2013-06-11, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja det kan ju faktiskt finnas nån relevans i det, kanske vi letat efter helt fel fordon hela tiden?

Ja, jag blev intresserad av det som skrevs om att VB brukade skjutsas i raggarbil. Vem vet, var det någon cruising eller raggarfest på G den där kvällen? Kanske körde KJ, eller någon annan, färden gick mot Luleå, via Sävast?
Citera
2013-06-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
annan qoute från samma person som sa det förra:

"Underlig som han må vara, hans intresse för vapen och det militära är rent utav ett intresse, han visade aldrig intresse i att gå ut i strid med dessa vapen eller att använda dem mot andra om han inte visste att de var harmlösa. Han tog med ett par softairgun pistoler till ett UNF möte en gång och vart genast väldigt försiktig och ville ha tillbaka när det visade sig att en av dem fortfarande hade skott i.
Han hade inte ett enda riktigt vapen hemma vad jag vet. Knivar iof, men det var fortfarande intresse. Han brukade prata om hur de var balanserade och hur man såg skillnad på kastkniv bland andra."

Ja, precis, och bar säkert vid andra tillfällen när han var på väg ut till skog och liknande säkerligen kniv, bara för att han inte vill gå ut i krig, det vill inte jag heller, betyder inte att han absolut inte vill döda och stycka människor, visserligen vill inte jag det heller, men jag har visserligen köksknivar hemma, kanske kan finnas någon morakniv i verktygslådan´.

Det som gäller är att genom hans intressen för att leka krig så fascinerar på något sätt död honom, krig och död är starkt förknippat med varandra, sen kanske han tycker krig är fel, och att död är naturligt, vilket det ju är om det sker "utanför krig" i de flesta fall. Då kan det kopplas till fullt normalt att döda utanför krig är inget fel, troligt eftersom han borde ha Diagnosen ADHD i kombination med Autism, men bara fått Aspergers så han är felmedicinerad.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Iphone går att söka via icloud avstängd

Snälla rara, sluta sprid osanningar!
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
okey. om jag säger såhär då. jag vet varken mer eller mindre än så här om hela grejjen med AB den aktuella kvällen (fjärde maj 2013)

Han HAR blivit inkallad på förhör, och släppt, då han hade vattentätt alibi för hela kvällen/natten/whatever.
han är avfärdad

Mordet begicks inte 4 maj, troligen långt senare ..
Citera
2013-06-11, 22:52
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Har du bättre källa på att det är så, som du säger i citatet ?
http://www.99mac.se/artikel/3718-hitta-min-iphone-i-praktiken

Har provat detta med avstängd iphone , kan väl vara så att den sökte på den plats den senast var påslagen då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, precis, och bar säkert vid andra tillfällen när han var på väg ut till skog och liknande säkerligen kniv, bara för att han inte vill gå ut i krig, det vill inte jag heller, betyder inte att han absolut inte vill döda och stycka människor, visserligen vill inte jag det heller, men jag har visserligen köksknivar hemma, kanske kan finnas någon morakniv i verktygslådan´.

Det som gäller är att genom hans intressen för att leka krig så fascinerar på något sätt död honom, krig och död är starkt förknippat med varandra, sen kanske han tycker krig är fel, och att död är naturligt, vilket det ju är om det sker "utanför krig" i de flesta fall. Då kan det kopplas till fullt normalt att döda utanför krig är inget fel, troligt eftersom han borde ha Diagnosen ADHD i kombination med Autism, men bara fått Aspergers så han är felmedicinerad.

Om jag skulle ge mig ut i skogen skulle jag fan också ha en kniv med mig.

Okey. då går vi igenom
ADHD finns mediciner mot (jag har det personligen) (sen hörde jag att det var hypo och inte hyper han hade. ADHypoD innebär en slags motsats till ADHyperD)
Mot autism och aspergers osv finns inte medicin. möjligtvis terapi. sen ingår aspergers i autism-spektrat
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Snabb fråga bara.

