Citat:
Ursprungligen postat av
Golden.Ration
Och mina argument är inriktat på en annan specifik Gudsdefinition. Det var jag tydlig med, hur är det en strawman om det var jag som berättade detta för dig?
Ja men den specifika tron säger isf att om människor skadas i häftigt skyfall, så får människor skylla sig själv över att de över huvud taget lever och behagar existera på jorden med sina väderskiftningar.
Att dem som bor i öken och torkar ut eller blir sjuka av alla de tropiska djur som förekommer i tropisk vegetaton, isf får skylla sig själv, redan som barn.. om t.ex en skorpion skulle sticka till ett hjälplöst barn och orsaka barnet dödlig förgiftning, så fick barnet eller föräldrarna skylla sig själv över att befinna sig där, inte gud som enligt din "specifika" gudsdefinition.. väl håller ödet i sina gudshänder, varför människor inte ska gå emot gud och ge sig på skapandet av vetenskap, för då tror kanske människan att den är en gud och det är ju grov synd att tro sig vara något och ens tro sig kunna skapa och förändra villkor, då gudstron är så prioriterad och "livsviktig".