/5 iaf. Sen har vi kvinnan med hunden, där hunden markerade för något i huset den 20/5. Pm:aren skrev att det var en myndighetsperson från mps/militären som även rapporterat detta till polisen.

Vet du hur länge VB och KJ kan ha träffats innan den 4/5?

Vet du varför "hen" väljer att skicka pm till just dig i stället för att lägga ut infon i tråden?
Tror du "hen" kan vara inblandad?
La du ut infon här när du fick den?
Jag undrar för jag förstår inte dessa pm med intressant info, som skickas till andra medlemmar?
Citera
2013-06-12, 14:38
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Sen stärker din redogörelse faktumet att det är troligt att rätt person sitter häktad, vilket jag tror är bra för tråden just nu.

Tolka mig rätt nu, men..
..om inte folk hade ifrågasatt vad som var rätt och bevisat hade vi inte haft ett rättsväsende. Det vill jag hålla avgörande för tråden också. Vilda teorier läggs fram, så ock mina, men det är bra för kvar blir sådant som kan ifrågasättas och bena ur. På gott och ont.
Dock önskar jag att fler lyssnar och läser igenom artikeln nedan och någolunda förhåller sig inom den.

Enligt åklagaren är de fortfarande med i matchen, låter lite tunt..

http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/
Citera
2013-06-12, 14:38
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Sen stärker din redogörelse faktumet att det är troligt att rätt person sitter häktad, vilket jag tror är bra för tråden just nu.

Men då ställs ju frågan :hur i all världen fick hon gå hem till KJ då ?
Gick hon dit hemligt med vetenskapen att kanske bli mördad.
Varför skulle hon det ?
Det blir mer frågor än svar på detta
KJ & VB har vart ett Par ja. Under en bra tid sen gick dom isär sen vad dom vänner..
Varför skulle hon gå dit av alla ställen för att plugga, kunde hon ju lika gärna gjort det hemma..
Dom tränade ju tillsammans ibland,inte karate
utan vanlig träning enligt nära källor..
Detta krånglar ju till det i stället,att gå hem till något som hotat att döda henne.Magstarkt
Citera
2013-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hur blir det nu på fredag den 14/6? Måste FUL redovisa nya bevis för en vidare häktning av KJ eller räcker det bara att flytta fram åtalet pga att de fortfarande väntar på svar från SKL?

Finns det någon möjlighet att KJ släpps fri i väntan på bevissvaren? Är det planerat med ny presskonferens? Undrar om sommarstugan är avspärrad fortfarande? Vet att KJ's lägenhet är det, men är osäker på stugan. Man tycker att teknikerna vore klara med stugan, det har ju gått ett tag trots allt. Kanske har de skickat prover till SKL och avvaktar till de fått svar.

Ingen från polisen läcker med uppgifter vilket kanske ger en indikation på att det inte finns någonting att läcka - inget nytt har framkommit mao.

14/6 måste något ske för det är då sagt att åtal skall vara väckt, det är inte så att det räcker med nuvarande bevisning ifall att den är nog pass stark för att omhäkta och invänta nya bevis? Fast är det så starkt skulle åtal kunna väckas?

Något kommer ske på fredag, och det troligaste är väl en omhäktning utav nu häktad?
Citera
2013-06-12, 14:40
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
20/5 Om nu KJ var med tidigare, men inte vid huset, varför?

Det som sägs i intervjun dagen efter var att det var kärngruppen som sökte, KJ alltså med i den? Det som motsäger det är att MP blivit kontaktad utav polisen och sagt att KJ var misstänkt?

Fast det kanske bara är trådspekulation att det kontaktats mellan MPS och polis på det sätet

Det var bara den "inre" gruppen av MPS som var ute och rekade, ingen allmänhet.
Citera
2013-06-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Ny användare som följer tråden.
Stötte idag på en thailändsk vän till BO:s familj som uppgav att MGM har sagt till BO att han "ska döda henne". BO:s mor är enligt samma källa sjuk av sorg.

Vidare har även jag hört att FP 1 var tom på kroppsdelar 3 dagar före fyndet gjordes, av vittnet själv. Vittnet besökte huset av upptäckarlusta. Vittnet är 100% trovärdigt.

