2013-06-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Jag är övertygad att det du skrev är sant. Jag läste att KJ har erkänt att han har varit vid (i?) ödehuset. Det påpekar att polisen visste om det.

hade han inte varit där i närheten mellan typ 16de till 18de eller nånting och geo-cachat?[/quote]

Ja. Som förklarning, har KJ möjligen sagt att han sysslade med geo-cachat.
Citera
2013-06-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
hade han inte varit där i närheten mellan typ 16de till 18de eller nånting och geo-cachat?

Ja. Som förklarning, har KJ möjligen sagt att han sysslade med geo-cachat.[/quote]

___
den övre delen skrev jag, men det blev nå muppigt där med alla qoutes en sväng.
men jo, som jag förstod det, dock minns jag inte vart jag hört det, eller vilket datum det var
Citera
2013-06-10, 11:55
Medlem
Jag vet att det tidigare i tråden nämndes om en bil vars baklucka (?) var inplastad och att denne bil varit synlig vid ett kidnappningsförsök av en ung kvinna i Luleå-området. Finns det mer uppgifter om denna bil, vem som äger den, modell, datum, etc?
Tacksam om någon vill informera mig angående detta, pm:a går också bra.
Citera
2013-06-10, 11:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men polisen förnekade bestämt att de hade sökt på platsen.
K*nneth R*utio sa att ett tips hade inkommit, men att det inte hade prioriterats. Det låg i högen som man höll på att beta av, så i sinom tid hade man sökt där fynden gjordes.

Jag har korrigerat inlägget från kl 11 00 med nya uppgifter från min pm:are. Det stämmer med vad herr Ra*tio sa och det du lyfter fram. Enligt pm:aren visste polisen om att huset hade kollats av någon från MPS/militären, men att det inte var polisen själva som kollat i huset.

Sen är det väl lite oklart om jag förstår denna pm:are när polisen fick vetskap om att huset var tomt när denna myndighetsperson tittat in i ödehuset. Enligt samma pm:are så skar det sig en del mellan MPS och polisen i samband med att fynden gjordes i ödehuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag kanske formulerade min fråga otydligt. Prövar igen: Varifrån har du fått uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e? Jag har själv inte sett det i medierna, men kan ju ha missat. Vem/vad är din källa? (Eller har du kanske bara gjort ett eget antagande?)
Det är ett eget antagande men man kan med säkerhet säga att det inte är 24 timmar.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
vet inte riktigt vad för sorts spaniel det är i honom.. mest troligt någon sorts springer...
han ser mest ut som en golden.. typ en lite mindre golden..

denna är inte tränad alls, säkert därför han rusade runt och var hispig. han kände en äcklig/konstig lukt och ville att matte/husse skulle förstå, men visste inte riktigt hur han skulle visa att det var något där

Vi har en granne som har en Springerspaniel och den har JÄMT nosen i baken och de flesta Spanielhundar jag sett går ofta och nosar. Verkar ha överaktiva luktcensorer eller?
Citera
2013-06-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vi har en granne som har en Springerspaniel och den har JÄMT nosen i baken och de flesta Spanielhundar jag sett går ofta och nosar. Verkar ha överaktiva luktcensorer eller?

min hund går konstant med nosen i backen och nosar som en galning överallt, och det är en shih tzu
kan vara personligheterna.
(liten pälsboll, visserligen nedklippt, räknas till grupp 9 sällskapshundar, inge jakt i honom)
Citera
2013-06-10, 12:00
Medlem
Citat:
min hund går konstant med nosen i backen och nosar som en galning överallt, och det är en shih tzu
kan vara personligheterna.
(liten pälsboll, visserligen nedklippt, räknas till grupp 9 sällskapshundar, inge jakt i honom)

eller något typiskt för hanhundar..
(om nu din grannes hund är en hane :P )
Citera
2013-06-10, 12:03
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är klarlagt att hon dog den 4:e eller 5:e och förmodligen inte mer än 7 timmar på den 5:e dagen.
Citat:
Intressant. Finns det en källa på uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e?
Citat:
Det får du fråga en obducent vad felprocenten är vid beräkning av när ett dödsfall har inträffat.
Citat:
Jag kanske formulerade min fråga otydligt. Prövar igen: Varifrån har du fått uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e? Jag har själv inte sett det i medierna, men kan ju ha missat. Vem/vad är din källa? (Eller har du kanske bara gjort ett eget antagande?)
Citat:
Det är ett eget antagande men man kan med säkerhet säga att det inte är 24 timmar.

Ok. Tack för svar. Men utifrån åklagarens uppgifter om att VB bedöms ha avlidit 4-5 maj vet vi ju inte om VB faktiskt skulle kunna ha avlidit t ex kl. 12 eller kl. 18 den 5 maj?

Åklagaren till NSD 2013-05-31:
Citat:
- Hon har avlidit av starkt våld mot vitala delar, som begåtts av annan person. Någon gång den 4-5 maj har hon avlidit, säger Ulrika Schönbeck.
Citera
2013-06-10, 12:03
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Ja dom e väl riktigt bra knark hundar, Har för mig jag sett massa såna raser på flygplatser tex
Citera
2013-06-10, 12:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja i min teori är skogen också styckningsplats. Varför är inte det troligt? Titta på Bollnäs-fallet, där styckades väl BO utomhus?

Ja varför krångla med att stycka en människa i sin egen bostad om det inte behövs? Hade denne bott i t.ex mitt i Stockholm eller liknande så hade det inte funnits så många alternativ men I boden är det väl inte alls långt till skogen där man kan vara ganska ostörd och dessutom me alla gömställen som finns där. Håller också på din teori.
Citera
2013-06-10, 12:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja dom e väl riktigt bra knark hundar, Har för mig jag sett massa såna raser på flygplatser tex

Oj ni förstod att jag menade i Backen va? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in