När Bodengrabb var aktiv i tråden i början, runt 10 maj så berättar han att han träffat VBs ex och kompis på skallgång.. vi vet nu att det var KJ men...

Hur kommer det sig att Bodengrabb flera gånger säger att VBs kompis (som vi nu vet är KJ) heter T**my P**sson?

Det finns också inlägg av denna T**my P**sson på missing Ps sida där han säger att han kan hjälpa till för han kan detta område mycket bra.

Kan någon bara förklara fort. Ber om ursäkt om jag är trög

Han har också nämt en raggarbil i samband med Vb:s skjuts hem istället för KJ
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Snabb fråga bara.

När Bodengrabb var aktiv i tråden i början, runt 10 maj så berättar han att han träffat VBs ex och kompis på skallgång.. vi vet nu att det var KJ men...

Hur kommer det sig att Bodengrabb flera gånger säger att VBs kompis (som vi nu vet är KJ) heter T**my P**sson?

Det finns också inlägg av denna T**my P**sson på missing Ps sida där han säger att han kan hjälpa till för han kan detta område mycket bra.

Kan någon bara förklara fort. Ber om ursäkt om jag är trög

Enligt någon i tråden ska T*mmy P*rsson vara homosexuell, B*dengrabb är "starkt kritiskt" till denna kategori av människor (se inlägg för ett år sedan). Kanske hängde han ut honom med flit, "råkade" skriva fel.
Citera
2013-06-11, 22:53
Medlem
Citat:
Trist att Bodengrabb inte vill kommentera längre.. ser att han var aktiv senast 8 juni.

Aja.
Bodengrabb har skrivit i tråden efter att KJ häktades. Och h*n stavar betydligt bättre än KJ.
Citera
2013-06-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mordet begicks inte 4 maj, troligen långt senare ..

och vart har hon då hållts undangömd så länge?
källa på detta?
Citera
2013-06-11, 22:54
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag har inte påstått att det är omöjligt att människor styckar andra människor. Jag har sagt att "de flesta", vilket du tidigare påstod skulle klara av detta, inte är sant.
Du erkänner ju själv, det fetade jag markerat, att ÅTMINSTONDE några grupper tillgrep kannibalism.
Alltså inte de flesta!

För mig innebär "de flesta" en majoritet. Varför du nu helt plötsligt blandar in kannibalism i något som startade i en diskussion med styckning förstår jag verkligen inte! Gör du det själv?
I EXTREMA situationer kan jag förstå att vissa människor börjar tugga på en annan människa, men INGEN inblandad i detta fall har troligtvis lidit av sådan hungersnöd att kannibalism varit nödvändigt.

Kan både du och jag, för trådens skull släppa denna diskussion?

De flesta dog väl innan kannibalism blev nödvändig, har jag iaf för mig, då en stor del av gruppen led av blyförgiftning och många frös ihjäl. Sedan så kanske de endast kunde bevisa att just dessa gjort det, men det betyder inte att inte en majoritet av de överlevande som gav sig ut på isen gjort sig skyldiga till kannibalism. Jag använde dessa exempel för att illustrera för dig hur vissa extremsituationer kan få människor att göra väldigt äckliga saker.

De flesta- det betyder majoriteten ja, och de flesta styckar kroppen av transportskäl, vilket är ett motiv som inte bör ha och göra med ondska. När det kommer till överlevnad- vare sig det är att komma undan med ett mord eller att tvingas skära och mumsa i sig av en annan människa, så vidhåller jag att de allra flesta kan göra obegripliga saker.

Jepp, nu släpper vi denna intressanta filosofiska fråga.
Citera
2013-06-11, 22:54
Medlem
ballobass avatar
Citat:
tror dne där TP var exet innan KJ

Han förväxlade TP med att vara KJ och efter detta har han inte varit aktiv......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in