Ytterligare vidare måste jag ifrågasätta "soft-air gun-teorin" då det förefaller mig orimligt att knivmörda en person i en "lek" som går ut på att skjuta. Dock är det såvitt jag vet ej känt om BO har skottskador?

Det första stycket tror jag inte på. Om KJ skulle ha uttalat ett konkret hot mot VB skulle hon knappast ha umgåtts med honom. Hon har ju tidigare polisanmält människor som hon känt sig hotade av. Jag har ytterst svårt att tro att hon skulle åka hem till en person hon är rädd för.

Att det dyker upp nya vittnen som påstår olika saker och framförallt häpnadsväckande sådana som i detta fall (andra stycket) är det otroligt om det inte har framkommit tidigare, media älskar sånt här!
Citera
2013-06-12, 14:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
20/5 Om nu KJ var med tidigare, men inte vid huset, varför?

Det som sägs i intervjun dagen efter var att det var kärngruppen som sökte, KJ alltså med i den? Det som motsäger det är att MP blivit kontaktad utav polisen och sagt att KJ var misstänkt?

Fast det kanske bara är trådspekulation att det kontaktats mellan MPS och polis på det sätet

Pm som man får lite då och då får man väl ta för vad de är. Likaväl som att MPS skulle söka vid Bodträsket och så plötsligt bar det i väg till område ovanför Svartbyträsket. Har nu MPS full koll på allt och alla så bör de även kunna skilja på sjöarna tycker man.

Den ena varianten är väl att MPS inte dömmer ut någon i förväg och med tanke på att KJ hade stor erfarenhet av området (vilket bevisligen inte MPS hade) så kanske han fick visa dem området.

Den andra varianten var att polisen ville att han skulle vara med för att observera hans reaktioner. Hade man nu span på honom så är det troligt att en av MPSarna i själva verket var en polisman inte bara vid detta sök, utan vid alla sök som KJ var med på.

För ingen från MPS eller polis anade att det fanns något i området eller i huset, annat än att ett par tips från allmänheten pekade åt detta håll.
Citera
2013-06-12, 14:45
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Lyssna på åklagaren i länken under, några svar från säker källa:

http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/
Citera
2013-06-12, 14:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
När det gäller detta att det var tomt i ödehuset strax innan fynden gjordes har jag fått pm om tidigare, vilket stärker din kommentar ang detta. Hen som skrev pm nämnde " ett par dagar innan" så jag tror nog att vi kan börja konstatera att det kanske var tomt innan den 17/5 iaf. Sen har vi kvinnan med hunden, där hunden markerade för något i huset den 20/5. Pm:aren skrev att det var en myndighetsperson från mps/militären som även rapporterat detta till polisen.

Vet du hur länge VB och KJ kan ha träffats innan den 4/5?

Jag ska göra en korrigering, eftersom jag ställde en fråga till dig angående detta så svarade din uppgiftslämnare mig i PM och denna sa att ett par dagar var fel, det besöket skulle ha gjorts vid ödehuset mellan den 8:e och den 13:e, alltså cirka en vecka innan fyndet.

Då tittade de in i huset och kunde inte se några kroppsdelar. Syftet att de var vid ödehuset var för att leta efter VB.

Detta motsäger dock inte att huset var tomt även den 17:e.
Citera
2013-06-12, 14:47
Medlem
Citat:

Vad i hens redogörelse gör att det troligen är KJ som är GM? Jag får inte till det även om jag försöker. Tråden har snöat in sig på fel GM, tråden behöver få in mer fakta - inget annat just nu.
Citera
2013-06-12, 14:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Vet du varför "hen" väljer att skicka pm till just dig i stället för att lägga ut infon i tråden?
Tror du "hen" kan vara inblandad?
La du ut infon här när du fick den?
Jag undrar för jag förstår inte dessa pm med intressant info, som skickas till andra medlemmar?

Många skickar nog pm till oss som skrivit i tråden en längre tid. Sen får jag personligen många som börjar med " du verkar vara från Boden..."

Pm:en ang detta fick jag 4 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in