2013-06-10, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min känsla är att antingen KJ själv eller någon väldigt, väldigt nära honom avgav detta tips till MPS. Inte susar MPS iväg med sex personer en sen kväll på måfå upp till Mjösjöberget och med intuitionens kraft hoppar de in i ödehuset. Nix pix.

Kan vi nu koppla ihop den svarta Nissan King Caben/Navaran eller ev den vita Caddyn så har vi med säkerhet kommit en bra bit på väg.
Jag undrar varför skulle MPS ljuga om motivet till att de åkte till Mjösöberget??
De åkte dit för reka. och planera ett senare sök och såg det gula huset vid uppvägen till berget och tänkte eller pratade, vi undersöker den när vi åker tillbaka.
Citera
2013-06-10, 05:34
Medlem
Om det har varit ett vilt som hunden har reagerat på så är det en möjlighet att det är en räv som har fått vittring på kroppsdelarna i huset och därför har irrat runt huset för att komma åt dessa samt lämnat mycket doftspår som hunden har reagerat för.
Räven är en asätare.
Jag tror inte det finns vildkaniner i Boden men däremot harar och jag tror inte hunden är intresserad av harspår.
Citera
2013-06-10, 05:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.

Angående ödehuset så är det ju märkligt, det innebär att MPS ljuger, är det någon som talar sanning i detta fall.
Citera
2013-06-10, 05:50
Medlem
Vilka bilar äger eldmannen?
Citera
2013-06-10, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Angående ödehuset så är det ju märkligt, det innebär att MPS ljuger, är det någon som talar sanning i detta fall.
Eller så har den, dessa lämnat spår efter sig och ger en förklaring till polisen varför de spåren finns där.
Nej jag tror inte MPS ljuger.
Citera
2013-06-10, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vilka bilar äger eldmannen?

Och hans fru, som han nämner om på ngt ställe...
Citera
2013-06-10, 06:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Eller så har den, dessa lämnat spår efter sig och ger en förklaring till polisen varför de spåren finns där.
Nej jag tror inte MPS ljuger.

Nej, jag tror inte heller MPS ljuger.

Det här med att ödehuset var tomt, alltså att det inte fanns några ben därinne cirka en vecka innan de hittades är riktigt intressant.
Citera
2013-06-10, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, jag tror inte heller MPS ljuger.

Det här med att ödehuset var tomt, alltså att det inte fanns några ben därinne cirka en vecka innan de hittades är riktigt intressant.
Går det att tidsbestämma hur länge dessa har legat där, har man bytt ut trävirket och skickat dessa för analys.
Citera
2013-06-10, 06:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Om huvudet var skilt från torso kan man då se om dödsorsaken var bruten nacke? Någon?

Återfinns huvudet kan dödsorsaken fastställas, oavsett detta är skilt från kroppen.
Citera
2013-06-10, 06:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
tror du har helt rätt!!
Jag har sagt från början att KJ är oskyldig.

Oki. Då har du sagt fel redan från början ?
Citera
2013-06-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Återfinns huvudet kan dödsorsaken fastställas, oavsett detta är skilt från kroppen.

huvudet är juh hittat?
Citera
2013-06-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Kan ju mycket väl vara en av polisens hundar som krafsat där när de sökte

dock tror jag, om jag inte minns fel, att polisens hundar under inga omständigheter får markera genom att krasfa så de kan förstöra bevis på det stättet genom att gräva och dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in