Citat:
Ursprungligen postat av
KnazKalas
Känslan vill vi alla ha. Om man som musiker inte kan ta känslan för givet bör inte ha med musik att göra. Med all respekt för ditt intresse till musiken så vet inte jag vad du har för direkt relation till den. Lär jag mig spela de exakta noterna och till och med kan hitta teknikerna bakom kända gitarristers/basisters/Djs/Songares sound gör det konsertupplevelsen 1000 bättre

Vi vet alla VARFÖR vi går till konserter men jag tror många inte följer mitt spår riktigt. Det är konserter! Det ÄR musik! BLA BLA BLA. Jag kan tänka mig att det tar många timmar vid datorn att skapa fram ett bra sound men det gör det för mig också!!!

Min relation till musik: Jag lyssnar och använder musiken i dansen och i träning.
Jag är ledare på Friskis o Svettis, jag har dansat klassiskt, jazz, och annan dans... Så mitt arbete med att ta fram musik och sedan skapa rörelser till den har jag hållt på med sedan jag var 4 år. så närmare 35 år har blivit..
Jag spelar själv piano.
Men när det gäller hela konceptet med SHM och andra DJ:s så förstår jag vad du menar med att dem står och spelar upp sin musik som på en skiva, playback, medan andra artister som Santana återskapar allt på scenen.
Det jag försökte förmedla var att SHM även de skapar musik fast bara på ett annat sätt. Men det fattar du ju....