2013-06-09, 17:33
Medlem
Hörde en rolig låt på radion häromdagen, dom sjung typ "han har speldjävulen efter sig" i någon slags dansbandsmelodi, någon som har en aning??? tack på förhand
Citera
2013-06-09, 18:31
Medlem
smash-s avatar
Behöver hjälp att hitta en låt. Den har ungefär samma gitarr riff som Viktor & The Blood: Kicks Out On A Saturday Night har. Men kan fan inte komma på vilken band/låt det är. Man hör riffet först i början och sedan ett par gånger under låten. Inte mycket att gå på men jag hoppas någon har en aning om vilken låt jag menar!

Tack på förhand
Citera
2013-06-09, 19:24
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Hörde en låt häromdagen jag gärna skulle vilja veta namnet på. Den hade ett riff som spelades flera gånger och det är det enda jag har kvar i huvudet. Testade lite på gitarren och det lät ungefär såhär:

E
B
G
D
A 0--0-0-0-2-0--0--0-0-0-1-0
E

Ber om ursäkt för min dåliga tab, partierna med 5 noter spelas i åttondelar.
Citera
2013-06-09, 23:15
Medlem
Bokmasks avatar
En reaggy låt när de kör en puff för landet runt episoden

http://www.svt.se/landet-runt/9-juni

vilken ärre?
Citera
2013-06-10, 01:19
Medlem
Vilken låt är detta?
Har försökt skriva lyrics till låten men jag hör inte rikigt vad som sägs.

At all the ... ?
Yes you tell me ?

VARNING! Erektion kan uppstå av videon till musiken såvida du inte är homosexuell!

Off topic: Sexigaste videon och tjejen jag har sett på länge! Perfekt kropp!

http://www.dailymotion.com/video/xv6jze_lech-oiled-nude-1080-preview_sexy#.UbULxpzy2WE
Citera
2013-06-10, 01:57
Medlem
kurdpopcorNs avatar
Behöver lite hjälp med en låt som spelas på nya Xide-reklamerna som visas på 6an, MTV, CC vad jag vet. Är lite av en club/house låt med skön melodi och en person som säger "I'm a terminator" eller liknande.
Citera
2013-06-10, 15:30
Medlem
Ar det nan som vet vad laten heter som spelas i borjan av filmen The internship nar dom aker i Chrysler caben och sjunger med till laten?
Citera
2013-06-10, 17:33
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdpopcorN
Behöver lite hjälp med en låt som spelas på nya Xide-reklamerna som visas på 6an, MTV, CC vad jag vet. Är lite av en club/house låt med skön melodi och en person som säger "I'm a terminator" eller liknande.

Kanske Young Squage - Transformer

Citera
2013-06-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
Letar efter en låt som gick mycket runt 2004. Långsam rap/hip-hop typ. De rappar räkneord tror jag, typ: ”Here comes a fourth to a fifth to a sixth, to a…third and a…” och sen kommer det nåt rytminstrument då o då i låten, tamburin eller kanske nåt synthljud som slår i sextondelar, typ “RIKI-TIKI, TIKI-TIKI, TIKI-TIKI, TIKI-TIKI” (svårt att skriva ett sånt ljud med text) Jag kan ha misshört texten men jag uppfattar det som räkneord IAF. Har googlat på såna textrader och skrivit ”Lyrics”, men inte fått träff på nån låt. Någon…?

http://www.youtube.com/watch?v=6Vg2eCkJWCM J-Kwon - Tipsy
Citera
2013-06-10, 19:34
Medlem
MuskelManias avatar
Jag söker en låt som är hyggligt aktuell fortfarande.

Det är 2 sångare i låten; en manlig röst som är mörk och distad som sjunger tillsammans med en kvinna som har ljus röst. Troooor han sjunger något som liknar det här innan hon tar över med sina verser "im going to show you something dark but dont be afraid"
Citera
2013-06-10, 20:05
Medlem
Nooijds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Behöver hjälp att hitta en låt. Den har ungefär samma gitarr riff som Viktor & The Blood: Kicks Out On A Saturday Night har. Men kan fan inte komma på vilken band/låt det är. Man hör riffet först i början och sedan ett par gånger under låten. Inte mycket att gå på men jag hoppas någon har en aning om vilken låt jag menar!

Tack på förhand

Kan det vara The Smashing Pumpkins - Siva, känns som att det är något med dom i alla fall
Citera
2013-06-10, 21:31
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Söker en låt som jag hade på kassettband för snart tjugo år sedan. Refrängen gick

Du kan aldrig lita på kriminella Sven,
men han är din bästa vän.

Googling ger noll och intet, har varit så sista tio åren i alla fall.

Trägen vinner, och jag har letat sedan 1991. Gruppen heter Sinn Fenn och låten heter "Sven Kriminell". Kan belyssnas här: http://www.youtube.com/watch?v=q6wxS36cdsc&noredirect=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in