2012-12-31, 21:37
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Fillerperioden (Z's Arc) som var ogenomtränglig för varje omdöme som inte vill stå för en bräcklig användning av grundplottens innehåll, är äntligen över. Den 5:e januari lanseras fortsättningen och avsnittet: "Landing! Punk Hazard, The Burning Island" - Nervpirrande!

Yes! Såg det! Äntligen Punk Hazard!

Citera
2012-12-31, 21:41
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom

Sannerligen, höjdpunkten börjar ju där mangan är nu typ kommer ta år och dagar (iaf månader och veckor)...
Citera
2012-12-31, 22:07
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Sannerligen, höjdpunkten börjar ju där mangan är nu typ kommer ta år och dagar (iaf månader och veckor)...

Åtminstone har vi ett ganska schysst arc under kommande året!

Hittade den här Marineford klippet, man blir helt rörd bara av att se den...

http://www.youtube.com/watch?v=chV6DSBeI7k
Citera
2012-12-31, 23:31
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Åtminstone har vi ett ganska schysst arc under kommande året!

Hittade den här Marineford klippet, man blir helt rörd bara av att se den...

http://www.youtube.com/watch?v=chV6DSBeI7k

Ja arcet lät bli grymt, tycker dock det var lite slött i början.. Men men!
Ja det var fett. Nu när jag såg detta klippet så kom jag att tänka på att jag önskar inget mer än att se Luffy döda Sakazuki (Akainu) som hämnd för Ace. Ett bra sätt att visa Luffys styrka på också. Fast tror att det knappast kommer hända :/ ..
Senast redigerad av ComeAtMeCurl 2012-12-31 kl. 23:35.
Citera
2013-01-01, 01:07
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Ja arcet lät bli grymt, tycker dock det var lite slött i början.. Men men!
Ja det var fett. Nu när jag såg detta klippet så kom jag att tänka på att jag önskar inget mer än att se Luffy döda Sakazuki (Akainu) som hämnd för Ace. Ett bra sätt att visa Luffys styrka på också. Fast tror att det knappast kommer hända :/ ..

Håller med toppkommentaren i klippet!
Det som verkligen gjorde arcet så bra var verkligen se kärleken mellan bröderna, och att gå miste om den. Att en i familjen tvingas stå mellan rättvisa och familjen. Allting är så realistiskt och hjärtkrossande.

Jag kan dock tänka mig egentligen att Sakazuki är den som verkligen kommer berövra allt från Luffy, skulle verkligen inte förvåna mig om han lyckas döda ytterligare en som står honom nära (Shanks inom en snar framtid?).

Vi kanske får se vid slutet vilka nära och kära som faktiskt kommer att falla förr eller senare, känns som att det kommer att behövas.
Citera
2013-01-01, 17:37
Medlem
Citat:

Jovisst! Det är tämligen självskrivet att Punk Hazard kommer visa hän till nya former av spänningsfyllda gestaltningar. Inför avsnittet kommer jag välkomna scenen med en påse chips och några koppar te.
Citera
2013-01-06, 18:44
Medlem
Episode 579: "Landing! Punk Hazard, The Burning Island" introducerades i dess fullformat, igår:
http://www1.watchop.com/watch/one-piece-episode-579-english-subbed/ - Njut!
Citera
2013-01-20, 19:03
Medlem
Episode 581: The Shocking Beheaded Samurai Appears! är en nyutgåva som lanserades igår:
http://www1.watchop.com/watch/one-piece-episode-581-english-subbed/

Scen på slutet:
Zoro: So, Luffy made an odd friend again...
Usopp: A panther centaur?
Citera
2013-01-24, 01:17
Medlem
Opacitys avatar
Jag började kolla på one piece igår och måste säga att jag blev positivt överraskad. Har läst mkt manga och kollat på många animes, men hållt mig borta från one piece för att jag aldrig gillade idéen med en "gummiman" som huvudkaraktär. Verkligen förvånad över hur bra den är redan från start och därför sträckkollat 32 avsnitt sen igår. Borde väll egentligen ha börjat med mangan, men nu är det som det är. En lite offtopic fråga: Kollar ni med dubbning eller subbning? Själv kan jag inte förstå hur man kan kolla på dubbade versioner, men verkar vara få som delar min åsikt.
Citera
2013-01-24, 04:50
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Jag började kolla på one piece igår och måste säga att jag blev positivt överraskad. Har läst mkt manga och kollat på många animes, men hållt mig borta från one piece för att jag aldrig gillade idéen med en "gummiman" som huvudkaraktär. Verkligen förvånad över hur bra den är redan från start och därför sträckkollat 32 avsnitt sen igår. Borde väll egentligen ha börjat med mangan, men nu är det som det är. En lite offtopic fråga: Kollar ni med dubbning eller subbning? Själv kan jag inte förstå hur man kan kolla på dubbade versioner, men verkar vara få som delar min åsikt.

Subbad såklart!
Ja, men jag håller helt med dig, risig DF i början kan man tycka...
Citera
2013-01-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Relativt ovanligt är det med dubbade versioner som har lyckats bli kända för sina hyfsade roller. Ett möjligt undantag är början av 2000-talet, när televisionen hade en mer central roll än internet, vilket förde med sig tiotals kanaler som dubbade OP för sin unga målgrupp. Emellertid fick internet större roll, och det blev allt vanligare med subbningar, som ändå är mycket bättre än de usla, dubbade versionerna som förlöjligade OP enormt.
Citera
2013-06-10, 22:05
Medlem
Huckelberryfins avatar
Hur ser det ut dubbas det fortfarande från japanska till engelska? hittar bara 264 dubbade avsnitt på one piece av totalt 599 har ingen större lust o se det på japanska.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2013-06-10 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in